Gå til innhold

Svigermor og svigerfar er blitt direkte drittsekker!!!!

Anbefalte innlegg

Gjest en kommentar
Skrevet

Dine svigers er i ferd med å bli senile tenker jeg. Trist.

Befal har ikke lov å oppføre seg som de vil. Flere har fått fyken fra forsvaret for upassende opptreden. Etnisk mobbing er strengt forbudt. Det er langt fra nødvendig å bruke slike ytringer og ord. Disiplinering skal foregå etter regler som er svært godt kjent, og mange er blitt anmeldt til politiet og straffet for både seksuell trakassering, vold, injurier og annet som heller ikke er lov i det sivile. Forsvaret kan ikke sette lovene til side i fredstid.

Enig i siste avsnitt - enten får gubben slutte å bry seg med drittpraten til offiserene eller ta et oppgjør med dem. Det betyr sivil anmeldelse underskrevet av mange nok soldater. Ingen grunn til å være så redd for de offiserene. Reagerer ikke deres overordnede, kan de også anmeldes for tjenesteunnlatelse.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 155
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

47

• flisa

24

• Solsikkefrø

6

• sheba

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

"Tja. Du kan jo også si at "dette landet har da vitterlig råd til å kutte ned på skatten...". :-)"

Ja, og det mener jeg da virkelig også!!

"Nei, jeg synes det er syting, og på grensen til utrolig barnslig, å klage over ETT års plikttjeneste. Gjør man det beste ut av det, så kan man til og med få ganske mye ut av det."

Du synes det er syting å ikke like å bli tvingt til å gjøre noe en hater i et år, oftest langt unna det livet en lever til vanlig. Andre synes ikke det er syting.

Hadde du likt det om noen skulle dra deg ut av det livet du lever og liker og så tvinge deg til å flytte langt unna, og så gjøre noe du mislikte sterkt, og som også egentlig er helt meningsløst selv om det var "bare" for et år?

"Ja, og det mener jeg da virkelig også!!"

Heh-heh. Og det baserer du på hva av reelle tall og størrelser?

"Du synes det er syting å ikke like å bli tvingt til å gjøre noe en hater i et år, oftest langt unna det livet en lever til vanlig. Andre synes ikke det er syting."

Hvis du gidder å lese i stedet for å dikte, så ser du at jeg skriver at det selvsagt må være valgfritt om man skal ha sivil eller militær tjeneste. Sivil tjeneste medfører stort sett tjeneste i nærheten av der man bor.

"Hadde du likt det om noen skulle dra deg ut av det livet du lever og liker og så tvinge deg til å flytte langt unna, og så gjøre noe du mislikte sterkt, og som også egentlig er helt meningsløst selv om det var "bare" for et år?"

Samsunnstjeneste er "helt meningsløst"?

Sorry, men du fremstår som en sytete pyse her. Jeg kan ikke ta slike "jeg gidder ikke" holdninger alvorlig nok til å diskutere det :-)

"......................................."

Skrevet

"Ja, og det mener jeg da virkelig også!!"

Heh-heh. Og det baserer du på hva av reelle tall og størrelser?

"Du synes det er syting å ikke like å bli tvingt til å gjøre noe en hater i et år, oftest langt unna det livet en lever til vanlig. Andre synes ikke det er syting."

Hvis du gidder å lese i stedet for å dikte, så ser du at jeg skriver at det selvsagt må være valgfritt om man skal ha sivil eller militær tjeneste. Sivil tjeneste medfører stort sett tjeneste i nærheten av der man bor.

"Hadde du likt det om noen skulle dra deg ut av det livet du lever og liker og så tvinge deg til å flytte langt unna, og så gjøre noe du mislikte sterkt, og som også egentlig er helt meningsløst selv om det var "bare" for et år?"

Samsunnstjeneste er "helt meningsløst"?

Sorry, men du fremstår som en sytete pyse her. Jeg kan ikke ta slike "jeg gidder ikke" holdninger alvorlig nok til å diskutere det :-)

Nei, det er jo sjelden noe her inne er seriøst nok for deg til å diskutere. Uansett er det jo lite å diskutere da, vi har ulike meninger, ferdig med det.

Skrevet

Nei, det er jo sjelden noe her inne er seriøst nok for deg til å diskutere. Uansett er det jo lite å diskutere da, vi har ulike meninger, ferdig med det.

Neida, det er mye som er seriøst. Men måten du ordlegger deg på her blir for umoden, helt uavhengig av meninger.

"........................................"

Gjest en kommentar
Skrevet

For det første så er jo verneplikten idiotisk nok i seg selv. Vi burde mye heller ha en profesjonell hær med folk som vil være der.

Og for det andre. Jeg er selv jente men ser jo på jenter rundt meg at de ikke har mye å gjøre der. Ville blitt vel mye giiid, ææææsj osv da vel. Hvordan skulle de fått brukt rettetanga på håret i felten?

Applaus for andre avsnitt. :-)

Skrevet

Neida, det er mye som er seriøst. Men måten du ordlegger deg på her blir for umoden, helt uavhengig av meninger.

Ja, du har sikkert rett..

Gjest mann som ikke vil ha kvinner i militæret
Skrevet

Enn om ei schtøgg jente ble skadet, da?

;-)

det er ikke utseendet det kommer an på, men det at det er ei jente

Skrevet

Ja, man kan faktisk det. Og man er langt på vei til å muliggjøre et rollebytte i dagens samfunn.

Dessuten - det er et ufravikelig faktum at å få barn (i utgangspunktet) er et valg man tar. Så det argumentet er ganske enkelt altfor gammeldags. På 15-tallet hadde jeg vært enig.

Vel, så prøver vi denne varianten da:

Nettopp fordi kvinnene har tatt hovedansvar for hus og hjem, så har mannfolk opp igjennom hele historien hatt så mye tid til overs som de istedet har kunnet bruke til å til å pønske ut vold og faenskap!

Det er mannfolk som har skapt de store verdenskonfliktene. Det er mannfolk som opp igjennom hele historien har brukt vold og ført krig.

Det er altså mannfolk som har skapt behovet for et militær i utgangspunktet, og da er det mannfolk som bør ta konsekvensene av dette...

Skrevet

Vel, så prøver vi denne varianten da:

Nettopp fordi kvinnene har tatt hovedansvar for hus og hjem, så har mannfolk opp igjennom hele historien hatt så mye tid til overs som de istedet har kunnet bruke til å til å pønske ut vold og faenskap!

Det er mannfolk som har skapt de store verdenskonfliktene. Det er mannfolk som opp igjennom hele historien har brukt vold og ført krig.

Det er altså mannfolk som har skapt behovet for et militær i utgangspunktet, og da er det mannfolk som bør ta konsekvensene av dette...

Altfor søkt. Og for å gjenta til det _kjedsommelige_: Jeg snakker om en generell plikttjeneste - sivil eller militær. Argumenter om kvinners fred og fordragelighet (!) og menns krigslyst, er ubrukelige mot siviltjeneste :-)

Gjest en kommentar
Skrevet

Greit med jenter i militæret, men ville nok ikke hatt de ved siden av meg i strid.

Ikke det at jeg tror at jentene ikke skulle klare det fysisk, og kanskje de fleste skulle klart det psykisk også.

Jeg tenker egentlig mer på min reaksjon om jeg har ei flott jente på min flanke som blir skadet under ild. Tror nok jeg ville tatt mer sjanser på vegne av hele troppen, enn jeg ville gjort med en mann.

Det ligger jo litt enten i genene eller tillært som gjør at vi gutta vil ta vare på jenter.

Dere kan nok ikke vente at gutter i militæret skal behandler dere som en av gutta og samtidig skal de samme gutta "beskytte" dere hjemme. De fleste jenter jeg kjenner, har jo valgt menn som de føler seg trygge hos.

Enig. Det siste jeg vil oppleve i kamp på liv og død er økt risiko som følge av å måtte forholde meg til medsoldater mer preget av emosjoner slik kvinner er. Vil ikke ha risikoavgjørelser basert mer på følelser enn rasjonell trening mot militært mål. Tenk bare på hva kvinner kan finne på når de har mensen i fredstid, for ikke å snakke om når kulene hviner om ørene.

Skrevet

Enig. Det siste jeg vil oppleve i kamp på liv og død er økt risiko som følge av å måtte forholde meg til medsoldater mer preget av emosjoner slik kvinner er. Vil ikke ha risikoavgjørelser basert mer på følelser enn rasjonell trening mot militært mål. Tenk bare på hva kvinner kan finne på når de har mensen i fredstid, for ikke å snakke om når kulene hviner om ørene.

*LOL* Snakk om å snu problemet på hodet :-)

".........................................."

Gjest en kommentar
Skrevet

*LOL* Snakk om å snu problemet på hodet :-)

Oppfatningen jeg gav uttrykk for delte jeg med alle på befalskurset. Tror folk som har vært gjennom slik tjeneste, mange av dem hadde vært stridende i FN-tjeneste, har mer peiling på hva de snakker om enn romlende tønner. De er som kjent tomme.

Skrevet

Oppfatningen jeg gav uttrykk for delte jeg med alle på befalskurset. Tror folk som har vært gjennom slik tjeneste, mange av dem hadde vært stridende i FN-tjeneste, har mer peiling på hva de snakker om enn romlende tønner. De er som kjent tomme.

Jeg vet ikke hvor du vil med tønnene dine, men jeg kommenterte at du snudde problemet på hodet. I en krigssituasjon, med trente soldater, vil selvfølgelig en kvinnelig profesjonell soldat kunne ta samme avgjørelser som en mannlig. Det som har vist seg å være det egentlige problemet, er at mannlige soldater ikke takler å ha kvinnelige soldater sammen med seg, som skal behandles som en hvilken som helst soldat - og ikke at kvinner ikke er i stand til å være soldater.

Dette er ganske logisk. Det har ingenting med saken å gjøre hvilke forskjeller som er vanlige mellom kvinner og menn, da de kvinner som ville ønske å bli soldater ikke representerer gjennomsnittet av kvinner. Det å være soldat vil typisk falle mer naturlig for menn enn kvinner, generellt sett, men å utelukke unntak er ren og skjær dumskap.

Skrevet

Selvfølgelig er det et valg man tar, men likefullt er det viktig at noen formerer seg.

Og like viktig er det at noen tar vare på disse barna. Både for barnas skyld og for samfunnet i sin helhet.

Men det er ikke _så_ mange som formerer seg i 18 års alderen da..

Skrevet

Jeg mener selvføgelig at det skal være helt valgfritt med militær eller sivil tjeneste. Poenget er plikttjeneste. Hvorfor skal ikke kvinner arbeide et år gratis for landet og/eller samfunnet, når vi må gjøre det?

"Hvorfor skal ikke kvinner også ha obligatorisk verneplikt/førstegangstjeneste"

Jeg får si det med reklamen: Fordi vi ikke fortjener det ;-)

Gjest en kommentar
Skrevet

Jeg vet ikke hvor du vil med tønnene dine, men jeg kommenterte at du snudde problemet på hodet. I en krigssituasjon, med trente soldater, vil selvfølgelig en kvinnelig profesjonell soldat kunne ta samme avgjørelser som en mannlig. Det som har vist seg å være det egentlige problemet, er at mannlige soldater ikke takler å ha kvinnelige soldater sammen med seg, som skal behandles som en hvilken som helst soldat - og ikke at kvinner ikke er i stand til å være soldater.

Dette er ganske logisk. Det har ingenting med saken å gjøre hvilke forskjeller som er vanlige mellom kvinner og menn, da de kvinner som ville ønske å bli soldater ikke representerer gjennomsnittet av kvinner. Det å være soldat vil typisk falle mer naturlig for menn enn kvinner, generellt sett, men å utelukke unntak er ren og skjær dumskap.

Du er fullstendig på villspor. Kvinner slipper ikke inn i militæret bare fordi de selv ønsker det.

Skrevet

Du er fullstendig på villspor. Kvinner slipper ikke inn i militæret bare fordi de selv ønsker det.

Hvilket land snakker du om nå?

Skrevet

Hva i all verden er det du raller om, egentlig?

Skrevet

"Hvorfor skal ikke kvinner også ha obligatorisk verneplikt/førstegangstjeneste"

Jeg får si det med reklamen: Fordi vi ikke fortjener det ;-)

Heh-heh...dere fortjener ikke å ha plikttjeneste? Pokkers sytete kvinnfolk. Mat skal dere ha, også!

Gjest en kommentar
Skrevet

Hva i all verden er det du raller om, egentlig?

Du finner sikker på andre ting du ikke skjønner heller. Bare prøv !

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...