Gjest hjelp meg hvis du kan Skrevet 16. august 2006 Skrevet 16. august 2006 Hvor mye tjener du? Og hva slags kjede/butikktype er det? Grunnen til at jeg spør er at kvinnene på min arbeidsplass mener at vi tjener for lite. Og vil ta en runde med ledelsen om å få høyere lønn. Men hva skal vi sammenligne oss med? Ingen er organisert så vi stiller jo ikke sterkt. Men håper at hvis noen her inne har noen eksempler så er det lettere å få litt lønnspålegg. 0 Siter
Osiris Skrevet 16. august 2006 Skrevet 16. august 2006 Dere bør jo selvsagt organisere dere. Ta kontakt med Handel og Kontor. Månedslønna for en person med 6 års ansiennitet ligger på ca 21400. De med fagbrev har ca 7 kr mer per time 0 Siter
Gjest dette tjener jeg. Skrevet 16. august 2006 Skrevet 16. august 2006 Er student, 27 år og tjener 118 kr timen i grunnlønn. PÅ kveld og i helger har jeg en del mer i timen. Jobber i en stor bedrift. 0 Siter
Gjest lønn Skrevet 16. august 2006 Skrevet 16. august 2006 ca 131 kr. timen (før ub og andre tillegg), dette er med full ansiennitet i dagligvare. 0 Siter
pærebrus Skrevet 16. august 2006 Skrevet 16. august 2006 Hva har dere i lønn da? Jeg jobber på bensinstasjon og har 91kr i grunnlønn. Dette er langt under det de tjener på andre stasjoner i området... Jobber nesten bare helger da, de som har jobbet der flere år tjener selvfølgelig mer. 0 Siter
blessa Skrevet 16. august 2006 Skrevet 16. august 2006 Jeg jobber på Kiwi,har vært der i 5 år og tjener 131,98 i timen +tillegg 0 Siter
dolores83 Skrevet 16. august 2006 Skrevet 16. august 2006 Jeg har fem års fartstid i Rimi, og tjener 131,98 i timen, pluss UB når jeg jobber kvelder og lørdager. 0 Siter
Gjest hjelp meg hvis du kan Skrevet 16. august 2006 Skrevet 16. august 2006 Tusen takk for svar! Vi arbeider i en bransjeforetning som har med hus og hjem å gjøre. Må lære oss mye bransjekunnskap til enhver tid og tjener kun 125.- i timen. Ser at jeg burde bytte jobb til dagligvare som sikkert følger litt mer tariffer ja. Vi får ta en runde på bedriften vår først! 0 Siter
Gjest laban og laboline Skrevet 17. august 2006 Skrevet 17. august 2006 Dere bør jo selvsagt organisere dere. Ta kontakt med Handel og Kontor. Månedslønna for en person med 6 års ansiennitet ligger på ca 21400. De med fagbrev har ca 7 kr mer per time Vet du om man får uttelling for annen praksis enn butikk når dem regner ut lønn? 0 Siter
Osiris Skrevet 22. august 2006 Skrevet 22. august 2006 Vet du om man får uttelling for annen praksis enn butikk når dem regner ut lønn? Dersom det er praksis som er relevant for det dere selger kan annen praksis gi uttelling, men det er som oftest en vurderings eller forhandlingssak. F.eks om du er kokk og jobber i en delikatessavd. som også lager mat, da vil det være naturlig å få fagbrevtillegg. Men har du jobbet som turistguide eller på hotell er det ikke like naturlig, men ikke umulig 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.