Gå til innhold

Hva gjøre med kommende høstdeppers?

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

Å, det regner, jeg er værsjuk, og aner konturene av en lang, jævlig & kald oslohøst.

Jeg savner ferien min, sommer,strender, en gutt jeg møtte i amerika og ekskjæresten, brunfargen og humøret mitt.

Her har jeg regninger, sketent hus, dårlig humør, og 150 kr som skal vare i fjorten dager..;-p

Hva gjør dere for å sloss mot høstbluesen?

*mørk*

Videoannonse
Annonse
mil1365380270
Skrevet

Først må du se på gradestokken, den viser at det er sommer. Faktisk varmere enn det var midt i fellesferien i fjor, og kanskje året før det også.

Så må du legge merke til hvor grønt og fint det er ute. "Alt" gror jo! Og faller løvet av?! Nei, det gjør det ikke! Faktisk blomstrer ting nå, rosbuskene har t.o.m. fått nye knopper.

Eplene er fortsatt kart, og butikkene bugner enda ikke av markens grøde, for det meste er fortsatt i jorda! Det blir ikke tatt opp før til høsten.

Nemlig! God sommer ! ;-)

laguna1365380434
Skrevet

Først må du se på gradestokken, den viser at det er sommer. Faktisk varmere enn det var midt i fellesferien i fjor, og kanskje året før det også.

Så må du legge merke til hvor grønt og fint det er ute. "Alt" gror jo! Og faller løvet av?! Nei, det gjør det ikke! Faktisk blomstrer ting nå, rosbuskene har t.o.m. fått nye knopper.

Eplene er fortsatt kart, og butikkene bugner enda ikke av markens grøde, for det meste er fortsatt i jorda! Det blir ikke tatt opp før til høsten.

Nemlig! God sommer ! ;-)

Ok da..Kanskje det litt sommer enda..:-) Hyggelig innlegg. Takk.

:-)

Skrevet

Du skal prise deg lykkelig;) her jeg sitter er høsten i full gang, løvet begynner å falle av trærne, det regner og er stormfyllt ute, og det begynner å bli mørkt om ettermiddagen:(

MEN jeg føler ingen depresjon, ennå iallefall, det eneste jeg priser meg lykkelig for er at jeg har hørt at vinteren ikke er så kald og lang her jeg bor nå:)

Men jeg liker høsten jeg da, fargespillet på trærne og alt som følger med:)

laguna1365380434
Skrevet

Du skal prise deg lykkelig;) her jeg sitter er høsten i full gang, løvet begynner å falle av trærne, det regner og er stormfyllt ute, og det begynner å bli mørkt om ettermiddagen:(

MEN jeg føler ingen depresjon, ennå iallefall, det eneste jeg priser meg lykkelig for er at jeg har hørt at vinteren ikke er så kald og lang her jeg bor nå:)

Men jeg liker høsten jeg da, fargespillet på trærne og alt som følger med:)

Joda, det er ganske pent om høsten..Men jeg blir nedstemt av den uansett..Jeg liker best sommer, sol, båtis og strand og easyliving..og MINST norsk vinter..Og hater tanken på at den er rett runt hjørnet..

Her er det bare å spare penger og komme seg til Mexico eller no..;-)

mil1365380270
Skrevet

Ok da..Kanskje det litt sommer enda..:-) Hyggelig innlegg. Takk.

:-)

Sandaler hjelper også mot høstfølelsen. Det er fortsatt mer enn varmt nok til det.

Når høsten virkelig kommer, pleier jeg å være mest mulig ute. Da er den lettere å sette pris på. Men har man følelsen av at sommeren var for kort, er det tøft når grådritten setter inn.

Hjelper å dra på småferier, men da må man jo ha penger... Campinghytte på høsten er kjempebra hvis man liker stillhet. Tror all planlegging og sysselsetting er bra. Besøke folk, overnatte, koselige ting som får tankene vekke fra mørket som venter.

Pleier å ha skikkelig høstblues selv, så føler med deg. Det verste jeg vet er folk som sier "ja, nå snur det" ved St.Hans. Tror de er morsomme??! For meg er det ufint å komme med sånne kommentarer, får lyst til å flytte sydover av det. Ondsinnede drittsekker! ;-)

Og forresten, må bare si det en gang til: GOD SOMMER! :-)

Gjest Vimsenn
Skrevet

Høst??

Regner med at jeg også vil få en slags høst-depresjon i år også. Det blir mørkere og kaldere. Men her er det enda så varmt og deilig,grønt og fint,at det ser ut til at høsten venter med sin ankomst enda ja.

Men uansett ser jeg sånn frem til å tenne lys, tenne opp i ovnen og be vennene mine på kakao og toddy. Høsten kommer når den kommer... :-)

Og før den kommer,skal jeg ta med minstemann ved sjøen. :-)

Skrevet

Jeg insisterer på å sitte utendørs så lenge som mulig, tenner stearinlys så fort det mørkner, lager eplepai av høstens epler, hører på god musikk skikkelig høyt, leser gode, ikke for krevende bøker (gjerne braincandy av typen Marian Keyes), gleder meg til høstens TV-serier, drikker rødvin og fniser hysterisk med venninner, setter bilder inn i album og forbereder bursdagsfesten min (som er et stykke utpå høsten).

Og når høsten har vart en stund, er det tid for kakao (gjerne med litt rom i) og så begynner jeg å glede meg til jul. ;o)

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg insisterer på å sitte utendørs så lenge som mulig, tenner stearinlys så fort det mørkner, lager eplepai av høstens epler, hører på god musikk skikkelig høyt, leser gode, ikke for krevende bøker (gjerne braincandy av typen Marian Keyes), gleder meg til høstens TV-serier, drikker rødvin og fniser hysterisk med venninner, setter bilder inn i album og forbereder bursdagsfesten min (som er et stykke utpå høsten).

Og når høsten har vart en stund, er det tid for kakao (gjerne med litt rom i) og så begynner jeg å glede meg til jul. ;o)

Dette hørtes ut akkurat som meg! :o)

Skrevet

Joda, det er ganske pent om høsten..Men jeg blir nedstemt av den uansett..Jeg liker best sommer, sol, båtis og strand og easyliving..og MINST norsk vinter..Og hater tanken på at den er rett runt hjørnet..

Her er det bare å spare penger og komme seg til Mexico eller no..;-)

Ja klart sommeren er best, om det da ikke bare regner som det oftest gjør på vestlandet:) Men sommeren i år var hærlig må innrømme det, med grilling, litt øl og late dager, før jeg begynte å jobbe:) Så har ikke hatt skikkelig ferie i år;) så da sparer jeg heller til å dra til varmere strøk i vinter:D

*drømmende*

Skrevet

Jeg legger meg under dyna og depper og der ligger jeg til jeg ikke fikser å ligge der mer. Det blir nemlig kjedelig.

Hjelper ikke så mye da, jeg gruer meg som en gal til vinteren og snø :o(

Skrevet

Men tenk om en gris hadde kommet og vridd rundt nesa på deg... Da kunne du blitt deppa da! Nei, du skal nok være glad til for at det bare er høsten som kommer:-)

Skrevet

Prøver å la være å tenke på høst og vinter foreløpig.

Jeg liker ikke tanken i det hele tatt, liker ikke vinter. Vurderte seriøst å flytte utenlands for en del år siden, men har vel slått det fra meg, i alle fall inntil videre... Men leker med tanken innimellom ja...

Men hva kan man gjøre? Prøve å sørge for å ha noe hyggelig å gjøre, en hobby eller noe annet som man trives med, sånn at tiden ikke faller så lang. Og prøve å få i seg noenlunde sunn mat, sånn at man i alle fall får i seg de næringsstoffene man trenger, så man ikke blir ekstra dorsk og dårligfungerende pga. søppelmat eller for lite vitaminer og mineraler.

Og så bør man absolutt komme seg ut i frisk luft og gå en tur hver dag, i dagslys, men det er jeg ikke flink til. Jeg har en sånn dagslys-lampe da, og synes den hjelper litt, selv om det ikke erstatter den effekten ekte dagslys og litt bevegelse har. Håper jeg skal klare å være litt flinkere i år enn tidligere år i så måte... :-)

Kanskje du kan bli littegranne oppmuntret av å lese dette:

http://www.aftenposten.no/nyheter/miljo/article1434745.ece

Skrevet

Jeg liker ikke tanken i det hele tatt, liker ikke vinter. Vurderte seriøst å flytte utenlands for en del år siden, men har vel slått det fra meg, i alle fall inntil videre... Men leker med tanken innimellom ja...

Men hva kan man gjøre? Prøve å sørge for å ha noe hyggelig å gjøre, en hobby eller noe annet som man trives med, sånn at tiden ikke faller så lang. Og prøve å få i seg noenlunde sunn mat, sånn at man i alle fall får i seg de næringsstoffene man trenger, så man ikke blir ekstra dorsk og dårligfungerende pga. søppelmat eller for lite vitaminer og mineraler.

Og så bør man absolutt komme seg ut i frisk luft og gå en tur hver dag, i dagslys, men det er jeg ikke flink til. Jeg har en sånn dagslys-lampe da, og synes den hjelper litt, selv om det ikke erstatter den effekten ekte dagslys og litt bevegelse har. Håper jeg skal klare å være litt flinkere i år enn tidligere år i så måte... :-)

http://www.aftenposten.no/nyheter/miljo/article1434745.ece

Skrevet

http://tinyurl.com/jm52r

Skrevet

høsten og vinteren er fin den:)

tidlig mørkt: tenn stearinlys over hele huset! les en god bok under teppet ved siden av peisovnen, se på flammene og drøm deg bort, lek i snøen (om den kommer), kos deg med alt du ikke hadde tid til innendørs når sommeren var her, med andre ord: Gled deg over livet;) det er faktisk ganske fint, du snur bare tankene dine til noe positivt:) Klem fra meg!

Skrevet

høsten og vinteren er fin den:)

tidlig mørkt: tenn stearinlys over hele huset! les en god bok under teppet ved siden av peisovnen, se på flammene og drøm deg bort, lek i snøen (om den kommer), kos deg med alt du ikke hadde tid til innendørs når sommeren var her, med andre ord: Gled deg over livet;) det er faktisk ganske fint, du snur bare tankene dine til noe positivt:) Klem fra meg!

Klok du sheba!

Kan du minne meg på dette sånn midtveis i november også? ;-)

Skrevet

Klok du sheba!

Kan du minne meg på dette sånn midtveis i november også? ;-)

jepp:) er notert! mange grunner til og kose seg når det er kaldt og guffent ute, har mange ideèr jeg:)

Skrevet

Jeg legger meg under dyna og depper og der ligger jeg til jeg ikke fikser å ligge der mer. Det blir nemlig kjedelig.

Hjelper ikke så mye da, jeg gruer meg som en gal til vinteren og snø :o(

sterke tanker og vilje kan faktisk flytte fjell når det kommer til psyken:) årstiden varer så lenge den gjør, men masse kos man kan finne på i mørketida, sender masse gode tanke din veg:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...