Ørkenvandreren Skrevet 21. august 2006 Skrevet 21. august 2006 Amerikanerne åpner nå for tilsetting av virus som dreper bakterier i maten (i første omgang listeria-bakterien). Se; http://www.nytimes.com/2006/08/19/us/19viruses.html?ref=health (I mine øyne hadde det vært smartere å sette fokus forebyggende næringsmiddelhygiene - det meste ordner seg med riktig kjøling, oppvarming, lagring og renhold.) Det er lett å si at ethvert fremskritt som gjør livet bedre, lengre eller tryggere - er et gode. Selv tror jeg det bare er et tidsspørsmål før den bakteriologiske/virologiske/genmanipulerende "tuklingen" som drives gir bivirkninger/konsekvenser man verken forutså eller kunne drømme om. 0 Siter
gripp Skrevet 21. august 2006 Skrevet 21. august 2006 Joda, det meste er jo farlig. Denne er vond å ta innover seg, for generasjoner som er vokst opp på svineriet, og som nå truer på sine barn den samme bakteriebomben: http://www.fvn.no/nyheter/innenriks/article390093.ece 0 Siter
flisa Skrevet 21. august 2006 Skrevet 21. august 2006 Joda, det meste er jo farlig. Denne er vond å ta innover seg, for generasjoner som er vokst opp på svineriet, og som nå truer på sine barn den samme bakteriebomben: http://www.fvn.no/nyheter/innenriks/article390093.ece æææææææsj 0 Siter
Zarine Skrevet 21. august 2006 Skrevet 21. august 2006 æææææææsj Men at det blir mange bakterier i ei matpakke etter ein heil dag i klasserommet, det må da alle forstå - sjølv om ein gjerne helt ikkje vil tenke på det. Problemet er større i dag enn da eg gikk på skolen, for mi matpakke var smurt kvart på åtte omtrent, og spist opp i matfriminuttet klokka halv tolv, i dag skal matpakka for mange barn vare frå frukost på SFO halv åtte til ettermiddagsmat på same SFO i tre-tida. Syns ikkje det er spesielt hyggeleg, men kva alternativ *har* vi til ungane våre, eigentleg? Faste fram til middag klokka fem? Alle måltider beståande av frukt? Skolekantine med varm lunsj a la Sverige eller i det minste eit kjøleskap til matpakkene, det hadde vore betre enn å manipulere leverposteien med virus... Syns no 0 Siter
flisa Skrevet 21. august 2006 Skrevet 21. august 2006 Men at det blir mange bakterier i ei matpakke etter ein heil dag i klasserommet, det må da alle forstå - sjølv om ein gjerne helt ikkje vil tenke på det. Problemet er større i dag enn da eg gikk på skolen, for mi matpakke var smurt kvart på åtte omtrent, og spist opp i matfriminuttet klokka halv tolv, i dag skal matpakka for mange barn vare frå frukost på SFO halv åtte til ettermiddagsmat på same SFO i tre-tida. Syns ikkje det er spesielt hyggeleg, men kva alternativ *har* vi til ungane våre, eigentleg? Faste fram til middag klokka fem? Alle måltider beståande av frukt? Skolekantine med varm lunsj a la Sverige eller i det minste eit kjøleskap til matpakkene, det hadde vore betre enn å manipulere leverposteien med virus... Syns no Ja, det burde jo for skams skyld være kjøleskap i alle klasserom -vi har jo det avdelingen på jobben. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.