Gå til innhold

Stor kul i magen? Svulst eller organ?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har hatt problemer med magen i 7-8 mnd. Smertene kommer og går og kan forsvinne helt i noen uker og komme tilbake plutselig. Smertene ligger rett ut til venstre for min navel (tre/fire fingre ned fra ribbeinet),inne i magen.

Det er difuse smerter. Jeg er faktisk litt usikker på om smertene kommer fra ryggen eller inne i magen så difuse er de.

Det er en stor kul i det samme området der jeg har vondt. Den har en velding hard konsistens når jeg trykker hardt på den. Jeg kan bevege den litt frem og tilbake. Det er ikke vondt å trykke på den. Er ca. på størrelse med knyttneven min.

Er usikker på om dette er magesekken, tarmen eller et annet organ. Så det jeg er mest begymret for er om dette kan være en svulst av noen form.

Har vært hos fastlegen min, da sjekket han bare velding forsikting med litt lett banking på magen uten å trykke hardt ned slik som jeg gjør. Jeg nevnte da at jeg kun hadde problemer med luft i magen og relativt mye løs avføring for mitt normale. Har vært der 2 ganger nå og vil ikke bli oppfattet som en hypokonder.

Mvh

Mann 25 år

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/242683-stor-kul-i-magen-svulst-eller-organ/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Synes det er rimelig å undersøke kulen/magen litt videre. Jeg vet jo ikke hvor trygg legen er på at han ikke har kjent noen kul. Det er viktig at du og legen samarbeider; du må gjerne VISE legen hva det er du kjenner. En ultralyd-undersøkelse kan vurderes, eventuelt røntgen av tykktarmen. Prøv å finn ut om det er noen tarm-sykdommer i familien din, eller om noen har lavtsittende nyrer; "hengenyrer". Kanskje bør det taes en orienterende blodprøve, en urinprøve og en sjekk på blod i avføringen. Kanskje har du "irritabel tarm"; les litt om dette her i DOL, og følg noen av rådene som er gitt om f.eks kosthold.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...