Gå til innhold

hjelpe mamma


Gjest ikke-nå

Anbefalte innlegg

Gjest ikke-nå

Jeg har en mor som er utrolig deprimert. Jeg er voksen og bor for meg selv, men er støtt og stadig innom hos mine foreldre.

Ofte ser jeg at hun har grått, hun svarer meg med monoton stemme og det er LENGE siden jeg så henne le.

Jeg har prøvd å spørre hva det er, men hun svarer bare : "ingenting"

Jeg har selv vært gjennom et veldig tøff periode nå, men hun har ikke hatt overskudd til å tenke på meg. Forståelig nok, for hun sliter virkelig selv. Men med hva?

Jeg kan jo ikke presse henne, heller!

Problemet er at jeg har 3 yngre søsken som bor hjemme. De beklager seg nå til meg, og sier de ikke makter å være hjemme.

Mitt spørsmål til deg er: Kan jeg ta kontakt med legen hennes, og be han snakke med henne?

Det er så trist å ha det sånn.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Dersom hun ikke får behandling, synes jeg du skal oppfordre henne til å søke hjelp.

Dersom hun får hjelp, kan du godt ringe behandleren for å fortelle ditt syn på hvordan hun har det. Du må ikke forvente at legen gjør mer enn å lytte - opplysninger andre veien kan ikke gis pga taushetsplikten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...