Gå til innhold

Hva slags dyr??

Anbefalte innlegg

Skrevet

hamster.Vil du ha et dyr du kan kose med bør du velge et hamster av typen hunkjønn, de er mye roligere enn hannene. Ikke biter de heller. En av mine beit meg én gang, og det var fordi jeg hadde litt eplesaft på fingeren (så unngå det)! Men de kosebiter, da. Tygger litt, men det gjør absolutt ikke vondt og er bare søtt. Og de sover om dagen så kan gjerne være alene! Våkner på kvelden :)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

8

• Anonym 82

8

• Lillemus

2

• Glimtipper

2

Skrevet

Kanin. Jeg har ikke kanin selv, men noen venner har en, og de er veldig glad i den, og skryter av kanin som kjæledyr, og at den har personlighet osv.

Skrevet

Er det ikke opplagt? Katt!

De tåler å være mye aleine så lenge de har mat, vann og kasse, er til selskap når du trenger det og har sterke personligheter! Dessuten koster det ingenting å skaffe seg en...

Men uansett hva du skaffer deg: Tenk deg godt om først! Synes ikke noe om at folk går lei dyrene sine og kvitter seg med dem...!

Skrevet

Undulater og andre fugler er ålreite de, bortsett fra at jeg er prinsippiellt imot både burfugler og andre dyr i bur. Dauer plutselig og for ingen åpenbar grunn gjør de også.

"........................................"

Noen som er litt bitter her eller? Blitt dypt såret i barndommen kanskje?

Skrevet

Fugler er da usedvanlig lite sjarmerende. *grøsser*

Ja, æsj. Bittesmå, tomme, stirrende øyne, lusete fjær og ekle klør.

*grøsser med deg*

Skrevet

Noen som er litt bitter her eller? Blitt dypt såret i barndommen kanskje?

Nytt nick igjen, lillegutt?

"....................................."

Skrevet

Er det ikke opplagt? Katt!

De tåler å være mye aleine så lenge de har mat, vann og kasse, er til selskap når du trenger det og har sterke personligheter! Dessuten koster det ingenting å skaffe seg en...

Men uansett hva du skaffer deg: Tenk deg godt om først! Synes ikke noe om at folk går lei dyrene sine og kvitter seg med dem...!

Det er ikke opplagt. En katt "tåler" å være mye alene, akkurat som et menneske tåler det. Men man skaffer ikke katt for å ha den alene hvis man er mye borte. Katter er sosiale dyr.

"........................................."

Skrevet

Det er ikke opplagt. En katt "tåler" å være mye alene, akkurat som et menneske tåler det. Men man skaffer ikke katt for å ha den alene hvis man er mye borte. Katter er sosiale dyr.

"........................................."

Det var snakk om å være aleine "litt på dagene"... En katt klarer seg helt fint hjemme aleine mens en er på jobb, eller en kan slippe den ut så lenge! Det er ingen katt som har vondt av det! Du kan ikke mene at man ikke skal kunne jobbe hvis man har katt??!

Jeg har katt selv, og jobber lange dager. Hun er stort sett ute mens vi er borte, hvis det ikke regner da (da går hun opp og sover seg gjennom dagen likevel). Og når vi kommer hjem, vil hun inn og kose og få mat. En helt topp tilværelse for en katt! Jeg ville aldri gjort noe vondt mot henne...!

Skrevet

Er man borte om dagene, så bør man ha to katter, og ikke en.

".........................................."

Er i utgangspunktet enig i dette, men det kommer selvfølgelig ann på katten! Min katt tåler ikke andre katter, eller andre dyr i det hele tatt. Har prøvd fra hun var liten, men det er ikke sjans! Man må kjenne dyret sitt for å kunne avgjøre hva som er best for akkurat det individet...!

Skrevet

Nytt nick igjen, lillegutt?

"....................................."

Så absolutt ikke! Det var bare en spøk, og jeg er nok ikke den du tror jeg er:-)

Skrevet

Det var snakk om å være aleine "litt på dagene"... En katt klarer seg helt fint hjemme aleine mens en er på jobb, eller en kan slippe den ut så lenge! Det er ingen katt som har vondt av det! Du kan ikke mene at man ikke skal kunne jobbe hvis man har katt??!

Jeg har katt selv, og jobber lange dager. Hun er stort sett ute mens vi er borte, hvis det ikke regner da (da går hun opp og sover seg gjennom dagen likevel). Og når vi kommer hjem, vil hun inn og kose og få mat. En helt topp tilværelse for en katt! Jeg ville aldri gjort noe vondt mot henne...!

"Jeg har katt selv, og jobber lange dager"

Jeg har flere katter selv, og har både hatt katter og drevet med oppdrett av rasekatter i årevis (ikke oppdrett nå lenger, forøvrig) :-)

Mulig det høres arrogant ut (men det får nå så være), men jeg er ganske så sikker på at ingen her kan lære meg noe om katter.

Skrevet

Er i utgangspunktet enig i dette, men det kommer selvfølgelig ann på katten! Min katt tåler ikke andre katter, eller andre dyr i det hele tatt. Har prøvd fra hun var liten, men det er ikke sjans! Man må kjenne dyret sitt for å kunne avgjøre hva som er best for akkurat det individet...!

"Min katt tåler ikke andre katter, eller andre dyr i det hele tatt. Har prøvd fra hun var liten, men det er ikke sjans! Man må kjenne dyret sitt for å kunne avgjøre hva som er best for akkurat det individet...!"

Selvføgleig. Men jeg mener oppriktig at, hvis man er borte 8-10 timer pr. dag, så er ihvertfall ikke en INNEkatt noe ok. Mest sannsynlig vil den ikke lide noen nød, og de blir vant til det. Men da er det likevel bedre å skaffe to først som sist. Og to katter er overhodet ikke noe mer jobb enn én. Hvis katten kan gå ute mens man er borte, blir det selvsagt litt annerledes.

"......................................"

Gjest er det ditt nye nick?
Skrevet

Jeg har flere katter selv, og har både hatt katter og drevet med oppdrett av rasekatter i årevis (ikke oppdrett nå lenger, forøvrig) :-)

Mulig det høres arrogant ut (men det får nå så være), men jeg er ganske så sikker på at ingen her kan lære meg noe om katter.

"kattemannen"

Skrevet

Ingen dyr bør være for mye aleine.

2 innekatter er et alternativ.

Fisk i akvarie? Innmari kjipe dyr egentlig. Men pene å se på.

Skrevet

Det var ikke for å lære deg noe, det var bare for å forklare at det funker her i huset... Min katt har det GODT! Siden du er vant med katter veit du også at man merker om en katt trives eller ei, og det gjør mi!

Bodde lite og trang da jeg fikk henne, uten mulighet til å slippe henne ut. Hun blei en umulig kattunge som hang i gardinene og klorte på tapeten... Så jeg flyttet! Har nå rimelig stor leilighet pluss at katten er sterilisert og har åker og eng rett utenfor døren. Og hun trives! Selv om jeg jobber lange dager...!

Skrevet

"Min katt tåler ikke andre katter, eller andre dyr i det hele tatt. Har prøvd fra hun var liten, men det er ikke sjans! Man må kjenne dyret sitt for å kunne avgjøre hva som er best for akkurat det individet...!"

Selvføgleig. Men jeg mener oppriktig at, hvis man er borte 8-10 timer pr. dag, så er ihvertfall ikke en INNEkatt noe ok. Mest sannsynlig vil den ikke lide noen nød, og de blir vant til det. Men da er det likevel bedre å skaffe to først som sist. Og to katter er overhodet ikke noe mer jobb enn én. Hvis katten kan gå ute mens man er borte, blir det selvsagt litt annerledes.

"......................................"

Som sagt så velger min om hun vil gå ut eller ei på morgenen, og hun veit at vi blir lenge borte... Men ja, jeg er forsåvidt enig at man like gjerne kan skaffe to med èn gang. Gjerne søsken! Jeg fikk dessverre bare tillatelse til å skaffe èn, av min daværende huseier, derfor blei det sånn... Tro meg, jeg skulle gjerne hatt tre! Men sånn et monster min katt er rundt andre katter ville hun skremme vannet av en kattunge...

Skrevet

Det var ikke for å lære deg noe, det var bare for å forklare at det funker her i huset... Min katt har det GODT! Siden du er vant med katter veit du også at man merker om en katt trives eller ei, og det gjør mi!

Bodde lite og trang da jeg fikk henne, uten mulighet til å slippe henne ut. Hun blei en umulig kattunge som hang i gardinene og klorte på tapeten... Så jeg flyttet! Har nå rimelig stor leilighet pluss at katten er sterilisert og har åker og eng rett utenfor døren. Og hun trives! Selv om jeg jobber lange dager...!

"Siden du er vant med katter veit du også at man merker om en katt trives eller ei"

Selvfølgelig.

Skrevet

"Siden du er vant med katter veit du også at man merker om en katt trives eller ei"

Selvfølgelig.

Da er vi vel bortimot enige da? :-)

Kun det beste for pus er bra nok!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...