Gå til innhold

hvor møtte du vennene dine?

Anbefalte innlegg

Gjest venner for livet
Skrevet

De vennene du omgås med i dag, er de venner fra barndommen, eller noen du har møtt via jobb, på ungdomskolen, på videregående, på høyskole/universitet eller fra andre situasjoner?

Har du mye kontakt med barndomsvennene dine?

Videoannonse
Annonse
Gjest Debra irl
Skrevet

Ikke venner, men sporadisk kontakt med nesten alle i klassen fra barne/ungdomsskole. Fest hvert 3 år ca.

Et par venninner fra gymnas, noen fra tegnspråkkurs, og en del fra jobb. Og et par helt tilfeldig via andre.

Også har søsteren og jeg arvet litt venner av hverandre (svigervenner kaller vi dem). De kjente altså min søster først, og så passet de bedre for meg. Og omvendt. Og mange har vi felles.

Skrevet

Jeg har ingen kontakt med barndomsvenner, litt trist, men sånn har et bare blitt med åra.

Har kontakt med noen venninner fra videregående, og har noen kompiser som jeg holder kontakt med, de ble jeg kjent med for ca fem år siden.

I det daglige har jeg lite kontakt med venner, bli liksom til fest noen ganger i året og en kafe tur innimellom.

Skjelden at noen bare stikker innom meg.

Men gjør innimellom ting sammen med ei mor i klassen til dattera mi eller vi og ungene, slik som skogsturer, tivoli, svømming etc og det er jo koselig.

Nå er jeg blitt aktiv å trimme også, og går på turer med ei fra jobb. Ser at det er fint å ha noen å gjøre ting sammen med, trur jeg skal bli flinkere til det:)

Skrevet

Mine 4 aller beste venner:

1 er datter av venninne til mor, så kjent henne siden hun ble født.

1 gikk i samme klasse på barneskolen

2 gikk i samme klasse på vgs

resten av vennene mine er fra bl.a. ungdomsskolen, internett og gjennom andre kjente.

Skrevet

Jeg har beholdt veldig mange av mine barndomsvenninner, - et knippe av dem gikk i klassen min på grunnskolen. Min aller første venninne fikk jeg da jeg var tre år, og vi er fremdeles som søstre. Den "ferskeste" venninnen min ble jeg kjent med via jobb for halvannet år siden (det året jeg fylte 30), hvilket forresten beviser at man fint kan få seg nye venner i voksen alder! :)

Så har vi noen vennskap som har kommet og gått, selvsagt.

Det er forresten herlig å "tilhøre" en gjeng hvor vi har kjent hverandre siden vi var snørrunger. Det blir nesten som en ekstra familie! Gammelt vennskap ruster ikke, kanskje?

Skrevet

"De vennene du omgås med i dag, er de venner fra barndommen, eller noen du har møtt via jobb, på ungdomskolen, på videregående, på høyskole/universitet eller fra andre situasjoner?"

De er enten slektninger eller folk jeg har møtt på høyere utdanning.Eller de er venner av venner

"Har du mye kontakt med barndomsvennene dine?"

Jeg har to venninner fra barndommen. De har jeg fortsatt kontakt med, men av ulike grunner så er det sjeldent vi prater sammen. Håper det vil bedre seg i fremtiden :)

Skrevet

Jeg har venner jeg har møtt på gymnaset, venner jeg fikk fra studenttida, og venner jeg har fått via jobb eller venners venner.

Jeg har ingen venner fra barneskolen lenger. Vi var nok venner mest av geografiske årsaker.

Skrevet

ingen barndomsvenner igjen.

de jeg omgås med nå i større eller mindre grad er fra grunnskolen, vgs, høgskole, fotballlag og jobb.

Skrevet

Nei, jeg har ikke særlig mye kontakt med barndomsvennene mine.

Vennene mine har jeg møtt gjennom studier, jobb og trening.

Skrevet

Jeg har forresten ikke venner fra ungdomsskolen eller videregående heller.

Gjest tjuefire
Skrevet

av mine nærmeste venninner er tre av dem fra barneskolen. Koselig å har venninner som man kjenner ut og inn, og som jeg har opplevd "alt" med. Som mer eller mindre kjenner til alle som har vært viktig for meg i tida som har gått. Har også noen gode venninner fra folkehøgskole og studier og jobb.

Skrevet

Jeg har to venninner som jeg ser på som gode venninner, den ene traff jeg på ungdomsskolen og hun er et av de menneskene jeg er aller gladest i. :o) Den andre traff jeg også første gangen på den tiden, hun er et par år yngre enn meg og jeg husker jeg så på henne som irriterende fnisete, plagsom og oversminket! :o)

Nå har vi barn som har gått i bhg og skole sammen og trives godt i lag, har vært på ferie sammen med alle ungene osv.

Snacky1365380698
Skrevet

De to beste vennenne mine møtte jeg på videregående. Og til tross for utenlandsopphold og at vi nå bor i ulike deler av landet, har vi veldig god kontakt.

Andre venner møtte jeg på universitet/høyskole.

Forhåpentligvis kan jeg skryte på meg flere venner jeg traff i jobb når jeg begynner i neste uke :)

Skrevet

Har tre gode venninner. Ei fra barneskolen, ei fra en jobb jeg hadde for 15 år siden, og ei jeg traff for få år siden gjennom barnehagen + en venn jeg har hatt siden jeg gikk på høyskolen for snart et halvt liv siden... Gudbedre - har jeg blitt så gammel.

Skrevet

Min beste venninne møtte jeg da jeg var 6 år, siden har vi vært venninner og jeg tror aldri vi har kranglet i det hele tatt. Vi reiser en del i jobben begge to, men møtes hver gang vi begge er hjemme, da drikker vi vin og mimrer og ler hele natten, vi har også såkalte "husmorferier" sammen en gang iblant.

Har et par venninner til fra barneskolen som jeg fortsatt har god kontakt med. Etterhvert har det blitt venner fra videregående + andre skoler, fra forskjellige steder jeg har bodd, noen har jeg møtt på ferier,tidligere kollegaer osv...

Har også noen venner jeg har møtt på nett, vi var en hel gjeng som chattet da vi var gravide for ca 7 år siden, og noen av dem har jeg fortsatt god kontakt med og vi møtes jevnlig.

Prøver å være flink til å holde kontakt med vennene mine selv om vi alle er opptatt med vårt, merker at det blir lettere når barna ikke er så små lenger.

Skrevet

Vel har vel to barndomsvenninner igjen, ikke noen fra klassen min (kunne IKKE ha fallt meg inn heller)

Så har jeg noen venner fra den tiden jeg gikk på videregående, og endel venners venner som har blitt mine beste venner:) Noen har jeg faktisk også møtt på byen, sånn som bestekompisen min, sm viste seg å være en kompis av søskenbarnet mitt:)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Vennene jeg omgås med nå har jeg fått etter at jeg flytta hit. Ene venninna mi har jeg hatt helt siden jeg kom hit for snart 20 år sida, de andre har kommet til senere. De fleste av dem startet vel som kolleger, men jeg har da noen jeg har møtt utenom jobb også.

Har sporadisk kontakt med ene barndomsvenninna min, vi bor langt unna hverandre. Bestevenninna mi fra den tida døde alt for tidlig. :-(

Gjest Aviaana
Skrevet

har nesten ingen kontakt med barndomsvenner. De vennene jeg har nå, har jeg møtt gjennom studiene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...