Gå til innhold

Hva betaler du for full plass i SFO og hvilken kommune?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

halv plass koster 1.284,-

Hel plass 1.710,-

Vi har valgt hel plass, selvom vi nok kunne klart oss med halv. Det hadde da vært mye mindre fleksibelt, og guttungen vil helst være så mye som mulig på SFO, for det er der nesten "alt" skjer i kameratflokken.

Gjest venter tredjemann

VI kan velge alt fra 1 - 5 dager, pluss dagplass. Men når man trenger dagplass er det ikke sikkert det passer. I tillegg er det relativt høy pris for 50%. Vi velger derfor å ha full plass for å kunne ha max fleksibilitet.

Full plass i Oslo koster kr. 1980 i måneden.

Det går an å ha deltidsplass, men jeg husker ikke prisen.

Det har vært mye forskjellig i årenes løp her mht. deltidsplasser, ettersom SFO har blitt drevet av skolen i noen år og av bydelen i noen år. Men det er lettere å få deltidsplass enn for 8-9 år siden. Da var det nesten umulig, men nå tror man kan velge helt fritt. Dvs. deltiden er et fast opplegg (mht. antall timer og hvordan de kan fordeles), men alle som vil ha deltid, kan få det.

Annonse

Vi har mulighet for full og halv plass på SFO. Halv plass er inntil 60 timer i måneden. Full plass er over 60 timer.

Vi kan styre timene som vi vil, men gi beskjed litt i forkant hvis det ikke er faste tider.

Vi betaler 1400,- i mnd for halv plass og 1850,- for full plass.

For å få Feriefritidsordning i tillegg koster det 300,- i mnd (uavhengig av hvor stor SFO-plass man har). Betalingsfri i juli, da er også FFO stengt.

Hos oss, i Fredrikstad, kan vi velge mellom full plass, ettermiddagsplass, morgenplass eller halv plass (som ikke er halv, men ca. 60% av full plass).

Full plass koster 2200,-, ettermiddags 1780,-, morgen 890,- og halv plass 1330,-.

I tillegg kommer kostpenger på 130,- for full- og ettermiddagsplas.

Jeg tror kanskje vi er blant de dyreste i landet...

Hos oss, i Fredrikstad, kan vi velge mellom full plass, ettermiddagsplass, morgenplass eller halv plass (som ikke er halv, men ca. 60% av full plass).

Full plass koster 2200,-, ettermiddags 1780,-, morgen 890,- og halv plass 1330,-.

I tillegg kommer kostpenger på 130,- for full- og ettermiddagsplas.

Jeg tror kanskje vi er blant de dyreste i landet...

Godt det ikke bare er oss. Vi betaler 2250 for full plass. Mer enn vi betalte for barnehageplass, med andre ord... :o(

Annonse

Gjest desverre også sfo i skedsmo

Her hos oss koster hel plass i sfo 2290,-. Skedsmo

Vi har barnehagebarn i år (siste år) full barnehageplass koster 2250,-

Bor også i Skedsmo. Synes det er dårlig her. Det koster mer for to barn i sfo enn to i barnehage!!!!!!!!!!DEtte pga 40,- kroner mer pr barn i mnd og ingen søskenmoderasjon. Dessuten er sfo lite fleksibel mht at du kun kan redusere hele dager. Så hvis du kun trenger morgentilbudet så betaler du dyrt for noen få timer!!Dette synes jeg er drøyt med tanke på hvor mye mindre en "får" for pengene på sfo kontra barnehagen. Nei SFO er virkelig et stebarn!!!! Men der er vel en helt annen diakusjon....

Gjest skedsmo kommune her

Bor også i Skedsmo. Synes det er dårlig her. Det koster mer for to barn i sfo enn to i barnehage!!!!!!!!!!DEtte pga 40,- kroner mer pr barn i mnd og ingen søskenmoderasjon. Dessuten er sfo lite fleksibel mht at du kun kan redusere hele dager. Så hvis du kun trenger morgentilbudet så betaler du dyrt for noen få timer!!Dette synes jeg er drøyt med tanke på hvor mye mindre en "får" for pengene på sfo kontra barnehagen. Nei SFO er virkelig et stebarn!!!! Men der er vel en helt annen diakusjon....

Er helt enig med deg.

Er helt forferdelig at sfo skal være dyrere enn barnehagen. I bhg. er de tross alt hele dagen, på sfo bare noen timer før og etter skolen.

Også dårlig at de ikke går å ha bare morgentimer, eller baren etter skoletimer. At du må velge antall dager.

Mange år siden sist jeg hadde barn i sfo, men det var i en nabokommune, men tilbudet der var nok en god del bedre.

Men neste år må jeg ha barn i sfo igjen, ingen vei utenom.

Og prisen går vel opp innen den tid også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...