Maaja Skrevet 7. april 2001 Del Skrevet 7. april 2001 Hei! Vaer saa kjempesnill aa svare meg! Jeg har i det siste bloedd veldig mye fra nesen. Det er kun det ene nesboret det bloer fra. Har hatt mye plager med bi-hulene, faar nesten alltid bi-hulebetennelse naar jeg blir forkjoela (blir desverre ofte forkjoela), og bruker derfor ganske ofte nesespray (Otrivin uten kons.middel). Proever aa begrense bruken til de anbefalte max. 10 dager, men har brukt det lenger noen ganger, da bihulebetennelsen har vaert helt forferdelig. Har ikke gaatt til lege med dette, fordi det alltid gaar over av seg selv etter en stund, og fordi jeg er litt "redd" leger, men naa er jeg litt bekymret! Er nettopp (ca. 1 1/2 uke siden) blitt frisk etter en forkjoelelse, og etter det har jeg bloedd i nesa en til to ganger hver dag. Har aldri bloedd neseblod foer. Det begynner hvis jeg snyter meg, eller kloer meg lett i nesa. Det slutter ganske fort hvis jeg setter meg ned litt med hodet bakover. Jeg syns det er fryktelig ekkelt og lurer paa hva som kan vaere galt. Jeg regner vel med at det kan vaere p.g.a. nesespayen, men det har jo aldri vaert saann foer! Hva kan jeg gjoere? Og er det noe annet jeg kan gjoere enn aa bruke nesespray hver gang jeg er forkjoela og faar bihulebetennelse (som alltid sitter hardt i og setter seg i tenner og alt mulig. Fryktelig slitsomt!!) Beklager at dette ble saa langt, men jeg haaper inderlig at du kan hjelpe meg med dette!!!! Paa forhaand tusen hjertelig takk for svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24305-kan-du-vaer-saa-snill-svare-meg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pål Sand, almenlege Skrevet 13. april 2001 Del Skrevet 13. april 2001 Kjære Maaja. Det kan være at nesesprayen virker for sterkt på slimhinnene i nesen din.Jeg vil anbefale deg å forsøke saltvann el.spray til barn.Videre synes jeg du skal oppsøke legen din for å få undersøkt hvorfor du så ofte har bihuler og hvorfor bdu blør neseblod. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24305-kan-du-vaer-saa-snill-svare-meg/#findComment-103176 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.