Gå til innhold

Ta med varmepumpa når man flytter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min kjære vurderer å kjøpe varmepumpe, men ettersom han sannsynligvis kommer til å flytte i løpet av noen få år så er han usikker. Han mener han ikke kan ta den ut og ta den med seg når han flytter, at den blir regnet som "fastmontert" og dermed skal følge huset.

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger bare spesifisere at pumpa ikke er med, eller demontere og utelate den før visning. Men den blir jo med i taksten og du får jo da penger for den om du får solgt til takst?

Skrevet

Har hørt med min "handyman" og han er ikke sikkert. Men det blir jo hull i veggen der varmepumpa sto... Så kanskje er det bedre å la den stå igjen?

Skrevet

Har hørt med min "handyman" og han er ikke sikkert. Men det blir jo hull i veggen der varmepumpa sto... Så kanskje er det bedre å la den stå igjen?

Godt poeng. :o) Best å drøye den varmepumpa til det blir flytting tenker jeg.

Og da skal vi ha kjølerom... Nemlig. :o)

Skrevet

Kjølerom kunne jeg også tenkt meg... Men det blir nok ikke noe av.

Skrevet

Jeg kjenner ei som hadde kjølerom, og hun sa man må være veldig nøye med hvor man plasserer det, at det ikke er på en sørvendt vegg eller noe. Vi har også vurdert kjølerom, men tror vi heller over til kjølehjørne.

Skrevet

Hvis det er ting man ønsker å ta med seg som vanligvis følger med huset, kan man godt det. Det skal bare stå i salgsoppgaven. Foreldrene mine tok i hvertfall med seg tørkeskapet da de flyttet, selv om det er en ting som normalt følger med.

Skrevet

Kjølerom kunne jeg også tenkt meg... Men det blir nok ikke noe av.

Vil heller ha en stor matbod jeg - til tørrvarer, hermetikk, kakebokser, kaketiner etc. etc. all driiiten som jeg nå stabler overalt og alle steder.

Skrevet

Vil heller ha en stor matbod jeg - til tørrvarer, hermetikk, kakebokser, kaketiner etc. etc. all driiiten som jeg nå stabler overalt og alle steder.

Det ønsker jeg meg også. :-)

Skrevet

Vi lot vår stå igjen, mest pga hullet i veggen.

Huset steg jo dermed litt i verdi, fikk god pris. Så vi kjøpte ny her :)

Skrevet

Vi lot vår stå igjen, mest pga hullet i veggen.

Huset steg jo dermed litt i verdi, fikk god pris. Så vi kjøpte ny her :)

Det var det vi tenkte også, at taksten kanskje blir en 10-tusing høyere med pumpa. Vi får se.

Skrevet

Eller ja takk begge deler? :-)

Vi har kjølerom og når det gikk i stykker i våres skjønte jeg hvor avhengig jeg var av det! Så det måtte repareres kjapt! Det er så deilig å bare "hive" inn brett med farris, brus, øl, vin og mat og ting! Uten å tenke på plass....

Men enig med matbod også, det er også deilig!

Skrevet

Eller ja takk begge deler? :-)

Vi har kjølerom og når det gikk i stykker i våres skjønte jeg hvor avhengig jeg var av det! Så det måtte repareres kjapt! Det er så deilig å bare "hive" inn brett med farris, brus, øl, vin og mat og ting! Uten å tenke på plass....

Men enig med matbod også, det er også deilig!

det skjønner jeg - og vi som bare bor en time unna Sinesund har jo gode grunner også :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Det var det vi tenkte også, at taksten kanskje blir en 10-tusing høyere med pumpa. Vi får se.

Skulle tro det. Lykke til! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...