never_again Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Jeg bare lurer på om det er noen andre her som har hatt komplikasjoner og problemer med brystinnleggene sine. Jeg selv hadde hard kapsel to ganger og valgte til slutt å fjerne mine innlegg, i ettertid har jeg kommet i snakk med jenter fra andre land som har hatt andre og langt verre komplikasjoner enn meg, men nå lurer jeg altså på om det er noen norske jenter som har problemer etter brystoperasjoner? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/242763-problemer-etter-brystforst%C3%B8rring/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nye pupper - here I come Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Mitt eneste "problem" er at arrene er for langt nede. Dvs. at de synes noen ganger under BH'n/bikinien. Det er leit, men ingen krise. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/242763-problemer-etter-brystforst%C3%B8rring/#findComment-1884786 Del på andre sider Flere delingsvalg…
never_again Skrevet 23. august 2006 Forfatter Del Skrevet 23. august 2006 Mitt eneste "problem" er at arrene er for langt nede. Dvs. at de synes noen ganger under BH'n/bikinien. Det er leit, men ingen krise. Ok,det er jo en uheldig ting, men som du sier ikke noen stor krise. Jeg håper du er heldig og ikke får andre problemer. Dessverre så er jeg ikke lenger en av de som har tro på at silikon i puppene er så "safe" som leger vil ha det til. Jeg er medlem på en utenlansk side for kvinner som har fjernet brystproteser og for dem som vurderer det. Hvis du har silikoimplantater, vil små mengder av silikon gå ut av implantatet og inn i kroppen din. Selv om denne typen svetting absorberes av kapselen rundt ditt implantat, vil likevel en liten mengde silikon tas opp av makrofagene store celler som fungerer som kroppens renholdsarbeidere.Disse cellene forsøker å ødelegge fremmedstoffer som for eksempel bakterier. Om stoffene ikke lar seg bryte ned, noe som er tilfelle med silikon, føres de videre til lymfekjertlene. Når silikonet lekker ut i brystet og videre til lymfekjertler i armhulen, kan det oppstå klumper. Om større mengder silikon lekker ut, kan det oppstå ganske store klumper som blir harde og ømme, dette kan føre til at man må fjerne lymfeknutene. Sier ikke dette for å skremme deg, men for å opplyse deg og andre som kanskje vurderer silikoninnlegg. Silikoninnlegg vil alltid være en helsefare uansett hva leger måtte si, det er nok av jenter som jeg har pratet med bevis for. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/242763-problemer-etter-brystforst%C3%B8rring/#findComment-1885208 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nye pupper - here I come Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Ok,det er jo en uheldig ting, men som du sier ikke noen stor krise. Jeg håper du er heldig og ikke får andre problemer. Dessverre så er jeg ikke lenger en av de som har tro på at silikon i puppene er så "safe" som leger vil ha det til. Jeg er medlem på en utenlansk side for kvinner som har fjernet brystproteser og for dem som vurderer det. Hvis du har silikoimplantater, vil små mengder av silikon gå ut av implantatet og inn i kroppen din. Selv om denne typen svetting absorberes av kapselen rundt ditt implantat, vil likevel en liten mengde silikon tas opp av makrofagene store celler som fungerer som kroppens renholdsarbeidere.Disse cellene forsøker å ødelegge fremmedstoffer som for eksempel bakterier. Om stoffene ikke lar seg bryte ned, noe som er tilfelle med silikon, føres de videre til lymfekjertlene. Når silikonet lekker ut i brystet og videre til lymfekjertler i armhulen, kan det oppstå klumper. Om større mengder silikon lekker ut, kan det oppstå ganske store klumper som blir harde og ømme, dette kan føre til at man må fjerne lymfeknutene. Sier ikke dette for å skremme deg, men for å opplyse deg og andre som kanskje vurderer silikoninnlegg. Silikoninnlegg vil alltid være en helsefare uansett hva leger måtte si, det er nok av jenter som jeg har pratet med bevis for. Og når du leser andre steder så står det at disse protesene ikke lekker silikon. Det ser ut til å være like mange meninger som det er folk som har foretatt slike inngrep. En del av menneskene som får problemer etter at de har fått silikon har også svært difuse plager hvor legene ikke finner årsaken til plagene. Jeg er jo da ikke i tvil om at en stor del av disse plagene skyldes andre ting. Jeg har tatt denne risikoen, og må nå leve med den. Det har gått bra i 1 1/2 år nå, så vi får satse på at det går bra videre også. Men jeg må innrømme at jeg ble betenkt da de sendte et program på TV om de som hadde fått problemer. Og det var ikke småtteri. Dette ble sendt ca. 14 dager før jeg skulle inn.... Men de fleste som hadde fått problemer der hadde lagt inn enormt store innlegg. (Med unntak av de som fikk hard kapsel) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/242763-problemer-etter-brystforst%C3%B8rring/#findComment-1885243 Del på andre sider Flere delingsvalg…
never_again Skrevet 24. august 2006 Forfatter Del Skrevet 24. august 2006 Og når du leser andre steder så står det at disse protesene ikke lekker silikon. Det ser ut til å være like mange meninger som det er folk som har foretatt slike inngrep. En del av menneskene som får problemer etter at de har fått silikon har også svært difuse plager hvor legene ikke finner årsaken til plagene. Jeg er jo da ikke i tvil om at en stor del av disse plagene skyldes andre ting. Jeg har tatt denne risikoen, og må nå leve med den. Det har gått bra i 1 1/2 år nå, så vi får satse på at det går bra videre også. Men jeg må innrømme at jeg ble betenkt da de sendte et program på TV om de som hadde fått problemer. Og det var ikke småtteri. Dette ble sendt ca. 14 dager før jeg skulle inn.... Men de fleste som hadde fått problemer der hadde lagt inn enormt store innlegg. (Med unntak av de som fikk hard kapsel) Men jeg prater den dag idag med jenter som faktisk har fått lekkasje på nådagens innlegg så dette er ikke noe tull. At leger nekter å opplyse om de riktige prosenten er jo helt sikkert! Da ville de jo slutte å tjene penger ikke sant, og dette er big business, det sa min egen kirug rett til meg da han opererte meg for tredje gang, det var jo sånne som meg han tjente penger på, det hadde han ikke noe imot å si. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/242763-problemer-etter-brystforst%C3%B8rring/#findComment-1886307 Del på andre sider Flere delingsvalg…
never_again Skrevet 29. august 2006 Forfatter Del Skrevet 29. august 2006 Og når du leser andre steder så står det at disse protesene ikke lekker silikon. Det ser ut til å være like mange meninger som det er folk som har foretatt slike inngrep. En del av menneskene som får problemer etter at de har fått silikon har også svært difuse plager hvor legene ikke finner årsaken til plagene. Jeg er jo da ikke i tvil om at en stor del av disse plagene skyldes andre ting. Jeg har tatt denne risikoen, og må nå leve med den. Det har gått bra i 1 1/2 år nå, så vi får satse på at det går bra videre også. Men jeg må innrømme at jeg ble betenkt da de sendte et program på TV om de som hadde fått problemer. Og det var ikke småtteri. Dette ble sendt ca. 14 dager før jeg skulle inn.... Men de fleste som hadde fått problemer der hadde lagt inn enormt store innlegg. (Med unntak av de som fikk hard kapsel) http://www.doktoronline.no/section/nosection/?action=showArticle;DocumentId=200549 say no more 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/242763-problemer-etter-brystforst%C3%B8rring/#findComment-1892030 Del på andre sider Flere delingsvalg…
simara Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Ok,det er jo en uheldig ting, men som du sier ikke noen stor krise. Jeg håper du er heldig og ikke får andre problemer. Dessverre så er jeg ikke lenger en av de som har tro på at silikon i puppene er så "safe" som leger vil ha det til. Jeg er medlem på en utenlansk side for kvinner som har fjernet brystproteser og for dem som vurderer det. Hvis du har silikoimplantater, vil små mengder av silikon gå ut av implantatet og inn i kroppen din. Selv om denne typen svetting absorberes av kapselen rundt ditt implantat, vil likevel en liten mengde silikon tas opp av makrofagene store celler som fungerer som kroppens renholdsarbeidere.Disse cellene forsøker å ødelegge fremmedstoffer som for eksempel bakterier. Om stoffene ikke lar seg bryte ned, noe som er tilfelle med silikon, føres de videre til lymfekjertlene. Når silikonet lekker ut i brystet og videre til lymfekjertler i armhulen, kan det oppstå klumper. Om større mengder silikon lekker ut, kan det oppstå ganske store klumper som blir harde og ømme, dette kan føre til at man må fjerne lymfeknutene. Sier ikke dette for å skremme deg, men for å opplyse deg og andre som kanskje vurderer silikoninnlegg. Silikoninnlegg vil alltid være en helsefare uansett hva leger måtte si, det er nok av jenter som jeg har pratet med bevis for. Jeg håper å komme i kontakt med deg, da jeg sterkt vurderer å fjerne protesene jeg fikk lagt inn for 4 år siden. Min største bekymring er nok det estetiske. Jeg lurer rett og slett på om puppene vil bli nogenlunde som før. Jeg ønsket i utgangspunktet bare å få igjen det jeg hadde før jeg fikk barn, men legen la inn altfor mye, slik at jeg ble en stor C i stedet for en full B. (La inn 270). Jeg har aldri vent meg til størrelsen, og dekker meg hele tiden til. Jeg går ikke på stranda lenger, jeg klarer faktisk heller ikke dra på ferie sammen med andre familier fordi jeg føler meg "uekte" og er redd for at noen skal oppdage hva jeg har gjort. Bruker masse energi hver dag på å skjule puppene mine; hva kan jeg ha på meg for at de synes minst mulig? Operasjonen var altså helt mot sin hensikt. Omtrent ingen vet om dette (det ønsker jeg ikke), så det er svært slitsomt. Hvordan har dere det etter å ha tatt ut? Blir ting "ok"? Eller får man mye slappere pupper? Aylar, feks, ser jo ut til å være like fast i formen igjen. Jeg er svært takknemlig for svar, siden jeg kun har mannen min å snakke med om dette (han støtter meg uansett hva jeg gjør, kun opptatt av mitt beste), og han vet jo ikke så mye om emnet. Også fint om du ville sendt meg linken til den utenlanske siden for de som ønsker å fjerne silikonen. Vennlig hilsen angrende 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/242763-problemer-etter-brystforst%C3%B8rring/#findComment-1923048 Del på andre sider Flere delingsvalg…
simara Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Ok,det er jo en uheldig ting, men som du sier ikke noen stor krise. Jeg håper du er heldig og ikke får andre problemer. Dessverre så er jeg ikke lenger en av de som har tro på at silikon i puppene er så "safe" som leger vil ha det til. Jeg er medlem på en utenlansk side for kvinner som har fjernet brystproteser og for dem som vurderer det. Hvis du har silikoimplantater, vil små mengder av silikon gå ut av implantatet og inn i kroppen din. Selv om denne typen svetting absorberes av kapselen rundt ditt implantat, vil likevel en liten mengde silikon tas opp av makrofagene store celler som fungerer som kroppens renholdsarbeidere.Disse cellene forsøker å ødelegge fremmedstoffer som for eksempel bakterier. Om stoffene ikke lar seg bryte ned, noe som er tilfelle med silikon, føres de videre til lymfekjertlene. Når silikonet lekker ut i brystet og videre til lymfekjertler i armhulen, kan det oppstå klumper. Om større mengder silikon lekker ut, kan det oppstå ganske store klumper som blir harde og ømme, dette kan føre til at man må fjerne lymfeknutene. Sier ikke dette for å skremme deg, men for å opplyse deg og andre som kanskje vurderer silikoninnlegg. Silikoninnlegg vil alltid være en helsefare uansett hva leger måtte si, det er nok av jenter som jeg har pratet med bevis for. Jeg håper å komme i kontakt med deg, da jeg sterkt vurderer å fjerne protesene jeg fikk lagt inn for 4 år siden. Min største bekymring er nok det estetiske. Jeg lurer rett og slett på om puppene vil bli nogenlunde som før. Jeg ønsket i utgangspunktet bare å få igjen det jeg hadde før jeg fikk barn, men legen la inn altfor mye, slik at jeg ble en stor C i stedet for en full B. (La inn 270). Jeg har aldri vent meg til størrelsen, og dekker meg hele tiden til. Jeg går ikke på stranda lenger, jeg klarer faktisk heller ikke dra på ferie sammen med andre familier fordi jeg føler meg "uekte" og er redd for at noen skal oppdage hva jeg har gjort. Bruker masse energi hver dag på å skjule puppene mine; hva kan jeg ha på meg for at de synes minst mulig? Operasjonen var altså helt mot sin hensikt. Omtrent ingen vet om dette (det ønsker jeg ikke), så det er svært slitsomt. Hvordan har dere det etter å ha tatt ut? Blir ting "ok"? Eller får man mye slappere pupper? Aylar, feks, ser jo ut til å være like fast i formen igjen. Jeg er svært takknemlig for svar, siden jeg kun har mannen min å snakke med om dette (han støtter meg uansett hva jeg gjør, kun opptatt av mitt beste), og han vet jo ikke så mye om emnet. Hilsen angrende 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/242763-problemer-etter-brystforst%C3%B8rring/#findComment-1923049 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.