Gå til innhold

Aktivering av barn på 2,5 år

Anbefalte innlegg

Hallo!

Jeg trenger råd og tips til aktiviteter jeg og datteren min på snart 2,5 år kan gjøre innendørs. Er desverre veldig lite flink til å finne på ting med henne. Hva gjør dere sammen med barnet? Alt tas imot med stor takk!! :) Fint med beskrivelse av evt. hva dere lager/leker.

ha en fortsatt fin mandag! :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/241766-aktivering-av-barn-p%C3%A5-25-%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Perle (finnes store Hamas-perler å få kjøpt hvis hun ikke fikser de små)

Male

Tegne

Puslespill

Søle med vann på badet

Synge, tromme, spille

Lese bøker

Spille enkle pc-spill sammen

Bygge hytte med tepper og stoler

Lage "hinderløype" i stua og leike Ikke-røre-gulvet

Klippe og lime og lage collage-bilder

Bygge med klosser eller duplo

Mi jente på snart 2,5 år liker å leke med duploklosser, leke med dokker, legge puslespille, lese bøker og synge. Jeg er ikke flinke til å leke med henne, hun er mye sammen med søsknene...

Ute elsker hun å leke med ball, grave i sandkassa, ronse, vippe, plukke blomster osv.

Jeg har aldri vært flink med formingsaktiviteter og forsvarer meg med at det får ungene gjøre når de er i barnehagen eller på skolen!

Mi jente på snart 2,5 år liker å leke med duploklosser, leke med dokker, legge puslespille, lese bøker og synge. Jeg er ikke flinke til å leke med henne, hun er mye sammen med søsknene...

Ute elsker hun å leke med ball, grave i sandkassa, ronse, vippe, plukke blomster osv.

Jeg har aldri vært flink med formingsaktiviteter og forsvarer meg med at det får ungene gjøre når de er i barnehagen eller på skolen!

Hva er det "ronse" er nå igjen? Har aldri hørt ordet andre steder enn her inne og glemmer hva det er. :o)

Hva er det "ronse" er nå igjen? Har aldri hørt ordet andre steder enn her inne og glemmer hva det er. :o)

Det har du da spurt meg om før, Lillemus!!!! Tror i alle fall det var deg...

Det er det som østlendinger (og sikkert andre) kaller for å huske!

*s*

Annonse

Gjest Elextra

*s*

østlendinger!?

Jeg har bodd hele mitt liv på Østlandet (Oslo/nær Oslo), og hadde aldri hørt eller lest ordet før jeg så det her inne.

østlendinger!?

Jeg har bodd hele mitt liv på Østlandet (Oslo/nær Oslo), og hadde aldri hørt eller lest ordet før jeg så det her inne.

Unnskyld, ELextra! Jeg ser nå at jeg formulerte meg feil....

Det jeg mente å si var at å ronse er det samme som det som på Østlandet heter å huske!

Ronse bruker vi på Sørlandet :-)

*s*

Jeg har helt sikkert spurt før, men ordet "ronse" er så totalt ukjent for meg at jeg glemmer det fort. :o) Å disse eller huske er greit, men å ronse!?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...