Gå til innhold

Svigermor og svigerfar er blitt direkte drittsekker!!!!

Anbefalte innlegg

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg tror ikke du finner at kvinner gjør spesiellt mer enn menn generellt sett. Det er bare litt forskjellig hva, hvor og når, i mer eller mindre grad. Og derfor ser jeg ingen grunn til at kvinner ikke skulle ha verneplikt. Som andre sier: Likestilling burde være mer enn å bare velge ut akkurat de tingene man vil og å hoppe over det som er "upraktisk".

"........................................."

"Og derfor ser jeg ingen grunn til at kvinner ikke skulle ha verneplikt"

Jeg tror ikke jeg er så uenig. Må tenke mer på det.

Men om det da skulle komme en baby rett før man skal inn til tjeneste, så må i grunn mannen pliktes til å ta seg av det barnet alene også da.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 155
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

47

• flisa

24

• Solsikkefrø

6

• sheba

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest en kommentar
Skrevet

Jeg forstår dine svigerforeldre.

Når en har fulgt med saken, fremstår du som en umoden og hysterisk fjortisberte og gutten din som en sart blautfisk.

Merkelige folk både Solsikke, gubben, svigerforeldrene og offiserene i militære.

Skrevet

"Og derfor ser jeg ingen grunn til at kvinner ikke skulle ha verneplikt"

Jeg tror ikke jeg er så uenig. Må tenke mer på det.

Men om det da skulle komme en baby rett før man skal inn til tjeneste, så må i grunn mannen pliktes til å ta seg av det barnet alene også da.

Det vil vel komme an på, vil det ikke? Begge foreldrene trenger ikke være 100% hjemme sammen med barnet. Og så er det vel et poeng at det er greiest om barnet blir ammet (av mor), såfremst det er mulig. Det er jo utvilsomt såpass mye sunnere enn å flaskes av far, at det må være et argument.

"..........................................."

Skrevet

Bor svigerforeldrene dine nordafor? Hvis de gjør det, hadde de vel tenkt seg myyyye besøk av guttelutten sin, og nå er de litt såret for at han prioriterer samboer og barn.

Gjest en kommentar
Skrevet

Nå må du slutte å tulle, da.

Rekruttskolen er én ting. Det er obligatorisk. Befalskole med tilhørende helvetes uke er noe _helt_ annet, og dessuten ikke ogligatorisk.

"........................................"

Stod ikke noe om rekruttskole i startinnlegg. Fyren burde skjønt at matnekt utenom del av øvelse kun er offisershumor og kan ikke bli gjennomført.

Leste ikke startinnlegget så grundig til å begynne med, men etterpå virket den tredje setningen litt rar.

Skrevet

Stod ikke noe om rekruttskole i startinnlegg. Fyren burde skjønt at matnekt utenom del av øvelse kun er offisershumor og kan ikke bli gjennomført.

Leste ikke startinnlegget så grundig til å begynne med, men etterpå virket den tredje setningen litt rar.

Joda. Fyren har dratt på førstegangstjeneste for en uke siden omtrent.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Det vil vel komme an på, vil det ikke? Begge foreldrene trenger ikke være 100% hjemme sammen med barnet. Og så er det vel et poeng at det er greiest om barnet blir ammet (av mor), såfremst det er mulig. Det er jo utvilsomt såpass mye sunnere enn å flaskes av far, at det må være et argument.

"..........................................."

Jeg sa vel ikke at begge behøver å være hjemme 100 %?

Jo ungene må ammes. Da ser du jo viktigheten av det. Men etter den tid da?

Skrevet

Hvorfor? Bare fordi du ikke "gidder"?

"......................................"

Nei, men jeg ser ikke poenget med det. Dette landet har virkelig råd til å lønne de som jobber for det, trenger ikke ufrivillige gratisarbeidere.

Skrevet

Nei, men jeg ser ikke poenget med det. Dette landet har virkelig råd til å lønne de som jobber for det, trenger ikke ufrivillige gratisarbeidere.

Tja. Du kan jo også si at "dette landet har da vitterlig råd til å kutte ned på skatten...". :-)

Nei, jeg synes det er syting, og på grensen til utrolig barnslig, å klage over ETT års plikttjeneste. Gjør man det beste ut av det, så kan man til og med få ganske mye ut av det.

"......................................."

Skrevet

Jeg sa vel ikke at begge behøver å være hjemme 100 %?

Jo ungene må ammes. Da ser du jo viktigheten av det. Men etter den tid da?

Nei, jeg var ikke sikker på hva du mente. Etter at ungen er ferdig med puppen, så er det strengt tatt ingen grunn til at moren skal bruke sneipen som unnskyldning for å ta del i samfunnet.

Skrevet

Dine svigers er i ferd med å bli senile tenker jeg. Trist.

Befal har ikke lov å oppføre seg som de vil. Flere har fått fyken fra forsvaret for upassende opptreden. Etnisk mobbing er strengt forbudt. Det er langt fra nødvendig å bruke slike ytringer og ord. Disiplinering skal foregå etter regler som er svært godt kjent, og mange er blitt anmeldt til politiet og straffet for både seksuell trakassering, vold, injurier og annet som heller ikke er lov i det sivile. Forsvaret kan ikke sette lovene til side i fredstid.

Skrevet

Tja. Du kan jo også si at "dette landet har da vitterlig råd til å kutte ned på skatten...". :-)

Nei, jeg synes det er syting, og på grensen til utrolig barnslig, å klage over ETT års plikttjeneste. Gjør man det beste ut av det, så kan man til og med få ganske mye ut av det.

"......................................."

"Tja. Du kan jo også si at "dette landet har da vitterlig råd til å kutte ned på skatten...". :-)"

Ja, og det mener jeg da virkelig også!!

"Nei, jeg synes det er syting, og på grensen til utrolig barnslig, å klage over ETT års plikttjeneste. Gjør man det beste ut av det, så kan man til og med få ganske mye ut av det."

Du synes det er syting å ikke like å bli tvingt til å gjøre noe en hater i et år, oftest langt unna det livet en lever til vanlig. Andre synes ikke det er syting.

Hadde du likt det om noen skulle dra deg ut av det livet du lever og liker og så tvinge deg til å flytte langt unna, og så gjøre noe du mislikte sterkt, og som også egentlig er helt meningsløst selv om det var "bare" for et år?

Gjest en kommentar
Skrevet

Bor svigerforeldrene dine nordafor? Hvis de gjør det, hadde de vel tenkt seg myyyye besøk av guttelutten sin, og nå er de litt såret for at han prioriterer samboer og barn.

Enig. De er nesten like tåplige som offiserene. Svigerforeldrene får venne seg til å sutte på tommelen alene.

Og Solsikke får holde gubben unna dem skal hun få fred. Typisk overreaksjon fra svigerforldre. Solsikke får roe seg ned, ingen grunn til å ta så alvorlig at folk slenger med leppa.

Gubben får venne seg til at han får ta ting offiserene sier med hundre klyper salt. Dessuten får han venne seg til å tåle mer, ikke noe søndagskole han går på.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Nei, jeg var ikke sikker på hva du mente. Etter at ungen er ferdig med puppen, så er det strengt tatt ingen grunn til at moren skal bruke sneipen som unnskyldning for å ta del i samfunnet.

Det er det jeg mener. Da må far stille opp, så mor kan gjøre plikten sin.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Dessuten heter det ikke sneipen.

Jeg så øyeblikkelig for meg noen røykeavhengige som ikke kunne utføre millitærtjenesten pga av at sneipen var viktigere;)

Skrevet

Jeg så øyeblikkelig for meg noen røykeavhengige som ikke kunne utføre millitærtjenesten pga av at sneipen var viktigere;)

Joda, det er et av ordene jeg bruker fordi det irriterer og provoserer enkelte "overhellige" småbarnsmødre :-9

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Joda, det er et av ordene jeg bruker fordi det irriterer og provoserer enkelte "overhellige" småbarnsmødre :-9

Ha ha ha, skal litt mer til for å provosere meg;)

Men det er sant. Jeg tenkte faktisk at det virkelig var en sneip du mente. Altså sånn ca i et par sekunder, før jeg forsto hva du egentlig mente.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Ha ha ha, skal litt mer til for å provosere meg;)

Men det er sant. Jeg tenkte faktisk at det virkelig var en sneip du mente. Altså sånn ca i et par sekunder, før jeg forsto hva du egentlig mente.

Skrevet

Skrevet

Det er det jeg mener. Da må far stille opp, så mor kan gjøre plikten sin.

Enig i det. Hvorfor tror du jeg ikke vil ha barn? :-)

"........................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...