Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei jeg fikk noen utslett på insiden av venstre lår,helt oppe, for ca et halvt år siden. Det er mange småe røde prikker,som klør litt til og begynne med.

Da dro jeg til legen. Hu mente på at det var sopp og jeg fikk to kremer av hun som heter betnovat 0,1% og daktacort. og på dem står det for fotsopp.

Men etter en stund funket kremene og utslettet forsvant helt bort. Men etter en tid kom de tilbake.

Da begynte jeg med kremene igjen, men syntes dem ikke fungerte like bra.

Så utslettene kommer og går hele tiden..

Hvorfor får jeg dette, hva kan jeg gjøre,er dette smitsomt, er det noe jeg kan kjøpe selv uten og dra til legen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/241682-muligens-sopp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Per Helsing, hudspesialist

Hei,

det er mange mulige årsaker til utslett i lysken/låret, men hvis legen din mente det var sopp, bør du legge vekk Betnovat. Det er ren kortison, og vil dempe symptomer effektivt, mem ikke gjøre noe med årsaken.

Er det sopp hadde jeg kjøpt Lamisil, som er reseptfritt og effektivt, og smurt i 1-2 uker. Da er soppen borte. Er det fortsatt rødt, kan du bruke Betnovat en uke for å dempe irritasjon som soppen kan ha medført.

Hvis det så dukker opp påny er diagnosen feil, og du bør snakke med legen din eller en hudlege.

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/241682-muligens-sopp/#findComment-1871154
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...