Gå til innhold

Uregelmessig hjerteklapp

Anbefalte innlegg

Noen som er plaget av dette?Jeg har hatt det siden jeg var 15 år og er nå 22.Ingen finner ut hva som gjør dette.Det har forverret seg om vinteren,når jeg puster inn kald luft og kroppen ikke er oppvarmet så får jeg hjerteklapp og hjertet går veldig fort..og kjennes ubehagelig.Varer i noen minutter. Kjempe slitsomt og i tillegg tar ingen leger det seriøst.For de finner ingen farlige eller alvorlige hjertefeil.Men det er veldig plagsomt for meg..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/242929-uregelmessig-hjerteklapp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lykke til videre.

Får du anfall etter tunge måltider også?

Har du vært til hjertespesialist? du må forlange å komme til en skikkelig undersøkelse med døgnmåling, ultralyd og belastningstest. Det har du krav på.

Bytt gjerne lege om nødvendig, det er fritt legevalg og sykehusvalg.

Du kan også dra til privatsykehus og betale alt av egen lomme. Da får du time straks.

Mest sannsynlig er dine plager ufarlige, men du skal slippe å gå rundt og være engstelig. Bedre å få visshet og en skikkelig sjekk. Kanskje de kommer frem til at betablokker kan hjelpe på plagene dine.

Får du anfall etter tunge måltider også?

Har du vært til hjertespesialist? du må forlange å komme til en skikkelig undersøkelse med døgnmåling, ultralyd og belastningstest. Det har du krav på.

Bytt gjerne lege om nødvendig, det er fritt legevalg og sykehusvalg.

Du kan også dra til privatsykehus og betale alt av egen lomme. Da får du time straks.

Mest sannsynlig er dine plager ufarlige, men du skal slippe å gå rundt og være engstelig. Bedre å få visshet og en skikkelig sjekk. Kanskje de kommer frem til at betablokker kan hjelpe på plagene dine.

TAKK FOR SVAR.

Ja jeg har vært til både hjertespesialist og sykehus,men ingenting er galt.Så det er ikke lett.. Hjertet hoppet mange ganger når jeg gikk med aparat og syklet men fikk beskjed om at det ikke var noe å bekymre seg over.. Jeg kan merke litt uregelmessige hjerteslag etter tunge måltider ja!

Gjest Lykke til...

TAKK FOR SVAR.

Ja jeg har vært til både hjertespesialist og sykehus,men ingenting er galt.Så det er ikke lett.. Hjertet hoppet mange ganger når jeg gikk med aparat og syklet men fikk beskjed om at det ikke var noe å bekymre seg over.. Jeg kan merke litt uregelmessige hjerteslag etter tunge måltider ja!

Om det er noen trøst, så er det mange som er i samme situasjon som deg, og det er ufarlig men veeeldig ubehagelig.

Hvor mange ekstraslag registrerte du på døgnmålingen? det skal stå i dine papirer, om du mottok noe brev fra spesialisten etter undersøkelsen.

Reagerer du på sterk varme? veldig mange gjør det.

Om det er noen trøst, så er det mange som er i samme situasjon som deg, og det er ufarlig men veeeldig ubehagelig.

Hvor mange ekstraslag registrerte du på døgnmålingen? det skal stå i dine papirer, om du mottok noe brev fra spesialisten etter undersøkelsen.

Reagerer du på sterk varme? veldig mange gjør det.

Jeg vet ikke hvor mange men de sa bare at jeg var frisk,det sier de alle.Jeg er faktisk veldig bra om sommeren,kommer endel på kveldene når jeg ligger i sengen.er opp og ned hele tiden. en gang hadde jeg puls på 180 i 3 timer,ville ikke stoppe..da var jeg sliten i kroppen,men dette har skjedd 2 ganger på så mange år. fulgte med svimmelhet i anfallet.. etterpå det har jeg bare hatt små anfall med hurtige og stabile slag og slag der hjertet står stille litt og det slår ekstra hardt etterpå.. Er kjempe lei hele greia og gruer meg til vinteren.Da kan jeg såvidt gå ute og puste inn kald luft..

• 3 uker senere...

Jeg vet ikke hvor mange men de sa bare at jeg var frisk,det sier de alle.Jeg er faktisk veldig bra om sommeren,kommer endel på kveldene når jeg ligger i sengen.er opp og ned hele tiden. en gang hadde jeg puls på 180 i 3 timer,ville ikke stoppe..da var jeg sliten i kroppen,men dette har skjedd 2 ganger på så mange år. fulgte med svimmelhet i anfallet.. etterpå det har jeg bare hatt små anfall med hurtige og stabile slag og slag der hjertet står stille litt og det slår ekstra hardt etterpå.. Er kjempe lei hele greia og gruer meg til vinteren.Da kan jeg såvidt gå ute og puste inn kald luft..

Når hjertet står stille litt og så slår hardt er det ekstraslag du har. Helt ufarlig.

Anfallet du beskriver med 180 i puls i tre timer høres ut som SVT (supraventrikulær tachycardi). Det skyldes ofte en ekstra ledningsbane i hjertet. Ufarlig, men greit å behandle. Hvis du får et sånt anfall igjen ville jeg oppsøkt lege og fått tatt EKG under anfallet. Da vil en lege ta deg mer seriøst.

Lykke til!!!

Annonse

Når hjertet står stille litt og så slår hardt er det ekstraslag du har. Helt ufarlig.

Anfallet du beskriver med 180 i puls i tre timer høres ut som SVT (supraventrikulær tachycardi). Det skyldes ofte en ekstra ledningsbane i hjertet. Ufarlig, men greit å behandle. Hvis du får et sånt anfall igjen ville jeg oppsøkt lege og fått tatt EKG under anfallet. Da vil en lege ta deg mer seriøst.

Lykke til!!!

Hei,takk for svar!Jeg var hos lege men han sendte meg til sykehuset isteden,innen jeg var kommet frem hadde det stoppet.Veldig smart. Har ikke hatt sånn puls på 180 på noen år nå.. heldigvis,for det er skremmende. hele kroppen lammes og blir svimmel!

Men jeg er mye plaget med ekstraslag hele tiden.. men de finner ingenting feil med meg og sier jeg er helt frisk..Men er jo ikke det som er probl,er ikke redd men det er slitsomt!!

Om vinteren har jeg det ille. bare jeg går ut i kulden og kroppen er "kald" så kommer det hurtige hjerteslag hele tiden.Gruer meg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...