Gå til innhold

Treningsøvelser på nettet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jada, jeg har ørten bøker på jobben, men jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har kopiert en del øvelser, gjort dem en gang og så rotet bort kopiene...

Noen som har linker til noen kjekke sider som viser med gode illustrasjoner sånne ganske vanlige "husmorøvelser" sånne som vi gjorde i gymmen på vgs f.eks.? Jeg er så elendig på å huske så det blir liksom ikke mange øvelsene jeg husker automatisk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk på iform.no, der skal det være en del. Treningsnett.no også, om jeg ikke husker feil.

:o)

Skal hive meg rundt og komme i gang på 3t så snart jeg har vært på ct med ryggen jeg... får være måte på å bare gå å tenke på det og, synes jeg.

*Sparke seg selv bak*

:)

Gjest favoritter
Skrevet

Jeg fikk opp flere gode sider om dette da jeg søkte på stikkordene nakke + trening

(eller var det skulder + øvelser?)

(fra sidene som kom opp, fant man også trening for andre deler av kroppen)

Skrevet

http://www.kk.no/trening/ovelser/

Ellers kan det være kjekt å trene med treningsstrikk eller en gymball. Her er noen øvelser med strikk (og noen med manualer/hantler):

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=105619

Det er også masse tips om øvelser på ball på nettet også.

Jeg visste jeg kunne stole på deg! :o) Det VG-programmet så veldig greit ut! *Ut og handle strikk* Har et par manualer fra før, men de er litt for lette synes jeg, investere i et par nye kanskje? *Nynner fornøyd*

Skrevet

Jeg visste jeg kunne stole på deg! :o) Det VG-programmet så veldig greit ut! *Ut og handle strikk* Har et par manualer fra før, men de er litt for lette synes jeg, investere i et par nye kanskje? *Nynner fornøyd*

Du trenger ikke både strikk og manualer, strikken gir vektbelastning, og på en mykere måte for musklene, forutsatt at du ikke bare slipper opp på vei tilbake, men holder igjen. Hm - det var ikke helt enkelt å forklare...

Det er for øvrig feil bilde på en øvelse der, i strikk-programmet, der øvelsen vises med hantler. Det skulle selvsagt være med strikk (se teksten).

Det er forskjellige typer strikker også, jeg har med håndtak, og så er det ulik farge etter vanskelighetsgrad, der grønn = lett, rød = middels (passe for meg), osv. Ikke sikkert at det er samme farge-inndeling på andre typer strikker da.

Se http://tinyurl.com/mbok6

Skrevet

Du trenger ikke både strikk og manualer, strikken gir vektbelastning, og på en mykere måte for musklene, forutsatt at du ikke bare slipper opp på vei tilbake, men holder igjen. Hm - det var ikke helt enkelt å forklare...

Det er for øvrig feil bilde på en øvelse der, i strikk-programmet, der øvelsen vises med hantler. Det skulle selvsagt være med strikk (se teksten).

Det er forskjellige typer strikker også, jeg har med håndtak, og så er det ulik farge etter vanskelighetsgrad, der grønn = lett, rød = middels (passe for meg), osv. Ikke sikkert at det er samme farge-inndeling på andre typer strikker da.

Se http://tinyurl.com/mbok6

Har vært og shoppet jeg nå! :o) Grønn strikk (de hadde ikke medium igjen, men jeg tenkte jeg like gjerne kunne begynne med den lette grønne) og manualer på 2 kg hver. Har på 1 kg fra før og synes de er for lette.

En lekker treningsbukse fra Nike måtte jeg selvfølgelig også ha... ;o)

Nå MÅ jeg bare ta meg sammen og sette av en times tid et par kvelder i uka altså!

Skrevet

Har vært og shoppet jeg nå! :o) Grønn strikk (de hadde ikke medium igjen, men jeg tenkte jeg like gjerne kunne begynne med den lette grønne) og manualer på 2 kg hver. Har på 1 kg fra før og synes de er for lette.

En lekker treningsbukse fra Nike måtte jeg selvfølgelig også ha... ;o)

Nå MÅ jeg bare ta meg sammen og sette av en times tid et par kvelder i uka altså!

Skal komme igang igjen sjøl jeg, avtalte med naboen i går av vi skal gå stavgang sammen et par ganger i uka, første gang i kveld :-)

Og så kommer kanskje "Eye Toy Kinetic" fram igjen snart, i alle fall noen øvelser der. Strikk og gymball får vente litt, jeg har litt trøbbel med leddene for tida, så jeg skal først og fremst ha fysioterapi og vedledning av denne før jeg går i gang med mer målrettet trening, så jeg ikke gjør vondt verre...

Pilates-DVD har jeg også, men

Skrevet

Skal komme igang igjen sjøl jeg, avtalte med naboen i går av vi skal gå stavgang sammen et par ganger i uka, første gang i kveld :-)

Og så kommer kanskje "Eye Toy Kinetic" fram igjen snart, i alle fall noen øvelser der. Strikk og gymball får vente litt, jeg har litt trøbbel med leddene for tida, så jeg skal først og fremst ha fysioterapi og vedledning av denne før jeg går i gang med mer målrettet trening, så jeg ikke gjør vondt verre...

Pilates-DVD har jeg også, men

Har ikke verdens beste ledd jeg heller, men om jeg tar det pent og sørger for å være varm før jeg begynner (trimsykkelen) så går det nok fint.

Pilates-dvd ja.... *Reserverer*

Skrevet

Har ikke verdens beste ledd jeg heller, men om jeg tar det pent og sørger for å være varm før jeg begynner (trimsykkelen) så går det nok fint.

Pilates-dvd ja.... *Reserverer*

Mine knær er ikke venner med trimsykkel, dessverre, så den solgte jeg.

Men når det gjelder pilates, så anbefaler jeg Winsor-Pilates fremfor Power of Pilates. Jeg har prøvd de to, og synes Winsor er utrolig mye bedre, bl.a. på å forklare øvelsene skikkelig. Og så er det en alternativ (enklere) variant hvis formen er dårlig eller man må ta hensyn til problemer i rygg eller andre deler av kroppen... :-)

Gjest soljenta_83
Skrevet

Men når det gjelder pilates, så anbefaler jeg Winsor-Pilates fremfor Power of Pilates. Jeg har prøvd de to, og synes Winsor er utrolig mye bedre, bl.a. på å forklare øvelsene skikkelig. Og så er det en alternativ (enklere) variant hvis formen er dårlig eller man må ta hensyn til problemer i rygg eller andre deler av kroppen... :-)

Har du navnet på dvd`n din? ser de selger en fra tv shop,men koster jo over 500 kr. Og finnes det noen på norsk?

Skrevet

Har du navnet på dvd`n din? ser de selger en fra tv shop,men koster jo over 500 kr. Og finnes det noen på norsk?

Det er Winsor Pilates jeg snakker om, den som selges på TVshop. Dessverre bare på engelsk (og flere andre utenlandske språk, men ikke norsk).

Hvis du gjerne vil ha på norsk, så kan du selvsagt prøve den andre jeg snakket om, Power of Pilates. Den selges hos bokkilden.no, mener jeg å huske, og flere andre steder også.

Men engelsken i Winsor er ikke spesielt vanskelig, så for meg passet den best, synes det var mer "hjelp" til å passe på holdningen og pusten i instruksjonene der.

Men det er sikkert smak og behag :-)

Skrevet

*Snøft* Vi har nå bare "Power of Pilates" da... Skal se på den så får jeg nå se om den faller i smak eller ikke.

Skrevet

Sjekk på iform.no, der skal det være en del. Treningsnett.no også, om jeg ikke husker feil.

:o)

Skal hive meg rundt og komme i gang på 3t så snart jeg har vært på ct med ryggen jeg... får være måte på å bare gå å tenke på det og, synes jeg.

*Sparke seg selv bak*

:)

iform.no er lagt til i min nylagde favoritter-mappe "Trening". :o) Takk og takk!

Skrevet

*Snøft* Vi har nå bare "Power of Pilates" da... Skal se på den så får jeg nå se om den faller i smak eller ikke.

Ja, for all del, kan jo godt hende at du liker den bedre enn meg :-)

Den selges jo "overalt" så den er nok en av de bedre.

Skrevet

Jeg fikk opp flere gode sider om dette da jeg søkte på stikkordene nakke + trening

(eller var det skulder + øvelser?)

(fra sidene som kom opp, fant man også trening for andre deler av kroppen)

Lurt! Fant noen sider der som ble lagt til i favoritter! Takk og takk!

Skrevet

iform.no er lagt til i min nylagde favoritter-mappe "Trening". :o) Takk og takk!

Bare hyggelig! Er litt inspirerende å se innom de sidene der av og til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...