Gjest Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Hei, ser mange har hatt tilsvarende opplevelse. Dette er andre gangen det skjer med meg i løpet av 1 år. Etter en liten tur på byen og nøyaktig 2 pils. Stod jeg opp midt på natta for å gå på do. Rett etter blir jeg svimmel, kvalmfølelse og kaldsvetter. Svimelheten er mer nær besvimelse enn karusellfølelse osv. I en brøkdel av et sekund svartner det også nær på å falle.Kommer meg raskt når jeg legger meg nedpå. Har vært på legen første gang dette skjedde som var på en flytur. Alle prøver (diverse tester på blod prøven, blodtrykk) viser normal men er litt overvektig. Hadde også mye voks i ørene men fikk dette skyllet ut. Fikk egentlig ikke noe skikkelig svar fra legen utennom at dette er noe som ikke er farlig og kan skje de fleste. Fikk ikke noe scanning av hodet eller lignende.Kan jeg glemme dette selv om en opplever det et par ganger i året? eller må jeg til legen igjen. Vil nødig virke hypokondrisk da legen sa at det sansyneligvis var et engangstilfelle. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/243000-svimmel-og-besvimelse-svartne-28%C3%A5r-mann/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Sannsynligvis har du hatt kortvarig lavt blodtrykk til hodet; forårsaket av at du står brått opp; ortostatisk hypotensjon. Dette skjer oftere om natten; da forholdsvis mye blod sirkulerer i huden. At man i tillegg er på toalettet gir økt blodstrømning til tarmer/underliv, og blodtrykket til hode/hjerne kan bli enda lavere. Alkohol forværrer. Sålenge "anfallene" går raskt over, og ikke ledsages av hodepine, kvalme eller andre nevrologiske utfall, er det neppe grunn til bekymring. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/243000-svimmel-og-besvimelse-svartne-28%C3%A5r-mann/#findComment-1887425 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.