Gå til innhold

Kronisk hodepine - hvor begynner jeg?

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt hodepine siden jeg var barn. Men nå er jeg lei, og har lyst til å få en skikkelig utredning.

Jeg har selvfølgelig nevnt det for diverse leger opp igjennom tidene. Men de skriver bare ut en resept på sterke smertestillende og så er de ferdig med den saken.

Hva er det som kan utløse hodepine, jeg vet at kaffe, te, sjokolade kan være noe, men finnes det en liste over matvarer som ofte fungerer som triggere?

Jeg kan ikke se at hodepinen utløses av mat, men hvis jeg er bekymret og grubler så får jeg garantert hodepine. Det samme hvis jeg drikker rødvin.

Jeg har vanligvis hodepine 2-5 ganger i uken av mildere grad. Da tar jeg reseptfrie medikamenter. Men ca 2-3 ganger i måneden blir smertene så store at jeg kaster opp og da tyr jeg til de reseptbelagte.

Hodepinen arter seg i mildere form som smerter fra nakken eller i bakre del av hodet, noen ganger også tinningshodepine.

De virkelig vonde smertene sitter gjerne i hele hodet, det trykker. Da hender det jeg binder et skjerf meget stramt om hodet, det hjelper noe.

Hvor skal jeg begynne å nøste for å finne triggere til hodesmertene mine. Jeg har ikke lyst til å innfinne meg med at jeg skal ha det slik resten av livet, noen gode råd?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/24265-kronisk-hodepine-hvor-begynner-jeg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi

Dette blir et så individuelt spørsmål at det vel må drøftes i form av en ordinær legekonsultasjon. Spørsmålene er ellers for generelle til at de kan besvares konkret uten at det blir side opp og side ned, og det er nok ikke hensikten med denne spalten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...