Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har vært i Riga og vil anbefale det?

Finnes det spamuligheter der?

Andre severdigheter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vært der ja, og kan anbefale en ikke altfor lang tur dit.

Har en flott og stemningsfull gamleby. Mange gode og rimelige resturanter.

Muligheter for gode kjøp av ymse slag. Et

interresant museum om okkupasjonstida 1941-91.

Om spa vet jeg desverre lite konkret der. Er nok mer av det utenfor byen langs kysten.

Negativt er at Latvieren er i særklasse de mest sure, tungsindige og dystre folkeferd jeg har støtt på i noe land. Selv finner virker muntre i forhold. Det faktum at landet har verdens høyeste selvmordsstatistikk kan merkes.

Skrevet

Var i Riga i mars/april. Hadde hørt så utrolig mye flott om byen, og skal jeg være ærlig så blr jeg litt skuffet. Gamlebyen var flott, men ellers synes jeg at byen bar preg av å være skitten og litt uoversiktlig.

Tror nok tidspunktet for oppholdet har noe å si her for der er manger parker og trær i byen, og regner med det er fint å være der om sommeren. Har hørt at st. Hansfeiringen der er helt spesiell med mange tusen syngende og blomsterpyntede barn i gatene.

Må dessverre si meg enig med MORSK ang. servicen og sur lokalbefolkning

Ang. Spa så finnes det et fantastisk hotell i byen Jurmala som ikke er så langt fra Riga.

Gjest Jatta jatta
Skrevet

Kan absolutt anbefale det. Synes det var litt eksotisk å få se noe helt annet, slitt sted med litt mutte mennesker. De har vel kanskje hatt det tøft?

Maten var veldig god og rimelig der. Syntes og det var fint å gå igjennom byen og gamlebyen. Der er det blant annet spa(hvor jeg har hørt at Norske drar, de skjønner engelsk.) og mange andre plasser også. Den beste vi var på lå i byen ned en trapp, men den husker jeg ikke navnet på.

Vi var på balletten. Det var fantastisk billig. Ikke så gode dansere, men kjempebra forestilling likevel med masse fargerike klær etc.

Sko var rimelige der også.

Restauranten Lido var en opplevelse med god mat der og selvfølgelig.

Men let på nettet om reiseinfo, før du drar så får du med deg det beste.

Jeg vil tilbake en tur....

Det fine med at det er rimeligere der er jo at du kanskje kan leie deg et finere hotell hvis du øsnker det. Vi var på et helt greit, og det var ok, for man er jo ikke der så mye.

Drosje er dyrt, trikk er råbillig!!

Skrevet

Var i Riga i mars/april. Hadde hørt så utrolig mye flott om byen, og skal jeg være ærlig så blr jeg litt skuffet. Gamlebyen var flott, men ellers synes jeg at byen bar preg av å være skitten og litt uoversiktlig.

Tror nok tidspunktet for oppholdet har noe å si her for der er manger parker og trær i byen, og regner med det er fint å være der om sommeren. Har hørt at st. Hansfeiringen der er helt spesiell med mange tusen syngende og blomsterpyntede barn i gatene.

Må dessverre si meg enig med MORSK ang. servicen og sur lokalbefolkning

Ang. Spa så finnes det et fantastisk hotell i byen Jurmala som ikke er så langt fra Riga.

Glemte å nevne at National Opera bør besøkes + en middelalder-restaurant som heter Rosengraal (e.l. noe lignende).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...