Gjest Persille Skrevet 25. august 2006 Skrevet 25. august 2006 Jeg lurer på hvor mange prosent en norsktime i ungd.skolen vektes? Eller; det jeg egentlig lurer på er hvor stor stilling 10 norsktimer, 3 samfunnsfag, 2 KRL og én klassenstime utgjør? Så, om noen har oversikt over hvordan de forskjellige timene vektes blir jeg glad 0 Siter
Gjest togli Skrevet 25. august 2006 Skrevet 25. august 2006 Hmm, jeg vet iallefall at 80% stilling innebærer ca 17,5 undervisningstimer i uka. Jeg tror ikke de ulike fagene blir ulikt vektlagt?! 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 25. august 2006 Skrevet 25. august 2006 Hmm, jeg vet iallefall at 80% stilling innebærer ca 17,5 undervisningstimer i uka. Jeg tror ikke de ulike fagene blir ulikt vektlagt?! Jo, det blir vektlagt mer å undervise i norsk enn i samfunnsfag og krl f.eks - fordi det gir mer arbeid i etterkant. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 25. august 2006 Skrevet 25. august 2006 Jo, det blir vektlagt mer å undervise i norsk enn i samfunnsfag og krl f.eks - fordi det gir mer arbeid i etterkant. Hmm, på min arbeidsplass er det ikke sånn... 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 25. august 2006 Skrevet 25. august 2006 Hmm, på min arbeidsplass er det ikke sånn... Det skal være sånn i hele Oslo kommune hvertfall... En som _kun_ underviser i norsk har færre undervisningstimer enn en som -kun_ underviser i gym f.eks - selv om stillingsprosenten er det samme. Når man har fag med mye for- og etterarbeid teller de mer prosentmessig enn fag med mindre arbeid i for- og etterkant. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 25. august 2006 Skrevet 25. august 2006 Det skal være sånn i hele Oslo kommune hvertfall... En som _kun_ underviser i norsk har færre undervisningstimer enn en som -kun_ underviser i gym f.eks - selv om stillingsprosenten er det samme. Når man har fag med mye for- og etterarbeid teller de mer prosentmessig enn fag med mindre arbeid i for- og etterkant. Det høres logisk ut. Tror jeg skal sjekke det ut. Greit at man får den lønna man har krav på! 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 25. august 2006 Skrevet 25. august 2006 Det høres logisk ut. Tror jeg skal sjekke det ut. Greit at man får den lønna man har krav på! Ikke sant Men jeg lurer dermed på hvor mange prosent stilling ti norsktimer, tre samfunnsfag, to krl og en klassens time utgjør? 0 Siter
Gjest togli Skrevet 25. august 2006 Skrevet 25. august 2006 Ikke sant Men jeg lurer dermed på hvor mange prosent stilling ti norsktimer, tre samfunnsfag, to krl og en klassens time utgjør? Det har jeg ingen anelse om :-) Jeg underviser i fem norsktimer, fire mattetimer og fire samfunnsfagtimer. I tillegg har jeg 4,5 timer undervisning på voksenopplæringa. Tilsammen utgjør det da 80% stilling her jeg bor.. 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 25. august 2006 Skrevet 25. august 2006 Det har jeg ingen anelse om :-) Jeg underviser i fem norsktimer, fire mattetimer og fire samfunnsfagtimer. I tillegg har jeg 4,5 timer undervisning på voksenopplæringa. Tilsammen utgjør det da 80% stilling her jeg bor.. Den stillingen jeg beskrev skal være 75%, så det høres jo logisk ut. Er litt usikker på om matte og norsk vektes likt... 0 Siter
fineline Skrevet 25. august 2006 Skrevet 25. august 2006 Den stillingen jeg beskrev skal være 75%, så det høres jo logisk ut. Er litt usikker på om matte og norsk vektes likt... Det er ikke forskjell i barneskolen på hvilken fag du underviser i. Der er 26 timer full stilling, men ofte gis det avslag pga. f.eks kontaktlærerfunksjon, tillitsvalgt etc. Kontaktlærere har oftest norsk, matte og samfunnsfag. Den ulike vektlegging av fagene gjelder på videregående. 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 25. august 2006 Skrevet 25. august 2006 Det er ikke forskjell i barneskolen på hvilken fag du underviser i. Der er 26 timer full stilling, men ofte gis det avslag pga. f.eks kontaktlærerfunksjon, tillitsvalgt etc. Kontaktlærere har oftest norsk, matte og samfunnsfag. Den ulike vektlegging av fagene gjelder på videregående. Ungdomsskolen også. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 26. august 2006 Skrevet 26. august 2006 Den stillingen jeg beskrev skal være 75%, så det høres jo logisk ut. Er litt usikker på om matte og norsk vektes likt... Hm, det vet jeg heller ikke ;-) Det burde kanskje stå noe om det på Utdanningsforbundet sine sider? 0 Siter
org Skrevet 28. august 2006 Skrevet 28. august 2006 100 % stilling er iallefall 20 timer i uka. 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 28. august 2006 Skrevet 28. august 2006 100 % stilling er iallefall 20 timer i uka. I norsk? 0 Siter
org Skrevet 28. august 2006 Skrevet 28. august 2006 I norsk? Nei. Kontaktlærer. (Nei, det er ikke meg.) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.