Gå til innhold

Etterdryppinkontinens

Anbefalte innlegg

Jeg har de siste 8 - 10 månedene opplevd etterdryppinkontinens. Etter å ha vært på do opplever jeg ikke at de siste dråpene presses ut av seg selv. Jeg må stå lenge (3-4 min.) med dopapir for å få ut den siste urinen. Til tross for dette føler jeg 10 minutter etter dobesøket at det fortsatt er urin i urinrøret. Det virker ikke som om det kommer ut mye urin i underbuksa i etterkant. (Høyst en veldig liten flekk.) Etter en stund ser jeg at penishodet er klamt og litt bløtt. Hvis jeg så går på do (selv 15 minutter etter dobesøket) kan jeg fortsatt få ut dråper med urin på dopapiret.

Jeg har ikke hatt ubeskyttet sex, så jeg kan utelukke kjønnsykdom. En underlig observasjon er at dette ikke finner sted når jeg har tatt en del øl. Dette til tross for at det fortsatt finner sted hvis jeg har drukket mye vann.

Det høres sikkert ut som om problemet mitt er veldig lite, noe det også sikkert er, men dette har gått kraftig ut over min psykologiske trivsel. Jeg er stadig redd for at mine venner og omgivelser skal oppleve ubehagelig lukt fra meg. Dette til tross for at jeg ikke har fått noen bemerkninger på noe sådan.

Jeg er 21 år gammel og føler derfor at det skulle være ganske tidlig i livet for slike problemer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/243121-etterdryppinkontinens/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Synes du kan starte med å ta med en urinprøve til fastlegen din; det KAN være en form for urinveis-infeksjon eller hevelse i urinrøret. Dersom urinprøven er normalt, klamydia utelukkes ( også urinprøve) og kjønnsorganet ellers fungerer; med ereksjon og ejakulasjon, kan du kanskje prøve å la være å tørke en periode. Prøv heller å ha med noen ekstra underbukser per dag. Det er nemlig en fare for at du opprettholder en irritasjon ved stadig tørking/klemming. Dersom problemet vedvarer, og du ikke får ro, kan du be fastlegen din om en henvisning til urolog. Dersom denne heller ikke finner noe galt, kan det være at du bør vurdere om du har noen form for sosial angst eller annen type angst som gir nedsatt selv-tillit og følelse av å være annerledes eller ikke-fungerende. Dette kan ofte psykologer gi god hjelp med. At plagene er mindre uttalt med litt promille KAN tyde på at det har noe med stress/anspenthet å gjøre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...