Gå til innhold

Arg, nextgentel. For noe dritt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er dette for noe møl? Jeg minster internettforbinnelse ørten ganger om dagen. Grrr.

Er det virkelig vanlig? Har snakket med Nextgentel, og de har lovet bot og bedring flere ganger. Men det er like elendig fortsatt.

Er det jeg som er uheldig, eller er dette vanlig? Jeg hadde aldri problemer med Tele2s bredbånd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ikke slike problemer med vårt NGT-bredbånd.

Hm...

Er så irritert på dette. Må i krisetilfeller bruke nettverket til naboen for å koble meg på.

På den annen side. Jeg ikke betalt for bredbånd på kanskje 3 måneder nå siden det er så dårlig..

Gjest soljenta_83
Skrevet

Hm...

Er så irritert på dette. Må i krisetilfeller bruke nettverket til naboen for å koble meg på.

På den annen side. Jeg ikke betalt for bredbånd på kanskje 3 måneder nå siden det er så dårlig..

Dette skjer hos oss også. Vi har nextgentel. Noen ganger hjelper det å slå av og på modemet,andre ganger tar det opptil et par timer før vi har forbindelse igjen.

Skrevet

Du bør kreve 99,9% oppetid for at den skal være 100% brukbar.

10% nedetid = totalt ubrukelig og totalt upålitelig.

Send brev med krav om full tilbakebetaling for hele tida den er ustabil og null betaling hvis det ikke virker 99,9%.

Skrevet

Send brev med krav om full tilbakebetaling for hele tida den er ustabil og null betaling hvis det ikke virker 99,9%.

Har ikke betalt noe de tre siste månedene. Dvs, har ikke betalt noe.

Er fristet til å skifte, men nextgentel har uheldigvis den bredeste linja.

Skrevet

Dette skjer hos oss også. Vi har nextgentel. Noen ganger hjelper det å slå av og på modemet,andre ganger tar det opptil et par timer før vi har forbindelse igjen.

Da kan jeg bare anbefale deg å skrive brev til Nextgentel og kreve rabatt på bredbåndet.

Jeg har en jusvenninne som skrev et brev for meg. Nå betaler jeg ingenting før det fungerer tilfredsstillende.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Har ikke betalt noe de tre siste månedene. Dvs, har ikke betalt noe.

Er fristet til å skifte, men nextgentel har uheldigvis den bredeste linja.

Ikke hjelp i "bred" linje om den ikke fungerer, vel?

Skrevet

Ikke hjelp i "bred" linje om den ikke fungerer, vel?

Nei..absolutt ikke.

Men samboeren min er avhengig av veldig stor båndbredde. Tele2 største var ikke godt nok.

Skrevet

Hadde samme problem ved overgang til ADSL2 hos NGT. Antagelig noe som må fikses i oppsettet på routeren.

Hvilken router har du?

Gjest ChiengMai
Skrevet

Nei..absolutt ikke.

Men samboeren min er avhengig av veldig stor båndbredde. Tele2 største var ikke godt nok.

Skjønner!

Dere får bare fortsette å klage til de ordner linja, det er i alle fall ikke holdbart om det er så ustabilt.

Skrevet

NextGenTel er bra når alt fungerer problemfritt. Gjør det ikke det, så er du kokt. Forvent hverken service eller retting av problem innenfor rimelig tid.

"......................................."

Skrevet

NextGenTel er bra når alt fungerer problemfritt. Gjør det ikke det, så er du kokt. Forvent hverken service eller retting av problem innenfor rimelig tid.

"......................................."

Skrevet

Nei..absolutt ikke.

En fildeler, med andre ord.

"...................................."

Skrevet

Så lenge de ikke garanterer oppetid, så hjelper det fint lite å kreve refusjon for nedetid.

"........................................."

Skrevet

En fildeler, med andre ord.

"...................................."

Nei. Han trenger den for å jobbe.

Fildeler? Tror vi er litt eldre enn deg.

Skrevet

Nei. Han trenger den for å jobbe.

Fildeler? Tror vi er litt eldre enn deg.

*LOL* Jeg visste det måtte komme et forsøk på en nedlatende kommentar - som forventet...:-) Hvor får du det fra? Tror du jeg er fildeler fordi jeg sier det? *ler*

(Jeg er forøvrig 32, så du får finne ut om du er så mye eldre.)

Grunnen til at jeg sa det, er at NGTs raskeste abo. er ADSL2 med en hastighet på 20Mbit ned og 1.2Mbit opp. Det er ikke mange typer arbeide hvor man trenger slike hastigheter.

"........................................"

Skrevet

Så lenge de ikke garanterer oppetid, så hjelper det fint lite å kreve refusjon for nedetid.

"........................................."

Men kjøpsloven gir rett til refusjon når varen ikke fungerer slik man normalt forventer.

Det nytter ikke å ta forbehold med liten skrift for en selger om at varen "kanskje ikke virker". Eller forbehold om at posen med poteter kanskje ikke inneholder 10 kg, men bare 9.

For en internettlinje er 10% nedetid derimot fryktelig mye. Den blir nesten fullstendig ubrukelig.

Skrevet

*LOL* Jeg visste det måtte komme et forsøk på en nedlatende kommentar - som forventet...:-) Hvor får du det fra? Tror du jeg er fildeler fordi jeg sier det? *ler*

Grunnen til at jeg sa det, er at NGTs raskeste abo. er ADSL2 med en hastighet på 20Mbit ned og 1.2Mbit opp. Det er ikke mange typer arbeide hvor man trenger slike hastigheter.

Jeg elsker folk som sier noe tull, forventer svar, for SÅ å si noe fornuftig.

Skrevet

Jeg får snart 25/1 Mbit, men jeg ville heller hatt mer opplastingsbredde.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...