Gå til innhold

Kan jeg ha blitt misbrukt?

Anbefalte innlegg

Jeg føler på meg at noe har skjedd meg,og har en sterk følelse av at jeg ble utsatt for overgrep når jeg var liten.

Kan ikke huske at det har skjedd.Bare føler sterkt at det har skjedd.Jeg vil egentlig huske,men greier det ikke.

Jeg har egentlig latt meg bli misbrukt frem til bare 1 år siden.Nå greier jeg å si nei som regel.Før greide jeg aldri si nei til en mann.

Ofte latet jeg som om jeg sov,og bare håpte at det skulle ta slutt. Har alltid følt meg verdiløs.Alltid følt en tristhet over meg,og vet at det er ting i min fortid som ikke vil komme frem.

Jeg er en veldig hard person.Tilater ikke at folk skal komme inn på meg,og når det kommer til sex orker jeg aldri å innvolvere følelser i det.Jeg har så ofte lyst til å egentlig bare krype inn i armene på noen og bare gråte.Jeg vil ha trøsten og kjærligheten,men greier bare ikke å ta imot det.

Er det jeg som bare er helt sprø,eller kan det være som jeg tror at jeg fornekter for noe tgrusomt som har skjedd meg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/242427-kan-jeg-ha-blitt-misbrukt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nattehimmel

Vær forsiktig med å mane frem at noen har misbrukt deg iallefall, med det mener jeg å fantasere deg frem til det slik at noen blir uskyldig utpekt som overgriper.

Dine problemer med at du føler deg verdiløs og lar menn utnytte deg kan likesågodt komme av at du har fått for lite kjærlighet og omsorg i oppveksten, eller av at du har blitt mobbet eller noe.

Tenk deg godt om, var (foreksempel) din mor omsorgsfull og kjærlig i oppveksten? fortalte hun ofte hvor glad hun var i deg? roste hun og oppmuntret deg?

Lot hun deg føle deg betydningsfull osv?

Om du ble oversett i oppveksten kan det være årsaken til dine problemer.

Jeg tror en seriøs psykolog kunne hjulpet deg godt til å finne årsaken til dine problemer.

Gjest kvinnen34

Kanskje du bare er skuffet av menn, kanskje du føler at menn kommer fra en annen planet, kanskje du føler mer behov for kos og kjærlighet og mindre behov for sex, kanskje du manglet nærhet, oppmerksomhet, trøst og kos som barn. Kanskje ditt behov for kjærlighet er større enn behovet for sex. Kanskje du er trist fordi du føler at det er ingen som "ser" deg, det er ingen som ser hva du egentlig trenger, at du trenger å bli overøst med trygghet og kjærlighet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...