Gå til innhold

Svigermor og svigerfar er blitt direkte drittsekker!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jo, men det var helst munnbruken jeg tenkte på.

Men den er ille den også. Jeg har sett en video hvor de snakket med eldstemann, jeg grein, følte at ingen fikk lov å snakke slik til min unge.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 155
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

47

• flisa

24

• Solsikkefrø

6

• sheba

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

"Nekt av mat? No way. Definitivt ikke. Det er kun jegertropper som blir kjørt på måter som ellers ville vært ulovlig. Og de har muligheten til å gi seg."

Feil. Ikke på det befalskurset jeg gikk på. Måtte greie oss uten mat en periode ute skauen alene. Og på øvelse med overnatting i snøhule.

Nå må du slutte å tulle, da.

Rekruttskolen er én ting. Det er obligatorisk. Befalskole med tilhørende helvetes uke er noe _helt_ annet, og dessuten ikke ogligatorisk.

"........................................"

Skrevet

For det første så er jo verneplikten idiotisk nok i seg selv. Vi burde mye heller ha en profesjonell hær med folk som vil være der.

Og for det andre. Jeg er selv jente men ser jo på jenter rundt meg at de ikke har mye å gjøre der. Ville blitt vel mye giiid, ææææsj osv da vel. Hvordan skulle de fått brukt rettetanga på håret i felten?

Jeg mener selvføgelig at det skal være helt valgfritt med militær eller sivil tjeneste. Poenget er plikttjeneste. Hvorfor skal ikke kvinner arbeide et år gratis for landet og/eller samfunnet, når vi må gjøre det?

".........................................."

Skrevet

Greit med jenter i militæret, men ville nok ikke hatt de ved siden av meg i strid.

Ikke det at jeg tror at jentene ikke skulle klare det fysisk, og kanskje de fleste skulle klart det psykisk også.

Jeg tenker egentlig mer på min reaksjon om jeg har ei flott jente på min flanke som blir skadet under ild. Tror nok jeg ville tatt mer sjanser på vegne av hele troppen, enn jeg ville gjort med en mann.

Det ligger jo litt enten i genene eller tillært som gjør at vi gutta vil ta vare på jenter.

Dere kan nok ikke vente at gutter i militæret skal behandler dere som en av gutta og samtidig skal de samme gutta "beskytte" dere hjemme. De fleste jenter jeg kjenner, har jo valgt menn som de føler seg trygge hos.

Israel skal visstnok ha hatt litt problemer med akkurat det, mener jeg å ha hørt. Man opplevde at mannlige soldater forsøkte å redde tilfeller som ville blitt klassifisert som håpløse hvis de var menn. Menn flest takler enda dårligere å se kvinner bli sprengt i filler av landminer enn det samme med menn.

"......................................."

Skrevet

må bare si en liten ting til i denne diskusjonen angående kvinner og forsvar:-)

vi kvinner hyler og skriker om likestilling alle veier i samfunnet vårt, men det er merkelig stille når det kommer til forsvar og det militæret;-)

vel, burde vi ikke delta vi også, når vi tross alt kan gjøre masse?

tror mange ganger ikke jenter ser poenget i det, men vi er likestilt med gutta om vi får samme opplæring og vi burde faktisk ofre litt når vi forlanger å bli likestilt, da må vi være likestilt også!:-)

(erter nok mange på meg nå, men det får så være)

Jeg mener jo i prinsippet av militær eller sivil verneplikt skal være valgfritt. Og da ville jo garantert flere menn enn kvinner valgt militæret. Mange kvinner er ikke mye tess som soldater, men det sammen gjelder jaggu mange unge gutter etter førstegangstjenesten også.

Skrevet

Jeg mener selvføgelig at det skal være helt valgfritt med militær eller sivil tjeneste. Poenget er plikttjeneste. Hvorfor skal ikke kvinner arbeide et år gratis for landet og/eller samfunnet, når vi må gjøre det?

Sant det, men ikke i militæret... Dessuten så taper kvinner tid og pensjonspoeng på svangersakp så de trenger alle yrkesår de kan få, det slipper guttene... Noe HELT annet da jeg vet.

Skrevet

"Fenriken kaller dem "fittehår" (de som har glemt å barbere seg skikkelig) "jøde-svin" og "aushwitz-horer"..."

Dette synes jeg dere skal gå til pressen med, det ville jeg ha gjort TVERT!

Gjør det, dette bør komme ut.

Det verste jeg har hørt..

Ja, for det er sikkert sant......

Du får kanskje trekløveret her inne til å tro på det, men for dem er jo ALLE nazister og jødehatere :-)

Skrevet

Sant det, men ikke i militæret... Dessuten så taper kvinner tid og pensjonspoeng på svangersakp så de trenger alle yrkesår de kan få, det slipper guttene... Noe HELT annet da jeg vet.

Svangerskap er faktisk i utgangspunktet selvvalgt, så jeg ser ikke på det som noe argument mot dette.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Blander meg inn jeg.

Hun er jo hjemme og passer felles barn for svingende. Å få barn er en samfunnsnyttig ting.

Man kan jo alltids bytte på rollene.

Skrevet

Svangerskap er faktisk i utgangspunktet selvvalgt, så jeg ser ikke på det som noe argument mot dette.

Men det er et poeng faktisk. Jeg synes ingen skal tvinges uansett jeg da. Blir for dumt.

Skrevet

Blander meg inn jeg.

Hun er jo hjemme og passer felles barn for svingende. Å få barn er en samfunnsnyttig ting.

Man kan jo alltids bytte på rollene.

Ja, man kan faktisk det. Og man er langt på vei til å muliggjøre et rollebytte i dagens samfunn.

Dessuten - det er et ufravikelig faktum at å få barn (i utgangspunktet) er et valg man tar. Så det argumentet er ganske enkelt altfor gammeldags. På 15-tallet hadde jeg vært enig.

Gjest Tips pressen!
Skrevet

Ja, for det er sikkert sant......

Du får kanskje trekløveret her inne til å tro på det, men for dem er jo ALLE nazister og jødehatere :-)

Hvem er trekløveret da?

Skrevet

Men det er et poeng faktisk. Jeg synes ingen skal tvinges uansett jeg da. Blir for dumt.

Tja...både og. Jeg synes egentlig ikke ett års plikttjeneste for landet ditt er noe å syte for. Like lite som at det å betale skatt er noe å klage over. Og når vi så sier at plikttjeneste kan være sivilt eller militært, så forsvinner mange av motforestillingene.

"........................................."

Skrevet

Hvem er trekløveret da?

Hvis du ikke vet det, så finner du det snart ut. Tips: Følg med på om ikke minst én av dem svarer på dette innlegget her, med et eller annet forsøk på fornærmelse av nicket mitt e.l. :-)

Skrevet

Jeg forstår dine svigerforeldre.

Når en har fulgt med saken, fremstår du som en umoden og hysterisk fjortisberte og gutten din som en sart blautfisk.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Ja, man kan faktisk det. Og man er langt på vei til å muliggjøre et rollebytte i dagens samfunn.

Dessuten - det er et ufravikelig faktum at å få barn (i utgangspunktet) er et valg man tar. Så det argumentet er ganske enkelt altfor gammeldags. På 15-tallet hadde jeg vært enig.

Selvfølgelig er det et valg man tar, men likefullt er det viktig at noen formerer seg.

Og like viktig er det at noen tar vare på disse barna. Både for barnas skyld og for samfunnet i sin helhet.

Skrevet

Tja...både og. Jeg synes egentlig ikke ett års plikttjeneste for landet ditt er noe å syte for. Like lite som at det å betale skatt er noe å klage over. Og når vi så sier at plikttjeneste kan være sivilt eller militært, så forsvinner mange av motforestillingene.

Ikke enig.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Selvfølgelig er det et valg man tar, men likefullt er det viktig at noen formerer seg.

Og like viktig er det at noen tar vare på disse barna. Både for barnas skyld og for samfunnet i sin helhet.

Men jeg presiserer at det kan like gjerne være menn.

Skrevet

Jeg tror ikke du finner at kvinner gjør spesiellt mer enn menn generellt sett. Det er bare litt forskjellig hva, hvor og når, i mer eller mindre grad. Og derfor ser jeg ingen grunn til at kvinner ikke skulle ha verneplikt. Som andre sier: Likestilling burde være mer enn å bare velge ut akkurat de tingene man vil og å hoppe over det som er "upraktisk".

Skrevet

Ikke enig.

Hvorfor? Bare fordi du ikke "gidder"?

"......................................"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...