Gå til innhold

Knasing i nakke/hode


zupernova

Anbefalte innlegg

Hei, de siste dagene når jeg har snudd og rørt på hodet(spesielt når jeg våkner om morgenen og ligger) knaser det i nakken og hodet mitt, sånn ekkel lyd som man får litt grøsninger av..Noen som vet hva det kan være eller hva det skyldes? Er i 20-årene så kan da ikke være at jeg begynner å bli gammel og sprø i kroppen? ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Knasingen" er visst leddflater som "popper" dvs at de tvinges naturlig fra hverandre og det skapes en million ørsmå vakum-implosjoner mellom flatene. Omtrent som du trekker løs en sugekopp.

Å bli kvitt det tror jeg bare er litt naturlig bevegelse. Det blir mer når du blir eldre. Enkelte folk høres ut som et treskeverk når de rører på seg. Andre kan smelle med fingerledda som kastanjetter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Knasingen" er visst leddflater som "popper" dvs at de tvinges naturlig fra hverandre og det skapes en million ørsmå vakum-implosjoner mellom flatene. Omtrent som du trekker løs en sugekopp.

Å bli kvitt det tror jeg bare er litt naturlig bevegelse. Det blir mer når du blir eldre. Enkelte folk høres ut som et treskeverk når de rører på seg. Andre kan smelle med fingerledda som kastanjetter.

Men det er vel ikke normalt at man skal stivne og knase slik _bare_ i nakken vel? Iallefall ikke i en alder av ca 20?

Jeg er 32 og har dette problemet hele (den våkne delen av) døgnet. Stivner til og har en del smerter. Må snu og bevege hodet fra side til side, og rulle på skuldrene stadig vekk for å "løsne opp".

Får vel ta meg en tur til fysio/kiropraktor... Er bare redd det har gått litt for lang tid sånn at det har fått "forankret seg".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er vel ikke normalt at man skal stivne og knase slik _bare_ i nakken vel? Iallefall ikke i en alder av ca 20?

Jeg er 32 og har dette problemet hele (den våkne delen av) døgnet. Stivner til og har en del smerter. Må snu og bevege hodet fra side til side, og rulle på skuldrene stadig vekk for å "løsne opp".

Får vel ta meg en tur til fysio/kiropraktor... Er bare redd det har gått litt for lang tid sånn at det har fått "forankret seg".

Hmm.

Jeg lurer på om du ikke må leve med det.

http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/spor_ekspertene/5098492.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Knasingen" er visst leddflater som "popper" dvs at de tvinges naturlig fra hverandre og det skapes en million ørsmå vakum-implosjoner mellom flatene. Omtrent som du trekker løs en sugekopp.

Å bli kvitt det tror jeg bare er litt naturlig bevegelse. Det blir mer når du blir eldre. Enkelte folk høres ut som et treskeverk når de rører på seg. Andre kan smelle med fingerledda som kastanjetter.

Takk for svar :o) Det skjer heldigvis ikke ofte. (Muligens har det skjedd i det siste fordi jeg har vært syk og ikke har vært så mye i aktivitet som ellers).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det er vel ikke normalt at man skal stivne og knase slik _bare_ i nakken vel? Iallefall ikke i en alder av ca 20?

Jeg er 32 og har dette problemet hele (den våkne delen av) døgnet. Stivner til og har en del smerter. Må snu og bevege hodet fra side til side, og rulle på skuldrene stadig vekk for å "løsne opp".

Får vel ta meg en tur til fysio/kiropraktor... Er bare redd det har gått litt for lang tid sånn at det har fått "forankret seg".

"Men det er vel ikke normalt at man skal stivne og knase slik _bare_ i nakken vel? Iallefall ikke i en alder av ca 20?"

Hvis det var svar til meg; jeg stivner ikke i nakken, og har ikke smerter. Dessuten kan det godt hende at det knaser andre steder i kroppen også, bare at jeg ikke hører det..hehe, hadde en periode i puberteten knær som lagde en vanvittig klikkelyd, men det gikk over :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :o) Det skjer heldigvis ikke ofte. (Muligens har det skjedd i det siste fordi jeg har vært syk og ikke har vært så mye i aktivitet som ellers).

En liten joggetur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du har en skrue løs? :-)

Åh, det er nok ikke bare en ;o) den skranglingen er man da for lengst blitt vant med :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...