Gå til innhold

smerter i skulder og overarmsmuskler

Anbefalte innlegg

I ca, tre års tid har jeg hatt smerter i venstre skulder, sammen med smerter nedover i bicepsmuskel. Jeg har vært hos lege flere ganger, men har ikke fått hjelp til problemet. Jeg har fått et visst antall kortisonsprøyter, uten at de har hatt noen virkning, og har vært både hos fysioterapeut ( to ganger), og hos manuell terapeut. Har vært i røntgen to ganger, uten at noe er funnet. Er det mulig å avdekke skader på sener eller slimposer ved andre teknikker, f.eks. MR eller CT?

Fins der alternative behandlingsmetoder for slike plager?

Nordlending

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/24230-smerter-i-skulder-og-overarmsmuskler/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Knut-Erik Ånensen, Allmennlege

Til skulder

Det kan være aktuelt med MR av skulder, hvis man antar at fokus sitter der, evt Ct av bløtdelsregioner omkring. Det viktigste er å lokalisere hvor smertene kommer fra, før man rekvirerer mange flere undersølelser! Andre behandlingsmetoder ved smerter i sener /slimposer og muskulatur som kan være aktuelle er bl.a. behandling med akupunktur eller elektroterapi.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...