Gå til innhold

Hvor kan jeg innlegges?


Gjest Jan

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er alvorlig deprimert og får medisiner og litt samtaleterapi. Men jeg trenger *mer* behandling. Jeg har forsøkt å si dette til psykiateren min og legen min men de sier bare at jeg ikke er noen innleggelsespasient. Det kan jeg forstå men allikevel vil jeg innlegges noe sted slik at jeg kan bearbeide dette *hver dag* og ikke bare 45 minutter hver måned.

Jeg er ikke istand til å jobbe, jeg sover ikke og jeg tenker selvmordstanker. Det fallt meg aldri at jeg skulle synke så lav :(

Hvor kan jeg da innlegges? Finnes det intensive behandlingsopplegg noe sted? Finnes det private institusjoner som behandler folk med alvorlig depresjon? Jeg er *desperat* :(

Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Etter loven kan du søkes til behandling ved en hvilken som helst offentlig, psykiatrisk avdeling. Det kreves imidlertid at du blir henvist fra lege.

Jeg kjenner ikke din sak, godt, men støtter legen i at de aller, aller fleste deprimerte skal behandles poliklinisk.

Derimot synes jeg en gang i mnd er forsvinnende lite om du virkelig plages ille.

Kan du øke dosen med psykoterapi til en gang i uka? Det tror jeg ville være best for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...