Gå til innhold

Forbaska svigermor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tja, jeg var ute en kveld denne uka. Sågar i Oslo sentrum (gisp)! Spiste god mat, drakk rødvin og skravlet med venninner.

Morgenen etter sto jeg opp, smurte matpakke og fulgte barnet til skolen. Man trenger ikke ligge døddrukken og dårlig i to døgn for en bytur.

Riktignok går jeg ikke på byen en gang i uka, men neste uke skal jeg på to møter på kveldstid. Så kanskje jeg er en litt dårlig mor, jeg også?

Da hadde du promille! :)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 112
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

22

• flisa

15

• Lillemus

8

• Mrs. Wallace

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Snakk for deg selv, ikke alle som behøver en dag å komme seg på etter en tur ut :P. Og om man går ut på kvelden, etter barnas leggetid, kan man knapt si at den dagen går med heller.

Hva er det dere tar meg etter?

Jeg sa MIN mening - ikke at alle dere må være enig:) lol

Ganske fascinerende forsvarstaler her...

Tenker noen føler seg truffen..

Og - når jeg hører om folk som går på byen.. så tenker jeg ikke cafe-besøk, veninnebesøk, kino osv.

Ut på byen.. Da er jeg aldri hjemme før i 3-tiden... Jeg klarer ikke å være i fin form til å stå opp og ta meg av barn når kl. er 7 da...

Og - skulle jeg gjort det en gang i uken, så hadde det gått ut over hele familien.

Trenger ikke å drikke meg snydens heller for å bli fyllasjuk. Det holder med 2-3 øl for meg :)

Skrevet

Klart man må drikke. Og ikke bare litt, heller!

"........................................."

Jeg for min del går ut så sjelden at når jeg først slipper fri, så drikker jeg bra :)

- men skal lite til før jeg blir fyllasjuk

Skrevet

What?

Kan man ikke være borte hjemmefra én kveld i uken når man har barn?

Er det meg eller dere som er på bærtur ... eller betyr "ut på byen" fest, eller hva?

My gooood :)

Skrevet

Ok, så da kan vi ha fest og moro på nedsiden i stedet for?

:)

Men har jeg sagt det er galt å feste?? Fester selv jeg :)

Men seriøst... å gå på fest hver helg.. hvor blir det av tiden med barna da? - JEG klarer som sagt ikke begge deler hver helg... men all ære til de som klarer det:)

Skrevet

Man holder seg sunn og frisk (mentalt sett) ved å gjøre andre ting enn å være sammen med de samme menneskene hver eneste kveld også.

Nå er det mulig jeg har misforstått hele uttrykket "ut på byen" - så da beklager jeg!

Men f.eks. jeg, i mitt tilfelle.. ser barna i 2-3 timer hver ettermiddag før de skal legges... Så er jeg med veninner/kino/klubb/trening osv. noen dager i uken.. etter leggetid..

Hadde jeg festet hele lørdag, så hadde jeg i løpet av helgen kun vært oppegående lørdag på dagtid.. og da har jeg ikke mye tid igjen med barna :)

Forstår noen hva jeg mente?

...

Skrevet

Ved å ha en skravlekveld med venninner så holder man hodet ungt og friskt - like viktig det!

Men - nå har jeg spurt noen ganger:)

Skravlekveld med veninner - er det "ut på byen" ?

Da er jeg ofte på byen... hehe

mil1365380270
Skrevet

JEG synes det.. går det ikke an å være hjemme en helg - sammen, med barna? Det går jo bort 2 dager pr. uke... En dag til å være fyllasyk:)

Det står respekt av å kunne feste skikkelig. Alt for mange småbarnsmødre som ikke klarer å slippe seg løs. Skjønner deg godt jeg, sandex. Jeg fester heller ikke ofte, men når jeg gjør det, bli klokken i hvert fall 3! Er ikke bytur uten at man merker det på kroppen ;-) Også kaller jeg det ikke "ut på byen" hvis jeg er på kino f.eks, da er jeg på kino :-)

Skrevet

For å kunne danne seg en mening om det, så kommer det helt ann på hva du mener med "ut på byen".

Er det for å drikke og feste mens mann og barn er hjemme, så er kanskje en gang i uken litt i meste laget for de fleste.

Men er det for å besøke venninner, gå på kino, koble av litt etc - så tror jeg de fleste synes det er helt "normalt".

Men om gubben hennes finner seg i det kan vel svigerdragen i alle fall holde kjeft!

Skrevet

Oj, snakk om og virkelig måtte ha det inn med teskje.

Jeg mener ikke shopping, en tur på cafe med venninner, skravlekvelder, kino med venninner osv.

Jeg mener UTE PÅ BYN.

Å feste.

DET er veldig ofte å gå ut en gang i uka når man er foreldre! Syns 1 gang hver 14. dag er mye og jeg.

Jeg er også på venninnebesøk, ute og spiser mat, skravlemøter, hobbykvelder osv med venninner. Oj jeg mener det er stor forkjell fra å være ute på byn !

...og forskjellen for de som sitter hjemme er.....

Skrevet

Er det meg eller dere som er på bærtur ... eller betyr "ut på byen" fest, eller hva?

Et barn sover - pappa er hjemme, mor er på syklubb.

Et barn sover - pappa er hjemme, mor er på café

Et barn sover - papper er hjemme, mor er på dans

Hva er forskjellen? for pappa og barn?

OG SVIGERTROLLET?

Skrevet

Men om gubben hennes finner seg i det kan vel svigerdragen i alle fall holde kjeft!

Så fremt han ikke er helt tøffel da....

Det kan jo være fruen i huset som er dragen.....:-)

Skrevet

Så fremt han ikke er helt tøffel da....

Det kan jo være fruen i huset som er dragen.....:-)

det har heller ikke svigertrollet noe med.

Skrevet

Og - når jeg hører om folk som går på byen.. så tenker jeg ikke cafe-besøk, veninnebesøk, kino osv.

Ut på byen.. Da er jeg aldri hjemme før i 3-tiden... Jeg klarer ikke å være i fin form til å stå opp og ta meg av barn når kl. er 7 da...

Og - skulle jeg gjort det en gang i uken, så hadde det gått ut over hele familien.

Trenger ikke å drikke meg snydens heller for å bli fyllasjuk. Det holder med 2-3 øl for meg :)

Når jeg går på byen, så er det en halvliter eller ikkeno - og hjem til normal tid -eller ute med jobben.

Skrevet

Ok, så da kan vi ha fest og moro på nedsiden i stedet for?

:)

Visst faen. Slike mødre kan til og med jeg ha fest og moro med :-)

"........................................."

Skrevet

Er det du eller oss andre som er på bærtur, menbetyr "fest" nødvendigvis "fyll"...? :-)

"......................................"

Skrevet

Det står respekt av å kunne feste skikkelig. Alt for mange småbarnsmødre som ikke klarer å slippe seg løs. Skjønner deg godt jeg, sandex. Jeg fester heller ikke ofte, men når jeg gjør det, bli klokken i hvert fall 3! Er ikke bytur uten at man merker det på kroppen ;-) Også kaller jeg det ikke "ut på byen" hvis jeg er på kino f.eks, da er jeg på kino :-)

*LOL* "I hvertfall 3"? Jeg blir nesten narret til å le, gitt :-)

Kl.3 er da bare når utestedene stenger alkoholserveringen. Skal man påberope seg en _skikkelig_ fest, så må du legge på minst 2 timer til før du trekker deg tilbake.

"......................................."

Skrevet

"lol Ganske fascinerende forsvarstaler her... Tenker noen føler seg truffen.."

Nei, det tror jeg ikke. Det som er poenget er at du forbinder det å "gå ut" med "fyll". Det skal ikke så veldig mye fantasi til for å se at man både kan ta ett, to og tre glass uten at "fyll" er med i bildet.

".........................................."

Skrevet

Jeg sidestiller ikke hobby med å gå på fest :) Men det er min mening, ikke andres:)

"Jeg sidestiller ikke hobby med å gå på fest :)"

Fordi du ikke kan gå ut uten og fylle, og ligge fyllesjuk resten av helgen. Det gjelder heldigvis ikke alle.

"......................................."

Gjest mormor1
Skrevet

Er det du eller oss andre som er på bærtur, menbetyr "fest" nødvendigvis "fyll"...? :-)

"......................................"

Så nå har "eneboeren" peiling på familieliv også?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...