keinstein Skrevet 22. august 2006 Skrevet 22. august 2006 "I riktig gamle dager var det vanlig å spise grevling. Jeg vet ikke hvor oppskriftene finnes, du må kanskje tilbake til de helt gamle kokebøkene. Jeg blir ikke forundret om grevling kommer med på den nye trendbølgen norsk tradisjonsmat. Fortsatt er det viktig å sjekke med Mattilsynet at grevlingslakt ikke inneholder de farlige parasittene trikiner. For den spiser absolutt alt, sier Mysterud." Trikiner dør ved koking og steking. 50 grader. Da er de ufarlige. Trikiner er heller ingen særlig farlig snylter. Mye verre er hvalkveis i fisk, og det er det mye av. Hvalkveisen dreper tusenvis hvert år i de land hvor man spiser rå fisk. http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/08/22/474632.html 0 Siter
Line Skrevet 22. august 2006 Skrevet 22. august 2006 Det er vanvittig mye grevling i Trondheimsområdet for tida. Har måtte bråbremse for dem opptil flere ganger de siste dagene, for de har i alle fall ikke mye trafikkvett! Hører folk sier det smeller skikkelig når de blir påkjørt... 0 Siter
keinstein Skrevet 22. august 2006 Forfatter Skrevet 22. august 2006 Det er vanvittig mye grevling i Trondheimsområdet for tida. Har måtte bråbremse for dem opptil flere ganger de siste dagene, for de har i alle fall ikke mye trafikkvett! Hører folk sier det smeller skikkelig når de blir påkjørt... Grevlingtarmer i grillen og over panseret er skikkelig dekorativt. Men da vet du at du kan koke lapskaus på grevlingfar... 0 Siter
Line Skrevet 22. august 2006 Skrevet 22. august 2006 Grevlingtarmer i grillen og over panseret er skikkelig dekorativt. Men da vet du at du kan koke lapskaus på grevlingfar... Hihi... jeg tror jeg står over altså! Jeg har ikke lyst på noen som helst nærkontakt med det dyret der Men for all del... bon appetitt 0 Siter
keinstein Skrevet 22. august 2006 Forfatter Skrevet 22. august 2006 Hihi... jeg tror jeg står over altså! Jeg har ikke lyst på noen som helst nærkontakt med det dyret der Men for all del... bon appetitt Jeg tror ingen ville kommet om jeg bød på grevlingfrikasse. 0 Siter
Gjest håpefullt forslag Skrevet 22. august 2006 Skrevet 22. august 2006 Bruk menighetsbladet ditt til toalettpapir eller gi det til pillenikket. 0 Siter
keinstein Skrevet 22. august 2006 Forfatter Skrevet 22. august 2006 Bruk menighetsbladet ditt til toalettpapir eller gi det til pillenikket. Og madammen bodde i det grønnmalte hus, hun solgte både kaker og brus og mus. 0 Siter
Gjest håpefullt forslag Skrevet 23. august 2006 Skrevet 23. august 2006 Og madammen bodde i det grønnmalte hus, hun solgte både kaker og brus og mus. Eehh, du det var ikke meningen å fornærme deg. Har bare Dagbladet i vrangstrupen. Står for det stikk motsatte at det normale folk mener i de fleste saker. 0 Siter
keinstein Skrevet 23. august 2006 Forfatter Skrevet 23. august 2006 Eehh, du det var ikke meningen å fornærme deg. Har bare Dagbladet i vrangstrupen. Står for det stikk motsatte at det normale folk mener i de fleste saker. Synd for deg. Irritasjoner er også sunt. 0 Siter
Gjest håpefullt forslag Skrevet 30. august 2006 Skrevet 30. august 2006 Synd for deg. Irritasjoner er også sunt. Liker du virkelig Dagbladet? 0 Siter
keinstein Skrevet 30. august 2006 Forfatter Skrevet 30. august 2006 Liker du virkelig Dagbladet? Bare Magasinet. 0 Siter
Gjest håpefullt forslag Skrevet 31. august 2006 Skrevet 31. august 2006 Bare Magasinet. Bra, klapp på skuldra. :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.