Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest usikker

Jeg er en 27 år gammel mann med en bekymring jeg lurer på om kan knyttes til øresus. At jeg har noe nedsatt hørsel på venstre øre innen et frekvensområde er alt konstatert. Dette har trolig også medført konstant øresus.

Men jeg er ellers ikke helt fornøyd med hvordan topplokket fungerer for tiden, selv om jeg godt greier jobben jeg har. Kan muskelspenninger som følge av irritasjon over øresus være årsaken? Mer spesifikt lurer jeg på om dette kan knyttes til følelsen av å ha et litt for høyt trykk i hodet. Ikke pulserende og ingen smerte, men en litt nummen trykkfølelse med øresuset oppå. Jeg mener dette har gjort det litt vanskeligere å få konsentrert seg og jeg mener også hukommelsen har vært bedre.

Generelt har jeg både før og nå ellers av og til hatt svake migrenetilløp. Det tror jeg ligger i familien. Jeg har også kuttet ned på kaffeforbruket, som har vært stort, uten å se at det så langt har hatt noen effekt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/24194-%C3%B8resus/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi

Det er ganske vanlig at øresus er såpass enerverende og distraherende at det gir andre uspesifikke ledsagerfenomener av den typen du beskriver. Det kan derfor godt være at det "bare" er det. Men det kan selvsagt også være andre årsaker til disse andre symptomene, så du bør vel få det sjekket det ut ved undersøkelse hos lege (gjerne øre-nese-hals lege eller nevrolog).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/24194-%C3%B8resus/#findComment-101812
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...