Gå til innhold

Stekt grevling -nam nam

Anbefalte innlegg

Skrevet

"I riktig gamle dager var det vanlig å spise grevling. Jeg vet ikke hvor oppskriftene finnes, du må kanskje tilbake til de helt gamle kokebøkene. Jeg blir ikke forundret om grevling kommer med på den nye trendbølgen norsk tradisjonsmat. Fortsatt er det viktig å sjekke med Mattilsynet at grevlingslakt ikke inneholder de farlige parasittene trikiner. For den spiser absolutt alt, sier Mysterud."

Trikiner dør ved koking og steking. 50 grader. Da er de ufarlige. Trikiner er heller ingen særlig farlig snylter. Mye verre er hvalkveis i fisk, og det er det mye av. Hvalkveisen dreper tusenvis hvert år i de land hvor man spiser rå fisk.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/08/22/474632.html

Fortsetter under...

Skrevet

Det er vanvittig mye grevling i Trondheimsområdet for tida. Har måtte bråbremse for dem opptil flere ganger de siste dagene, for de har i alle fall ikke mye trafikkvett!

Hører folk sier det smeller skikkelig når de blir påkjørt...

Skrevet

Det er vanvittig mye grevling i Trondheimsområdet for tida. Har måtte bråbremse for dem opptil flere ganger de siste dagene, for de har i alle fall ikke mye trafikkvett!

Hører folk sier det smeller skikkelig når de blir påkjørt...

Grevlingtarmer i grillen og over panseret er skikkelig dekorativt.

Men da vet du at du kan koke lapskaus på grevlingfar...

Skrevet

Grevlingtarmer i grillen og over panseret er skikkelig dekorativt.

Men da vet du at du kan koke lapskaus på grevlingfar...

Hihi... jeg tror jeg står over altså! Jeg har ikke lyst på noen som helst nærkontakt med det dyret der ;)

Men for all del... bon appetitt :)

Skrevet

Hihi... jeg tror jeg står over altså! Jeg har ikke lyst på noen som helst nærkontakt med det dyret der ;)

Men for all del... bon appetitt :)

Jeg tror ingen ville kommet om jeg bød på grevlingfrikasse.

Gjest håpefullt forslag
Skrevet

Bruk menighetsbladet ditt til toalettpapir eller gi det til pillenikket.

Annonse

Skrevet

Bruk menighetsbladet ditt til toalettpapir eller gi det til pillenikket.

Og madammen bodde i det grønnmalte hus, hun solgte både kaker og brus og mus.

Gjest håpefullt forslag
Skrevet

Og madammen bodde i det grønnmalte hus, hun solgte både kaker og brus og mus.

Eehh, du det var ikke meningen å fornærme deg. Har bare Dagbladet i vrangstrupen. Står for det stikk motsatte at det normale folk mener i de fleste saker.

Skrevet

Eehh, du det var ikke meningen å fornærme deg. Har bare Dagbladet i vrangstrupen. Står for det stikk motsatte at det normale folk mener i de fleste saker.

Synd for deg.

Irritasjoner er også sunt.

Gjest håpefullt forslag
Skrevet

Synd for deg.

Irritasjoner er også sunt.

Liker du virkelig Dagbladet?

Skrevet

Liker du virkelig Dagbladet?

Bare Magasinet.

Gjest håpefullt forslag
Skrevet

Bare Magasinet.

Bra, klapp på skuldra. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...