Gå til innhold

blir jeg lurt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er sant. Men måle spenning/strøm er ikke de fleste forunt :-)

"................................"

Bare å sette tunga borti.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åneiii. En deleplukker.

Vik fra meg!

:-)

En sånn kan forbruke mer kostbar tid med spørsmål og evighetsprosjekter enn Metusalem.

Rekorden er 14 dager og et usannsynlig rot og skrot bare for en CD-stasjon.

Hehe - har skrudd på PC'er i rimelig mange år; og er vel oppe i et tosifret antall kasser skrudd sammen av ymse deler fra histen og pisten.

Mangler et grafikkort for å få satt sammen ymse deler til en maskin nå - som for en gangs skyld skal selges.

Men kan ha behov for deler til eksisterende maskinpark (alltid...) så når det passer seg slik pleier jeg å ta med meg kasser som ellers skal kastes - plukke delene jeg trenger selv; selge evt. annet brukbart på QXL, og slenge restene på nærmeste Elreturdepot ;-)

Skrevet

Hehe - har skrudd på PC'er i rimelig mange år; og er vel oppe i et tosifret antall kasser skrudd sammen av ymse deler fra histen og pisten.

Mangler et grafikkort for å få satt sammen ymse deler til en maskin nå - som for en gangs skyld skal selges.

Men kan ha behov for deler til eksisterende maskinpark (alltid...) så når det passer seg slik pleier jeg å ta med meg kasser som ellers skal kastes - plukke delene jeg trenger selv; selge evt. annet brukbart på QXL, og slenge restene på nærmeste Elreturdepot ;-)

Jeg har hatt flere tusen PCer i henda men blir nesten aldri lenger fristet til å røre noen gamle på fritida. Er de mer enn 3 år, så i søpla med dem.

Hvis noen sier de har en gammel PC som ikke virker, så holder jeg henda for øya og ber dem kaste den. Jeg vet så inderlig godt hvor fort timene baler på seg for bagateller, og at ingen vil betale for seg. Jeg risikerer å få ansvaret for følgene i tillegg.

Jeg går så langt som å kaste helt greie maskiner i stedet for å gi bort eller selge, for ikke å risikere sure miner eller ramponert fritid. Et par stykker ble til og med sure enda de fikk alle penga tilbake.

Skrevet

Jeg har hatt flere tusen PCer i henda men blir nesten aldri lenger fristet til å røre noen gamle på fritida. Er de mer enn 3 år, så i søpla med dem.

Hvis noen sier de har en gammel PC som ikke virker, så holder jeg henda for øya og ber dem kaste den. Jeg vet så inderlig godt hvor fort timene baler på seg for bagateller, og at ingen vil betale for seg. Jeg risikerer å få ansvaret for følgene i tillegg.

Jeg går så langt som å kaste helt greie maskiner i stedet for å gi bort eller selge, for ikke å risikere sure miner eller ramponert fritid. Et par stykker ble til og med sure enda de fikk alle penga tilbake.

Hm, har ikke samme erfaring selv gitt - det må jeg si.

Har riktignok sjelden solgt eller gitt bort hele maskiner; men det jeg har solgt og/eller gitt bort har alltid blitt tatt imot med godt humør.

Eneste gangen jeg fikk negativ feedback, var med en disk som tydeligvis streiket hos ny eier; men et par kjappe mailer med påfølgende retur av penger løste den saken - fikk til og med positiv karakter av fyren inne på QXL ;-)

Forøvrig kan 3 år gamle kasser være fullt ut brukandes de; oppgraderte nylig en Compaq Evo sak her (P4 Northwood 2 gigahertz) - med litt mer minne og et grafikkort ble det en brukandes (og stillegående) PC ut av den. Og om jeg får tak i en av de raskere celly-cpu'ene til denne; blir den litt kjappere og.

(Har ikke lyst til å putte inn en P4 Prescott i den; da det vil gi mer behov for kjøling - og en PC som ikke lenger er stillegående ;-) )

Gjest kanikkepc
Skrevet

Takk for svar alle sammen:)

Heller nok mot å bytte ut hele dritten. - og sette seg litt inn i dataens verden, ellers har vi vel samme problemet snart...

Skrevet

"At PCen henger og må restartes høres ikke ut som et software problem, men det er jo mulig."

Heh? Det er jo nettopp det det i utg.punktet høres ut som. Typisk ødelagt windows-installasjon.

"........................................."

Mulig det, jeg har aldri opplevd dette pga softwareproblemer, kun pga ødelagt hardware.

Men de vil jo kunne se dette ved å formattere harddisken og installere windows på nytt. Det er mye enklere og sikrere enn å prøve å rydde opp.

Skrevet

Mulig det, jeg har aldri opplevd dette pga softwareproblemer, kun pga ødelagt hardware.

Men de vil jo kunne se dette ved å formattere harddisken og installere windows på nytt. Det er mye enklere og sikrere enn å prøve å rydde opp.

Sant det. Windows lar seg ikke reparere ordentlig når det har gått over en viss grense.

Jeg gleder meg til Vista. Når man ser på alt dill-dallet og tullet der, så kan man forsøke å forestille seg alt som kan gå galt :-)

"......................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...