keinstein Skrevet 19. august 2006 Skrevet 19. august 2006 Gjør følgende: Finn et mørkt klede, spre det ut på et bord. Hold tastaturet ditt opp/ned og rist det opp og ned og sidelengs over kledet. Tell antallet sølvglinsende små "mark" som rømmer lynfort i alle retninger. Disse kalles "sølvkre" og er et husdyr. De finnes ofte i datatastaturer og er vårt minste husdyr: http://www.nhm.uio.no/zoomus/minste_husdyr/arter/solvkre.html De lever av avstøtte hudrester som vi avgir når vi mekanisk belaster huden. Dise tar ofte veien ned i tastaturet og der blir det spist av sølvkre som lever der. Til vanlig ser du det ikke, da de er lyssky og venter til du har lagt deg med å spise. Oppgi antallet du observerer. 0 Siter
Logitechmusa Skrevet 19. august 2006 Skrevet 19. august 2006 Duh altså! Det står de er 7-11,5 mm store i voksen tilstand. Ingen skal fortelle meg at jeg har bugs på den størrelsen inni tastaturet uten å se dem selv om de er aldri så lyssky. 0 Siter
keinstein Skrevet 20. august 2006 Forfatter Skrevet 20. august 2006 Duh altså! Det står de er 7-11,5 mm store i voksen tilstand. Ingen skal fortelle meg at jeg har bugs på den størrelsen inni tastaturet uten å se dem selv om de er aldri så lyssky. Du får la være å tenke på det. 0 Siter
Mistera Skrevet 21. august 2006 Skrevet 21. august 2006 Phø. er ikke dette de som lever på murvegger og i vegger som er våte? Engang der jeg leide en leilighet var der sånne, masse sånne overalt, de døde de, når de kom litt utpå gulvet, skrumpet inn gjorde de... tror ikke på deg... 0 Siter
keinstein Skrevet 21. august 2006 Forfatter Skrevet 21. august 2006 Phø. er ikke dette de som lever på murvegger og i vegger som er våte? Engang der jeg leide en leilighet var der sånne, masse sånne overalt, de døde de, når de kom litt utpå gulvet, skrumpet inn gjorde de... tror ikke på deg... Tror DU ja! Hvis du legger øret nedpå, så kan du høre dem pipe og krangle. 0 Siter
Mistera Skrevet 21. august 2006 Skrevet 21. august 2006 Tror DU ja! Hvis du legger øret nedpå, så kan du høre dem pipe og krangle. :S jah:P Hva krangler de om da? Smulene? Eller vannet som har samlet seg i pc`n... hehe 0 Siter
keinstein Skrevet 21. august 2006 Forfatter Skrevet 21. august 2006 :S jah:P Hva krangler de om da? Smulene? Eller vannet som har samlet seg i pc`n... hehe "Jeg vil tygge på det kjønnshåret!" "Nei, jeg!". "Du kan ta det rompehåret!" "Ligg unna flasset mitt!" "Pell deg vekk fra pizzasmulene mine!" "Jeg vil slikke colaflekkene!" 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.