Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

Dette spørsmålet er vel av en mer psykisk karakter, men jeg håper du kan hjelpe meg. For åtte måneder siden fikk jeg diagnosen quinkes ødem etter at jeg hovnet opp i tunge og svelg.Legene fant ikke årsaken til dette. Litt senere hovnet jeg opp i over-og underleppe ca. tre kvarter etter inntak av nøtter. Nøtteallergi ble derfor mistenkt, men prøvene var negative.Hevelsene mine har siden dette vært mer eller mindre konstante.Merker en svak forverring ved psykisk stress. Men de siste fire, fem månedene har jeg utviklet angst for å få et anafylaktisk anfall, og jeg rører ikke nøtter som jeg før spiste mye av, i og med at jeg er vegetarianer... Jeg får panikk om noen i samme rom som meg åpner en nøttepose fordi jeg er redd for å puste inn nøttestøvet. I tillegg går jeg hele tiden med en frykt for å hovne opp så kraftig at jeg kveles.( dette har ikke skjedd før). Dette går kraftig ut over livskvaliteten min og studiene mine. Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/243012-angst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...