Gå til innhold

Svar(Re:plutselig oppstått hodepine)

Anbefalte innlegg

kvinne på 32

Tusen takk for utfyllende og grundig gjennomgodt svar på mine spørsmål. Jeg skriver tilbake fordi jeg tror du er inne på noe med de prøver du synes jeg bør ta.Når det gjelder hodepinen slo det meg ikke at dette kunne ha noe med det autoimmuneforsvaret å gjøre. Det har blitt stilt spørsmål ved noen av mine heller spesielle symptomer før,(vevskader,brudd som ikke vil gro,hud på ben og føtter etc) men jeg har vært litt engstelig for å være helt ærlig med helsepersonell fordi symtomene er mange og rare. Jeg har leddsmerter/muskelsmerter,nedsatt tåreproduksjon og tørre slimhinner.Jeg flasser på bena og neglene sprekker.Har hatt problemer med binyrer og kortisol nivå og jeg har mistet telling på hvor mye væske jeg drikker pr.dag.Er også overfølsom for medisiner.Jeg har også store problemer med magen, noen ganger med blodig avføring.Kanskje vært å nevne at dette har forverret seg etter graviditet for 3 år siden(så det er jo lett å bli sett på som en litt av en hypokonder hvis man serverer den historien ut av det blå..)Når det gjelder hjertestatus har jeg div former av arytmia(hjerteblokker,bradycardi,tacycardi etc)selozok blir brukt for å utligne trykket fordi jeg slet med lavt blodtrykk.Har hatt mye høyre trykk det siste året. Når jeg skriver alt dette er det fordi jeg har en lege som ikke alltid er helt til stedet og utsetter det meste som er av prøver. Så mitt spørsmål til deg er om du har en lege å anbefale eller hva slags spesialist jeg burde kontakte? Har jevnelig kontakt med nevrolog pga ryggstatus så jeg skal ta opp hodepinen med henne.Takk på forhånd og håper jeg ikke har plaget deg for mye med rare spørsmål.Hilsen en som håper å finne en fellesnevner på alle plagene

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/242093-svarreplutselig-oppst%C3%A5tt-hodepine/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Einar Søyland, spesialist i hjertesykdommer

Svar til Kvinne på 32.

Hvis du tar med ditt første og dette innlegget til en spesialist i indremedisin, vil utvilsomt mange adekvate prøver bli undersøkt i starten, i tillegg til en klinisk og evt. annen prøvemessig gjennomgang.

Det finnes mange privatpraktiserende spesialister, i tillegg til endel spesialistgrupper, hvor flere spesialiteter er representert.

En rekke av dine symptomer vil kunne gå rett inn i symptomkompleksene for det vi kaller autoimmune sykdommer. Det betyr ikke at du har en slik, men det er all grunn til å vurdere det på grunnlag av dine angivelser. Jeg forstår at du er redd for å bli karakterisert som hypokonder, men det at du har "mange og rare symptomer" bør ikke avholde deg fra å be om en grundig og profesjonell revurdering og second opinion.

Ta kontakt med en slik spesialistpraksis, og få evt. en henvisning dit fra din lege.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...