Gå til innhold

Prosentsats i lærerstilling?

Anbefalte innlegg

Gjest Persille
Skrevet

Jeg lurer på hvor mange prosent en norsktime i ungd.skolen vektes?

Eller; det jeg egentlig lurer på er hvor stor stilling 10 norsktimer, 3 samfunnsfag, 2 KRL og én klassenstime utgjør?

Så, om noen har oversikt over hvordan de forskjellige timene vektes blir jeg glad :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, jeg vet iallefall at 80% stilling innebærer ca 17,5 undervisningstimer i uka. Jeg tror ikke de ulike fagene blir ulikt vektlagt?!

Gjest Persille
Skrevet

Hmm, jeg vet iallefall at 80% stilling innebærer ca 17,5 undervisningstimer i uka. Jeg tror ikke de ulike fagene blir ulikt vektlagt?!

Jo, det blir vektlagt mer å undervise i norsk enn i samfunnsfag og krl f.eks - fordi det gir mer arbeid i etterkant.

Skrevet

Jo, det blir vektlagt mer å undervise i norsk enn i samfunnsfag og krl f.eks - fordi det gir mer arbeid i etterkant.

Hmm, på min arbeidsplass er det ikke sånn...

Gjest Persille
Skrevet

Hmm, på min arbeidsplass er det ikke sånn...

Det skal være sånn i hele Oslo kommune hvertfall...

En som _kun_ underviser i norsk har færre undervisningstimer enn en som -kun_ underviser i gym f.eks - selv om stillingsprosenten er det samme.

Når man har fag med mye for- og etterarbeid teller de mer prosentmessig enn fag med mindre arbeid i for- og etterkant.

Skrevet

Det skal være sånn i hele Oslo kommune hvertfall...

En som _kun_ underviser i norsk har færre undervisningstimer enn en som -kun_ underviser i gym f.eks - selv om stillingsprosenten er det samme.

Når man har fag med mye for- og etterarbeid teller de mer prosentmessig enn fag med mindre arbeid i for- og etterkant.

Det høres logisk ut. Tror jeg skal sjekke det ut. Greit at man får den lønna man har krav på!

Gjest Persille
Skrevet

Det høres logisk ut. Tror jeg skal sjekke det ut. Greit at man får den lønna man har krav på!

Ikke sant :)

Men jeg lurer dermed på hvor mange prosent stilling ti norsktimer, tre samfunnsfag, to krl og en klassens time utgjør?

:)

Skrevet

Ikke sant :)

Men jeg lurer dermed på hvor mange prosent stilling ti norsktimer, tre samfunnsfag, to krl og en klassens time utgjør?

:)

Det har jeg ingen anelse om :-)

Jeg underviser i fem norsktimer, fire mattetimer og fire samfunnsfagtimer. I tillegg har jeg 4,5 timer undervisning på voksenopplæringa. Tilsammen utgjør det da 80% stilling her jeg bor..

Gjest Persille
Skrevet

Det har jeg ingen anelse om :-)

Jeg underviser i fem norsktimer, fire mattetimer og fire samfunnsfagtimer. I tillegg har jeg 4,5 timer undervisning på voksenopplæringa. Tilsammen utgjør det da 80% stilling her jeg bor..

Den stillingen jeg beskrev skal være 75%, så det høres jo logisk ut.

Er litt usikker på om matte og norsk vektes likt...

Skrevet

Det er ikke forskjell i barneskolen på hvilken fag du underviser i. Der er 26 timer full stilling, men ofte gis det avslag pga. f.eks kontaktlærerfunksjon, tillitsvalgt etc. Kontaktlærere har oftest norsk, matte og samfunnsfag.

Den ulike vektlegging av fagene gjelder på videregående.

Gjest Persille
Skrevet

Det er ikke forskjell i barneskolen på hvilken fag du underviser i. Der er 26 timer full stilling, men ofte gis det avslag pga. f.eks kontaktlærerfunksjon, tillitsvalgt etc. Kontaktlærere har oftest norsk, matte og samfunnsfag.

Den ulike vektlegging av fagene gjelder på videregående.

Ungdomsskolen også.

Skrevet

Hm, det vet jeg heller ikke ;-)

Det burde kanskje stå noe om det på Utdanningsforbundet sine sider?

Gjest Persille
Skrevet

100 % stilling er iallefall 20 timer i uka.

I norsk?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...