Gå til innhold

Noen som vet?

Anbefalte innlegg

Gjest Snufs

Ja,så fort kan ting forandres.

Takk til dere som svarte meg forresten...

Eter at jeg skrev her har det skjedd MYE.

Det vil bli for langt å skrive om alt,så her kommer den korte versonen:

Han har innrømmet at han er alkoholiker,og han har tatt kontakt med AA,vi skal på vårt første møte denne uka.

Han har ikke drukket denne uka her.For første gang så lenge jeg har kjent han...

Men han er forferdelig nervøs. Svetter,og er veldig rastløs.

Det største problemet er faktisk når det gjelder bilkjøring:

Han blir forferdelig nervøs når han kjører,spesielt når han møter bil.

Han beskriver det som at han ikke får puste,og bein og armer rykker ukontrolert.Det er så ille at han må stanse,fordi det blir farlig å kjøre. Dette henger i lenge etter at han har sluttet å kjøre bil.

Jeg ser at han lider voldsomt,og lurer veldig på hva dette er,hvor lenge det vil vare osv.

Håper noen har noen svar,eller erfaringer,da jeg tror dette vil gjøre det enkere.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/24175-noen-som-vet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Knut-Erik Ånensen, Allmennlege

Til Snufs

Skjelving og uro av denne type er ikke uvanlig hvis mannen din har drukket ganske jevnt og mye over tid. Hvis han nå har vært "nøktern" flere dager vil det ofte komme mer eller mindre abstinenssymptomer. Disse kan merkes kraftigst i stressede situasjoner som feks bilkjøring, møter- og forsamlinger etc. Da vile hele kroppen jobbe, og føles delvis ukontrollerbar.

Det kan vare i flere uker, men normalt sett er de første dagene mest problematiske. Ta evt kontakt med lege, det finnes medikamenter som kan hjelpe på dette i en overgangsfase.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/24175-noen-som-vet/#findComment-101657
Del på andre sider

Gjest Snufs

Til Snufs

Skjelving og uro av denne type er ikke uvanlig hvis mannen din har drukket ganske jevnt og mye over tid. Hvis han nå har vært "nøktern" flere dager vil det ofte komme mer eller mindre abstinenssymptomer. Disse kan merkes kraftigst i stressede situasjoner som feks bilkjøring, møter- og forsamlinger etc. Da vile hele kroppen jobbe, og føles delvis ukontrollerbar.

Det kan vare i flere uker, men normalt sett er de første dagene mest problematiske. Ta evt kontakt med lege, det finnes medikamenter som kan hjelpe på dette i en overgangsfase.

Han har nå fått Truxal,og det hjelper kanskje litt.Doseringen er ganske vag,den spenner fra 2-8 tabletter hver dag (15 mg).

Han skal også på dagbehandling på psyk.klinikk.Det var enten dette eller full innleggelse i 6-8 uker.

Så langt går det bra,men angsten kommer hver gang han kjører(så nå kjører jeg!).

Bare håper at han holder ut,så han klarer det!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/24175-noen-som-vet/#findComment-101818
Del på andre sider

Gjest (Anonymous)

Han har nå fått Truxal,og det hjelper kanskje litt.Doseringen er ganske vag,den spenner fra 2-8 tabletter hver dag (15 mg).

Han skal også på dagbehandling på psyk.klinikk.Det var enten dette eller full innleggelse i 6-8 uker.

Så langt går det bra,men angsten kommer hver gang han kjører(så nå kjører jeg!).

Bare håper at han holder ut,så han klarer det!

Lykke til! Har en far som har vært alkoholiker, så jeg vet hvordan det kan være. Han gikk forresten på antabus, og er nå "tørrlagt"!

Håper dere greier dere igjennom dette! Husker jeg ringte Blåkors, det var utrolig deilig å prate med dem på telefonen faktisk, så det er et tips!

Hilsen en her ute...:o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/24175-noen-som-vet/#findComment-102194
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...