Gjest ny leilighet Skrevet 23. august 2006 Skrevet 23. august 2006 Jeg har kjøpt ny leilighet, og trodde det var sot bak doen da jeg vasket første gang. Siden har jeg skjønt det er en slags sopp. Nå er spørsmålet - hvordan bli kvitt den? Jeg har prøvd både det ene og det andre, men like fullt kommer soppen tilbake. Jeg tror den gjemmer seg bak panelet som skjuler noen rør. Når det oppstår kondens, blusser soppen opp. Er det noen her som vet hva jeg må gjøre? Helst uten å måtte rive paneler og pusse opp hele doen. 0 Siter
keinstein Skrevet 23. august 2006 Skrevet 23. august 2006 Fjerne kilden til fukt. Uten fukt, ingen sopp. 0 Siter
Lillemus Skrevet 23. august 2006 Skrevet 23. august 2006 Du må nok ned med panelet ja. Det er fukt der fra doen og det gir grobunn for soppen. Synd, men sant. 0 Siter
keinstein Skrevet 23. august 2006 Skrevet 23. august 2006 Du må nok ned med panelet ja. Det er fukt der fra doen og det gir grobunn for soppen. Synd, men sant. Fuktig luft på badet kondenserer på den kalde cisterna og renner ned til sokkelen. Den fuktige lufta må fjernes, så de unngår kondens. Tipper det er kondens inne i veggen også. 0 Siter
hjertebarnet Skrevet 23. august 2006 Skrevet 23. august 2006 Hvis det er fuktskader med sopp slik du beskriver, burde det vel kvalifisere til klage på kjøpet, og dekning av utgifter til utbedring. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.