Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gratulerer! Tror vel du også merker at det værste suget er over nå? Du klorer vel ikke lenger tapeten av veggene, spiser ikke lenger opp fingertuppene dine? Du har alltid lyst på en røyk, men du MÅ ikke ha den! Husk på det når du går ut i kveld!

Jeg har som jeg sa til deg sist vært røykfri i to år nå i september. To uker etter at jeg sluttet, var jeg ute. Bestilte en drink, men fikk isteden en merkelig shot som smakte enda værre en den motbydelige lukten tilsa. Kunne jo ikke la den stå likevel, hvilket førte til en veltende kvalme! Røyk har alltid vært kvalmedempende for meg, så jeg spurte kameraten min om han kunne fyre opp en for meg og komme ut med den, mens jeg sprang i forveien. Fikk røyken mellom fingrene, og dro ned et kjempetrekk...! Resultatet var at jeg ikke kunne stå på beina! Blei så svimmel at jeg glemte hele kvalmen. Kastet røyken i vannet etter det ene trekket, og har aldri smakt røyk siden...

Du skylder deg selv å tenke deg VIRKELIG godt om før du tar et eneste trekk i kveld!!!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/243048-3-uker/#findComment-1889068
Del på andre sider

Gratulerer! Tror vel du også merker at det værste suget er over nå? Du klorer vel ikke lenger tapeten av veggene, spiser ikke lenger opp fingertuppene dine? Du har alltid lyst på en røyk, men du MÅ ikke ha den! Husk på det når du går ut i kveld!

Jeg har som jeg sa til deg sist vært røykfri i to år nå i september. To uker etter at jeg sluttet, var jeg ute. Bestilte en drink, men fikk isteden en merkelig shot som smakte enda værre en den motbydelige lukten tilsa. Kunne jo ikke la den stå likevel, hvilket førte til en veltende kvalme! Røyk har alltid vært kvalmedempende for meg, så jeg spurte kameraten min om han kunne fyre opp en for meg og komme ut med den, mens jeg sprang i forveien. Fikk røyken mellom fingrene, og dro ned et kjempetrekk...! Resultatet var at jeg ikke kunne stå på beina! Blei så svimmel at jeg glemte hele kvalmen. Kastet røyken i vannet etter det ene trekket, og har aldri smakt røyk siden...

Du skylder deg selv å tenke deg VIRKELIG godt om før du tar et eneste trekk i kveld!!!!!

TJohoooo!!!!

Klarte meg utmerket i går. Ble tilbudt røyk 2 ganger, og takket høflig nei.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/243048-3-uker/#findComment-1889608
Del på andre sider

TJohoooo!!!!

Klarte meg utmerket i går. Ble tilbudt røyk 2 ganger, og takket høflig nei.

Det skal du være stolt av:-)

Det er der de fleste ryker...!

Jøss, nå er du jo virkelig på vei til en røykfri hverdag!

Kan du fortelle meg litt om hvor i prosessen du er nå? Hvor røyksugen du er, og i hvilke situasjoner det er værst...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/243048-3-uker/#findComment-1889630
Del på andre sider

Det skal du være stolt av:-)

Det er der de fleste ryker...!

Jøss, nå er du jo virkelig på vei til en røykfri hverdag!

Kan du fortelle meg litt om hvor i prosessen du er nå? Hvor røyksugen du er, og i hvilke situasjoner det er værst...

Det fysiske behovet for røyk er borte. Det forvant allerede etter 2. dagen. Nå sitter det mer i hodet.

Det er jo i mange situasjoner jeg har pleid å ta meg en røyk. Av og til glemmer jeg at jeg er røykfri, og tenker at nå skal det bli godt å ta seg en røyk - men så kommer jeg på det.

En annen ting er at jeg sluttet pga press fra andre. Og det hender da at disse "andre" gjør meg så sint at jeg får lyst til å tenne en røyk bare på trass. Men hittil har jeg ikke gjort det.

Jeg innbiller meg fremdeles at røyk er godt. Og skulle ønske det gikk an å røyke bare litt. Bare i helgene f.eks. Men vet med meg selv at det ikke går. Bare ETT eneste trekk nå, og jeg er tilbake til 20 om dagen.

Jeg må jobbe mere for å tenke som en røykfri. Jeg kan ikke gå å være en ikkerøyker som har lyst på røyk. Det vil føre til en sprekk. Jeg må tenke som en ekte ikkerøyker.

Hvilke tanker har du nå, så lang tid etter?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/243048-3-uker/#findComment-1889639
Del på andre sider

Det fysiske behovet for røyk er borte. Det forvant allerede etter 2. dagen. Nå sitter det mer i hodet.

Det er jo i mange situasjoner jeg har pleid å ta meg en røyk. Av og til glemmer jeg at jeg er røykfri, og tenker at nå skal det bli godt å ta seg en røyk - men så kommer jeg på det.

En annen ting er at jeg sluttet pga press fra andre. Og det hender da at disse "andre" gjør meg så sint at jeg får lyst til å tenne en røyk bare på trass. Men hittil har jeg ikke gjort det.

Jeg innbiller meg fremdeles at røyk er godt. Og skulle ønske det gikk an å røyke bare litt. Bare i helgene f.eks. Men vet med meg selv at det ikke går. Bare ETT eneste trekk nå, og jeg er tilbake til 20 om dagen.

Jeg må jobbe mere for å tenke som en røykfri. Jeg kan ikke gå å være en ikkerøyker som har lyst på røyk. Det vil føre til en sprekk. Jeg må tenke som en ekte ikkerøyker.

Man vil alltid være en eksrøyker! I hvert fall jeg.

Hverdagene går uten at røyk er et tema i det hele tatt, men av en eller annen grunn, identifiserer jeg meg fortsatt med røykerne... Jeg glemmer at jeg er en ikkerøyker fordi jeg røykte så lenge. Jeg tenker ikke så ofte på at jeg kunne tenke meg en røyk, men innbiller meg liksom at andre ser på meg som en røyker... Det en ikkerøyker står for i en røykers øyne, det er noe jeg aldri vil se på meg selv som!

Veit ikke om du kan forstå hva jeg mener nå, men er rimelig sikker på at du gjør det etter hvert!

Lysten på røyk kommer jo selvfølgelig også innimellom, men da er det følelsen og smaken jeg er ute etter, jeg har ikke lenger et "behov" å dekke!

Men det stikker dypt! Det føles som om kroppen din aldri vil glemme nikotin. Suget blir borte, men monsteret ligger liksom like under overflaten og lurer... Derfor tror jeg aldri jeg kunne klare å bli festrøyker, ikke om mange år engang, for da dukker monsteret opp og sluker meg, det er jeg helt sikker på!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/243048-3-uker/#findComment-1889649
Del på andre sider

Annonse

• 3 uker senere...
Gjest Anonym dame

Jeg sluttet å røyke for 1 uke siden, og vil bare si at jeg har hentet inspirasjon fra deg og andre her på røykesluttforum.

Fint å lese om hvor bra det går. Og om deres knep for å greie det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/243048-3-uker/#findComment-1927636
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...