Gå til innhold

Tolvon virker ikke på meg,hva nå?


Gjest Mariah

Anbefalte innlegg

Gjest Mariah

Har brukt opp en pakke med Tolvon(10 mg) på 90 tabletter nå.Tok først 3,så 4,så fem og tilslutt 10 stykker(100 mg)men ble ikke trett for fem flate øre av de.Det skuffet meg.Så gikk jeg på Zopiclone 7,5 mg og de hjalp meg meget godt.Men nå vil ikke legen skrive ut flere til meg.Hva skal jeg gjøre?Jeg får ikke ro i kroppen til å sove,rett og slett.Blir bare oppe å tenke på alt mulig,har prøvd å legge meg ved å ta Tolvon,men de hjalp meg ikke i det hele tat.Så foreslo han Vallegan 10 mg,3-4 tabletter daglig før sengetid.Leste på bruksanvisningen at man kan få gulsott av dem..veit ikke om jeg tør å ta de tablettene.Jeg mener,den eneste tabletten som har fått meg til å ha en god natt søvn er Zopiclone,men nå vil han altså ikke skrive mer ut av disse.Jeg tar Efxor mot depresjon.Faen assa..skal det være så inni hampen vanskelig å kunne skrive ut mer enn 30 tabletter av merket Zopiclone til meg av og til??????

Spurte han så om jeg kunne få Apodorm eller Alopam,men det var han ikke interessert i å høre om engang.De var for gamle,og slike ble ikke skrevet ut mer.Hvilken tablett vil du anbefale da,Nils Håvard Dahl?Min lege skjønner meg ikke tror jeg.Det eneste jeg ber om er en medisin jeg kan få sove av og bruke i en lengre periode fremover.Det må da finnes andre alternativer enn Tolvon og Vallergan?Kan du hjelpe meg i denne vrimmelen av mer eller mindre kloke leger og medisinen og anbefale en?Jeg er 31 år gammel,kvinne,og i fast jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mariah

Legemidler virker forskjellig på personer.Det har blandt annet med vekt og gjøre.En person som veier lite og er slank kan gjerne klare seg med mindre mg enn det jeg f.eks må,som er rund som ei fotball.Jeg har ingen tiltro til Tolvon,og vil ikke bruke de igjen.Men det er flott at du har hatt glede av dem!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også har problemer med å sove - hovedsaklig pga indre spenning. Tolvon hjalp meg å sove men jeg vil ikke bruke det mer fordi den gjorde meg veldig deprimert dagen etterpå. Alopam hjelper mye men den er vanedannende. Kanskje det er også tilfellet med den andre medisinen du nevner?

Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

"Skal det være så inni hampen vanskelig å kunne skrive ut mer enn 30 tabletter av merket Zopiclone til meg av og til?

Min lege skjønner meg ikke tror jeg.Det eneste jeg ber om er en medisin jeg kan få sove av og bruke i en lengre periode fremover."

Her er du ikke helt konsekvent.

Zopiclone/Imovane er ok _av og til_, men ikke _i en lengre periode_.

Legen din er helt på linje med anbefalingene når han ikke vil gi deg dette over lengre tid.

Jeg vil foreslå følgende:

1. Prøv Tolvon 120 - 150 mg. Om dette ikke virker

2. Vallergan 30 - 50 mg og Zopiclone 7,5 mg alternerende hver tredje uke. Dvs. tre uker Vallergan, deretter tre uker Zopiclone osv. Risikoen for gulsott er helt minimal. Om du skulle være en av de 0,1 prommille som får det, er det bare å slutte med Vallergan.

3. Skifte ut Efexor med Remeron.

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...