Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Christian Anker, redaktør

Her er et svar jeg tidligere har skrevet om denne problemstillingen:

"Tatovering

Kan du si meg hvordan jeg kan bli kvitt en tatovering ? Jeg gjorde noe for endel år siden som jeg fortsatt angrer på. Tror du at et offentlig sykehus vil hjelpe meg ? Hvis ikke, hva vil det koste ved en privat klinikk ?

En liten tatovering kan skjæres bort uten videre. Dersom den er litt større, vil det ofte være behov for å dekke såret med hud som blir flyttet fra andre deler av kroppen. Ved en privat klinikk varierer prisen med omfanget på inngrepet.

Det er også mulig å fjerne en tatovering ved hjelp av laser. Laseren skyter i stykker pigmentkornene slik at kroppen blir i stand til å fjern dem. Denne metoden etterlater lite arr. For nærmere informasjon kan du evt. kontakte

Medical Laser Center,

T: 22 33 75 40,

Oslo

eller

Hudlege Jon Langeland,

T: 22 35 58 50

Oslo

Det er ikke umulig at du kan få hjelp ved et offentlig sykehus, men denne form for kirurgi har vanligvis lav prioritet. Jeg foreslår at du kontakter din vanlige lege. Han kan skrive en henvisning for deg til nærmeste plastikkirurgiske avdeling."

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/24179-fjerning-av-tatovering/#findComment-102211
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...