Gå til innhold

Forbaska svigermor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så nå har "eneboeren" peiling på familieliv også?

Nytt nick igjen?

".................................."

Videoannonse
Annonse
  • Svar 112
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

22

• flisa

15

• Lillemus

8

• Mrs. Wallace

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Da hadde du promille! :)

Mnja - jeg hadde nok for sikkerhets skyld ikke kjørt bil, nei.

Men man trenger heldigvis ikke blåse grønt for å spasere her i landet - foreløpig, i hvert fall.

Skrevet

Det står respekt av å kunne feste skikkelig. Alt for mange småbarnsmødre som ikke klarer å slippe seg løs. Skjønner deg godt jeg, sandex. Jeg fester heller ikke ofte, men når jeg gjør det, bli klokken i hvert fall 3! Er ikke bytur uten at man merker det på kroppen ;-) Også kaller jeg det ikke "ut på byen" hvis jeg er på kino f.eks, da er jeg på kino :-)

Åååå så deilig:)

DER var det endelig noen som forstår meg! hihi

Det er SÅ deilig å ta seg en skikkelig tur på byen innimellom:) men JEG blir himla sliten av det...

Men nå er det visst ulike definisjoner av ut på byen.. gjelder visst det meste av kontakt med omverdenen :)

Skrevet

Et barn sover - pappa er hjemme, mor er på syklubb.

Et barn sover - pappa er hjemme, mor er på café

Et barn sover - papper er hjemme, mor er på dans

Hva er forskjellen? for pappa og barn?

OG SVIGERTROLLET?

Du VIL visst ikke forstå:)

Min form for ut på byen går ut over både lørdag og søndag .. og hadde det vært hver uke for meg, så hadde det vært ille.

men nå har jeg lært at både kinobesøk, venninnebesøk, cafebesøk osv. også er ut på byen :)

Skrevet

Er det du eller oss andre som er på bærtur, menbetyr "fest" nødvendigvis "fyll"...? :-)

"......................................"

Jeg er sikkert på bærtur..

Men ja (rødme) - er jeg først på fest, så gjør jeg det skikkelig!

- og har det gøy som fan :)

Ta seg en halvliter og gå hjem i normal tid - f.eks. venninnebesøk - det kaller ikke jeg en tur på byen :)

men der er definisjonen tydeligvis heeelt ulik.

Sorry da :)

Skrevet

"lol Ganske fascinerende forsvarstaler her... Tenker noen føler seg truffen.."

Nei, det tror jeg ikke. Det som er poenget er at du forbinder det å "gå ut" med "fyll". Det skal ikke så veldig mye fantasi til for å se at man både kan ta ett, to og tre glass uten at "fyll" er med i bildet.

".........................................."

Tåler ikke mye jeg før dagen etter er ødelagt...

2 dager pr. uke.. i helgene er ikke aktuelt.

Skrevet

"Jeg sidestiller ikke hobby med å gå på fest :)"

Fordi du ikke kan gå ut uten og fylle, og ligge fyllesjuk resten av helgen. Det gjelder heldigvis ikke alle.

"......................................."

Jaaaaa! - snakker om hvem som er prektig :) lol

Skrevet

Tja, jeg var ute en kveld denne uka. Sågar i Oslo sentrum (gisp)! Spiste god mat, drakk rødvin og skravlet med venninner.

Morgenen etter sto jeg opp, smurte matpakke og fulgte barnet til skolen. Man trenger ikke ligge døddrukken og dårlig i to døgn for en bytur.

Riktignok går jeg ikke på byen en gang i uka, men neste uke skal jeg på to møter på kveldstid. Så kanskje jeg er en litt dårlig mor, jeg også?

To møter??? hva har det med å gå på byen å gjøre.. nå skjønner jeg ikke bæret?!?!

Gjest mormor1
Skrevet

Nytt nick igjen?

".................................."

Hva så?

Skrevet

Min form for ut på byen går ut over både lørdag og søndag .. og hadde det vært hver uke for meg, så hadde det vært ille.

men nå har jeg lært at både kinobesøk, venninnebesøk, cafebesøk osv. også er ut på byen :)

DET ER BRA! :D

Skrevet

Jeg er sikkert på bærtur..

Men ja (rødme) - er jeg først på fest, så gjør jeg det skikkelig!

- og har det gøy som fan :)

Ta seg en halvliter og gå hjem i normal tid - f.eks. venninnebesøk - det kaller ikke jeg en tur på byen :)

men der er definisjonen tydeligvis heeelt ulik.

Sorry da :)

"Ta seg en halvliter og gå hjem i normal tid - f.eks. venninnebesøk - det kaller ikke jeg en tur på byen :)"

Hva med å ta seg f.eks tre halvlitere i løpet av hele kvelden, og ellers drikke alkoholfritt?

"......................................."

Skrevet

Herregud - jeg kommer jo aldri til å bli noen god mor?

Ikke nok med at jeg ikke bor med faren, serverer brus på hverdager og ikke har brukt Reima noen gang - men jeg går ut i tillegg!

*hulker over skrivebordet*

Det er nok håp for Billa også likevel.

Det har gått bra med mine som er blitt voksne enda jeg aldri har fulgt dol-lovene :o)

Skrevet

Da gjenstår å lære: At noen faktisk kan gå ut på byen, drikke helt måtelig, og være fullstedig normal dagen etterpå. ETTER en tur på byen. Altså, ingen fyll. Så det er ikke bare et skille mellom cafebesøk og bytur - det er mange typer bytur - alt fra flatfyll til helt alkoholfritt.

"........................................."

Skrevet

Det er SÅ deilig å ta seg en skikkelig tur på byen innimellom:) men JEG blir himla sliten av det...

Men nå er det visst ulike definisjoner av ut på byen.. gjelder visst det meste av kontakt med omverdenen :)

"gjelder visst det meste av kontakt med omverdenen :)"

Nå må du gi deg - snakk om å ikke ville forstå. Er det så vanskelig å forstå at det er mange forskjellige måter og grader av å gå på byen? Det ER ikke enten cafébesøk eller fjortisrølp.

Skrevet

Og det er ingen som har sagt at en _skikkelig_ flatfylltur på byen er å forakte. Men det betyr ikke at man gjør det hver gang man er på byen.

Du tilhører kanskje julebordsfyllerne? Godt voksne mennesker som ikke går ut til vanlig, og som er så uvant med å drikke i festlig lag at de blir verre enn de verste fjortissene på julebordet. :-)

"....................................."

Skrevet

Tåler ikke mye jeg før dagen etter er ødelagt...

2 dager pr. uke.. i helgene er ikke aktuelt.

"Tåler ikke mye jeg før dagen etter er ødelagt... 2 dager pr. uke.. i helgene er ikke aktuelt."

Greit nok. Men langt fra alle er sånn.

Skrevet

Jaaaaa! - snakker om hvem som er prektig :) lol

"Jaaaaa! - snakker om hvem som er prektig :) lol"

Du mener altså at _jeg_ er prektig, fordi jeg faktisk kan gå på byen uten å bli full og fyllesjuk dagen etter? *Ler* Greit med egne meninger, men de bør jo ha _litt_ rot i virkeligheten, da.

Jeg drikker forøvrig glatt 6-8 halvlitere i løpet av en lang, rolig kveld på byen. Og ikke blir jeg full av det, og ikke blir dagen etter ødelagt.

Skrevet

"Jaaaaa! - snakker om hvem som er prektig :) lol"

Du mener altså at _jeg_ er prektig, fordi jeg faktisk kan gå på byen uten å bli full og fyllesjuk dagen etter? *Ler* Greit med egne meninger, men de bør jo ha _litt_ rot i virkeligheten, da.

Jeg drikker forøvrig glatt 6-8 halvlitere i løpet av en lang, rolig kveld på byen. Og ikke blir jeg full av det, og ikke blir dagen etter ødelagt.

Din heldiggris.

Jeg klarer tre men blir det flere, blir jeg sliten dagen derpå ja. Men ikke syk :o)

Skrevet

Din heldiggris.

Jeg klarer tre men blir det flere, blir jeg sliten dagen derpå ja. Men ikke syk :o)

På en onsdag (f.eks) drikker ikke jeg heller mer enn tre. Jeg og en kompis kom for noen år siden frem til at én øl = tre øl :-)

"............................................"

Gjest Persille
Skrevet

Det er nok håp for Billa også likevel.

Det har gått bra med mine som er blitt voksne enda jeg aldri har fulgt dol-lovene :o)

Pøh, du er verre en meg, du drikker pils med den minste...

*geiper*

:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...