Gå til innhold

En gammel skolevenninne ringte etter 6 år.

Anbefalte innlegg

Gjest da blir det ikke signatur
Skrevet

Jeg fikk en uventet telefon her en dag. En jente jeg gikk på skole med et par år etter videregående ringte. Hun ringte også en gang for 6 år siden, og da var det faktisk mer enn 6 år siden skolen sluttet. Jeg er ikke interessert i kontakt, og det var merkelig å få en telefon etter så mange år. Hun bor i en by langt herfra, og vi kommer ikke til å treffes. Jeg følte det faktisk litt ubehagelig..... Jeg er ikke vant til at noen ringer etter så mange år. Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Petrine Eiffel
Skrevet

Hva jeg mener? At du er utrolig negativ? Hvorfor ønsker du ikke kontakt? Og er det ikke bare hyggelig at gamle bekjente tar kontakt da? Og hvis du ikke synes det, hvordan skal andre personer vite at dette er uønsket??

Gjest Aviaana
Skrevet

Vel det er vel ikke unormalt at folk ringer så mange år etter at skolen er sluttet. Kanskje ikke alle gjør det, med at hun virkelig hadde lyst til å gjenoppta kontakten med deg.

Vet ikke hva som er problemet. hvis du ikke liker henne, eller føler at hun ikke har gode hensikter med å kontakte deg, kan du jo si at du har nok med ditt?.

Gjest svanekam
Skrevet

*Hva mener dere?

Jeg er forundret over hvor gretten og vemmelig noen kan bli.

Skrevet

Javel? Det var faktisk fem minutter med utspørring, og vi var ikke bestevenner akkurat.

Skrevet

*Hva mener dere?

Jeg er forundret over hvor gretten og vemmelig noen kan bli.

Se over her.

Skrevet

Eh...vel, jeg synes det er litt rart at du er så negativ. Er det ikke hyggelig å høre fra gamle venner (?).

Gjest svanekam
Skrevet

Se over her.

Er du sikker på at du ble utspørt?

Kanskje hun bare var nyskjerrig, og ville vite hvordan det hadde gått?

Skrevet

du får bare pynte litt på sannheten og si at du har mye med jobb og venner osv..

det blir vanskelig for deg å opprettholde kontakten..?

Gjest salmiakk
Skrevet

Jeg tror nok jeg hadde følt det som ubehagelig også, uten at jeg nødvendigvis synes jeg er så negativ av den grunn:)

Noen venner mister man og så kommer det nye til.Slikt er veldig naturlig og fullstendig udramatisk.

Jeg hadde ikke ringt til noen jeg hadde mistet kontakten med. Slik er jeg. Får vel melde meg inn i klubben til de asosiale, negative surpompene jeg da:)

(Men så er jeg også en av de som ikke jubler av glede når jeg møter kjentfolk fra skoletiden.Fy skam...)

Skrevet

Jeg tror nok jeg hadde følt det som ubehagelig også, uten at jeg nødvendigvis synes jeg er så negativ av den grunn:)

Noen venner mister man og så kommer det nye til.Slikt er veldig naturlig og fullstendig udramatisk.

Jeg hadde ikke ringt til noen jeg hadde mistet kontakten med. Slik er jeg. Får vel melde meg inn i klubben til de asosiale, negative surpompene jeg da:)

(Men så er jeg også en av de som ikke jubler av glede når jeg møter kjentfolk fra skoletiden.Fy skam...)

Jeg hadde heller ikke ringt til noen jeg ikke hadde holdt kontakten med. Hun ringte og spurte om barn, og om de hadde samme far osv. (....) Det var bare merkelig og litt ubehagelig, og jeg må si jeg ble paff da hun ringte.

Skrevet

Javel? Det var faktisk fem minutter med utspørring, og vi var ikke bestevenner akkurat.

Du kunne vel ha funnet på en hvit løgn om at du var på vei ut ifbm. et nødvendig ærend, eller sagt det rett ut at du fant utspørringen ubehagelig, fremfor å faktisk svare på spørsmål du ikke var bekvem med å svare på?

Skrevet

Hvorfor vil du ikke ha kontakt med henne? Jeg ville blitt smigret, tror jeg, med mindre hun ringte for å selge meg noe eller no sånt.

Liker du henne ikke? I så fall kan det jo hende hun har forandret seg i løpet av de siste 6 årene. Det er jo ikke noe iveien for å møte henne, men blir ikke møtet vellykket er det jo bare å la være å møtes igjen.

Jeg ville gitt det et forsøk.

Skrevet

Hvorfor vil du ikke ha kontakt med henne? Jeg ville blitt smigret, tror jeg, med mindre hun ringte for å selge meg noe eller no sånt.

Liker du henne ikke? I så fall kan det jo hende hun har forandret seg i løpet av de siste 6 årene. Det er jo ikke noe iveien for å møte henne, men blir ikke møtet vellykket er det jo bare å la være å møtes igjen.

Jeg ville gitt det et forsøk.

Nå har jeg lest litt nedover her, og skjønner hva du mener. Hvis det bare var en utspørring, så var det sikkert ikke så hyggelig.

Det minner meg om ei jente i hjembygda mi som jeg gikk i klasse med på barneskolen. Vi var ikke spesielt gode venner, og etter at skolen var slutt gikk det 10 år uten at vi snakket sammen, bortsett fra at vi sa "hei" når vi passerte hverandre på gata.

Men så fikk min søster barn. Da kom denne jenta bort til meg og stilte meg en masse spørsmål om min søsters barn, hvem som var faren, hvor lenge de hadde vært sammen, om barnet var planlagt, og så videre. Jeg svarte høflig, men angret i ettertid på at jeg ikke var mer spydig.

Små bygder er noe herk, og jeg er glad jeg har flyttet til Oslo.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...