Gå til innhold

Svigermor og svigerfar er blitt direkte drittsekker!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du finner sikker på andre ting du ikke skjønner heller. Bare prøv !

Heh-heh...jeg lar dette forbigå i stillhet. Du driter deg nok ut selv nå, om ikke jeg skal helle bensin på bålet :-)

"......................................."

Videoannonse
Annonse
  • Svar 155
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

47

• flisa

24

• Solsikkefrø

6

• sheba

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Altfor søkt. Og for å gjenta til det _kjedsommelige_: Jeg snakker om en generell plikttjeneste - sivil eller militær. Argumenter om kvinners fred og fordragelighet (!) og menns krigslyst, er ubrukelige mot siviltjeneste :-)

"........................................"

Hvis den sivile tjenesten for kvinner, skulle være MOTSTYKKET til militærtjenesten for menn, så er vi jo tilbake til mitt argument om at militæret er skapt av menn og for menn. Og jeg synes derfor at det bør være MENN som har plikt til å holde dette igang uten noe krav om at kvinner skal gjøre det samme/tilsvarende.

Er enig med Kari K. at vi kvinner yter vår "sammfunnstjeneste" ved at det er vi som er skapt til å gå gravide, føde og amme barn. Og uansett hvor likestillte vi blir på andre områder, så er det ingenting som kan forandre på dette.

For å sette det på spissen, så er vold og krig noe menneskeheten (les: menn) har "funnet på" selv. Mens det å være gravide og føde er vi kvinner skapt til, og har ikke engang valgt av fri vilje.

En kvinne "ofrer" sånn sett minst et år av sitt liv for hver nye verdensborger som fødes.

Jeg ser derfor ingen gode argumenter for at kvinner skal måtte gjøre ytterligere gjengjeld fordi gutta må et år i militæret..

Skrevet

Hvis den sivile tjenesten for kvinner, skulle være MOTSTYKKET til militærtjenesten for menn, så er vi jo tilbake til mitt argument om at militæret er skapt av menn og for menn. Og jeg synes derfor at det bør være MENN som har plikt til å holde dette igang uten noe krav om at kvinner skal gjøre det samme/tilsvarende.

Er enig med Kari K. at vi kvinner yter vår "sammfunnstjeneste" ved at det er vi som er skapt til å gå gravide, føde og amme barn. Og uansett hvor likestillte vi blir på andre områder, så er det ingenting som kan forandre på dette.

For å sette det på spissen, så er vold og krig noe menneskeheten (les: menn) har "funnet på" selv. Mens det å være gravide og føde er vi kvinner skapt til, og har ikke engang valgt av fri vilje.

En kvinne "ofrer" sånn sett minst et år av sitt liv for hver nye verdensborger som fødes.

Jeg ser derfor ingen gode argumenter for at kvinner skal måtte gjøre ytterligere gjengjeld fordi gutta må et år i militæret..

Helt enig. Vi vet jo alle hva som vil skje om en stor andel av kvinnene plutselig ville nekte å "avtjene sin verneplikt"..! Norge trenger barn!

Skrevet

Det skal lite til å få sparket en slik fenrik - bare mange nok har hørt det og kan skrive undfer på det. Det er bare å gå til "øvrigheta" med sånt.

Skrevet

En sånn fenrik får de sparket bare de går til kompanisjefen og melder det.

Skrevet

Enig. De er nesten like tåplige som offiserene. Svigerforeldrene får venne seg til å sutte på tommelen alene.

Og Solsikke får holde gubben unna dem skal hun få fred. Typisk overreaksjon fra svigerforldre. Solsikke får roe seg ned, ingen grunn til å ta så alvorlig at folk slenger med leppa.

Gubben får venne seg til at han får ta ting offiserene sier med hundre klyper salt. Dessuten får han venne seg til å tåle mer, ikke noe søndagskole han går på.

Det er å gå langt over streken det språkbruket der.

Skrevet

Ja, der bringer du på bane ett tema gitt:

Hvorfor skal ikke kvinner også ha obligatorisk verneplikt/førstegangstjeneste? Det er vel ikke mange gode unnskyldninger igjen nå, i vår moderne tid?

Jeg vet at kvinner som runder 30 og ikke har fått barn _kan_ bli utkalt i prinsippet, men de tre gangene pr jubelår det skjer, så er det bare å si omtrent hva som helst for å slippe, er det ikke?

"........................................."

Det er i alle fall ikke kvinnfolka som unndkylder seg. Men hvor skal de brukes? - de vil jo knapt nok ha gutter i forsvaret nå. Det kommer til å ende opp i et forsvar som kun består av våpengale tullinger.

Skrevet

For det første så er jo verneplikten idiotisk nok i seg selv. Vi burde mye heller ha en profesjonell hær med folk som vil være der.

Og for det andre. Jeg er selv jente men ser jo på jenter rundt meg at de ikke har mye å gjøre der. Ville blitt vel mye giiid, ææææsj osv da vel. Hvordan skulle de fått brukt rettetanga på håret i felten?

Det er jeg veldig uenig med deg i - hvem søker seg inn til slikt?

Skrevet

Jeg mener selvføgelig at det skal være helt valgfritt med militær eller sivil tjeneste. Poenget er plikttjeneste. Hvorfor skal ikke kvinner arbeide et år gratis for landet og/eller samfunnet, når vi må gjøre det?

".........................................."

Hvor mange gutter må det lenger? Syns de fleste slipper jeg.

Skrevet

Vel, så prøver vi denne varianten da:

Nettopp fordi kvinnene har tatt hovedansvar for hus og hjem, så har mannfolk opp igjennom hele historien hatt så mye tid til overs som de istedet har kunnet bruke til å til å pønske ut vold og faenskap!

Det er mannfolk som har skapt de store verdenskonfliktene. Det er mannfolk som opp igjennom hele historien har brukt vold og ført krig.

Det er altså mannfolk som har skapt behovet for et militær i utgangspunktet, og da er det mannfolk som bør ta konsekvensene av dette...

hoho :D

Skrevet

Jepp - vi har jo opptil flere slike "pliktår" i livet også vi - hvor vi henger etter i lønnsjusteringer etc.

Skrevet

Oppfatningen jeg gav uttrykk for delte jeg med alle på befalskurset. Tror folk som har vært gjennom slik tjeneste, mange av dem hadde vært stridende i FN-tjeneste, har mer peiling på hva de snakker om enn romlende tønner. De er som kjent tomme.

Ville du skutt en fiendtlig kvinne? Var ikke mange kvinner med i Vietnam - som de meide ned?

Interessant tema.

Skrevet

Det forbauser meg ikke ett sekund om det finnes slike svigerforeldre.

Jeg fikk selv servert følgende gloser da min eks selv klippet av og sydde opp buksa si til en shorts:"Du må få deg et kvinnfolk som kan sy opp buksene dine!" Og det var ikke med en humoristisk snert...

Been there done that. Jeg hatet mine ekssvigerforeldre - historiene ville dere aldri ha trodd herpå DOL.

Skrevet

Ja, svigerforeldre.....:

En nybakt mor bruker lang tid på å få til amminga. Etter en stund kommer det fra svigermor:

"Du har godt av å få deg en i trynet du også som er vant til å få til alt".

ÅH! KVÆL, KVÆL

Skrevet

Det er i alle fall ikke kvinnfolka som unndkylder seg. Men hvor skal de brukes? - de vil jo knapt nok ha gutter i forsvaret nå. Det kommer til å ende opp i et forsvar som kun består av våpengale tullinger.

Jeg gjentar for aller siste gang: Plikttjeneste/verneplikt eller hva du vil kalle det bør være frivillig mht. militær eller sivil tjeneste.

"..........................................."

Skrevet

Been there done that. Jeg hatet mine ekssvigerforeldre - historiene ville dere aldri ha trodd herpå DOL.

Jeg hatet ikke mine da, men det eneste vi hadde felles var vel i grunnen at vi syntes deres sønn var den mest fantastiske i verden. ;o)

Gjest en kommentar
Skrevet

Ville du skutt en fiendtlig kvinne? Var ikke mange kvinner med i Vietnam - som de meide ned?

Interessant tema.

Første spørsmål blir litt hypotetisk. Normalt er militær motparts soldater for langt unna til å se om det er menn eller kvinner. Får man ordre om å skyte, gjør man det uten å nøle, ingen får velge hvem man skyter på.

Vår kultur har vært vant med å ta hensyn til kvinner som den svakeste part i alle sammenhenger. Det er nødvendig av hensyn til alle parter. De er langt mer emosjonelle, mer sårbare enn oss menn - og mindre aggressive. Det siste gjør at de har mindre gjennomføringsevne for militær strid, det andre er en betydelig sikkerhetsrisiko både for seg selv og medsoldater.

Det er urimelig at kvinner skal utesette seg selv og andre for noe sånt. I tillegg vil knallhard fysisk trening påvirkes deres hormonbalanse negativt. De som greier å følge noenlunde med i treningen, ligner ikke stort på kvinner lenger, flate pupper, små hofter.

Skrevet

Jeg gjentar for aller siste gang: Plikttjeneste/verneplikt eller hva du vil kalle det bør være frivillig mht. militær eller sivil tjeneste.

"..........................................."

FRIVILLIG PLIKT, DU LISSOM....CAPS LOCK grynt

Skrevet

Første spørsmål blir litt hypotetisk. Normalt er militær motparts soldater for langt unna til å se om det er menn eller kvinner. Får man ordre om å skyte, gjør man det uten å nøle, ingen får velge hvem man skyter på.

Vår kultur har vært vant med å ta hensyn til kvinner som den svakeste part i alle sammenhenger. Det er nødvendig av hensyn til alle parter. De er langt mer emosjonelle, mer sårbare enn oss menn - og mindre aggressive. Det siste gjør at de har mindre gjennomføringsevne for militær strid, det andre er en betydelig sikkerhetsrisiko både for seg selv og medsoldater.

Det er urimelig at kvinner skal utesette seg selv og andre for noe sånt. I tillegg vil knallhard fysisk trening påvirkes deres hormonbalanse negativt. De som greier å følge noenlunde med i treningen, ligner ikke stort på kvinner lenger, flate pupper, små hofter.

Ditt siste avsnitt; Kanskje de så slik ut fra før? at de er typen til det, på samme måte som noen menn har bryster og runde hofter?

Jeg tror du har mye rett i det du skriver, dessverre - eller kanskje ikke.

Gjest en kommentar
Skrevet

Det er å gå langt over streken det språkbruket der.

Selvfølgelig er det for grovt, langt forbi vanlig folkeskikk, fullstendig uakseptabelt. Solsikke får huske å han gubben er havnet på et sted der det forventes at man skal tåle mye, ellers er man uegnet også til krigføring. Mitt poeng er at man ikke skal ta inn over seg tøvpratet, for det er å la seg tråkke på. Like lite som jeg tar inn over meg rautingen til Prozak.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...