Gjest skatru Skrevet 22. august 2006 Skrevet 22. august 2006 Mannen min sliter med angst og depresjon, men skal prøve seg på skolebenken nå til høsten. Hva skjer hvis det viser seg at han ikke takler dette og må avbryte? Hva slags stønad får han da? Tilbake til rehab. penger? Kan han risikere å stå uten penger et par mnd pga saksbehandlingstid? 0 Siter
Gjest Saigon Skrevet 22. august 2006 Skrevet 22. august 2006 Han vil få attføringspenger i påvente av søknad på rehabiliteringspenger eller andre ytelser dere måtte søke. 0 Siter
bugge -jenta Skrevet 23. august 2006 Skrevet 23. august 2006 Ved en eventuell avbrytelse av studiet, slik jeg måtte, hadde jeg attføringspenger i 4 uker og en dag fra aetats side. Så er du ute av deres økonomiske system. Det er derfor viktig å sette i gang en søknad om rehabilitering raskest mulig med nødvendige legeerklæringer. Man går ikke automatisk tilbake til rehabiliteringsstønad selv om en har vært i systemet før. Behandlingstiden er opptil tre mnd, og det kan derfor bli et opphold, noe jeg opplevde, på å få stønad. Det kan forøvrig være lurt å søke den skolen en går på om permisjon med vedlagt legeerklæring, hvis en må avslutte kurset og ønsker å prøve seg igjen ved neste kurs. Og da søke om at eventuelle kursavgifter som er betalt ikke må betales om igjen fra aetats side. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.