Gå til innhold

Lite reisebrev fra Mallorca

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo

Det er nydelig her. Varmt - naturligvis, billig, god mat og feiende flotte drinker med sprit fylt til randen. Det er derfor jeg sitter her naa. Jeg er saa i bakrus at jeg knapt trodde det var mulig. Disse jáevla drinkene her er ikke akkurat 2 cl-drinker. Nope. Det er 2 cl blandevann og resten sprit. For en oel-fyr som meg har det mildt sagt vaert urutinert aa dra paa med sprit som om jeg var en 17-aaring paa fylla for foerste gang. For det er ganske aapenbart at jeg ikke er 17 lenger.

Menmen, det er goy her. Ikke akkurat naa, men saa fort oelen jeg nettopp brukte 1 time paa a svelge unna begynner aa funke, antar jeg at formen i det minste naermer seg levelig igjen. Men no more liquer for me. Noe det er enkelt aa si naa ...

Jeg skal uansett ikke skryte paa meg at vi har sett saa mye av oya. Vi fant stamstedet og ser ut til aa bli der. For vi drar naturligvis til syden for aa finne den norskeste baren og saa mange nordmenn som mulig. :)

Og jagga maa man ikke ogsaa til Mallorca for aa moete folk vi ikke hadde sett paa 10 aer. Verden er ikke stor.

Ellers er utelivet preget av snydens briter. Derfor holder vi oss i det skandinaviske kvartalet. Disse go'britene er ikke akkurat lette aa ha med aa gjoere saann utpaa natta. Merkelig det der. Nordmenn i syden er snydens som fy, men vi er blide. Britene er snydens som fy og sinte. Rare folk ...

Jaja, i loepet av minuttene jeg brukte paa aa skrive dette innlegget (og det tok faen meg tid. Fingra er ikke samordna med hue i dag ...), har Shaky Steavens-foelelsen moderert seg noe.

Ellers har vi hatt mange planer. Vi skal til Palma en dag, men det kan fort utgaa. Uka gaar utrolig fort. I dag skulle vi dykke, men vi avbestilte i natt. Eventuelt ble avbestilt. Instruktoeren drakk med oss i natt og mente vi var saerdeles lite egna til aa dykka i dag. Saa vi fikk ikke lov. :)

Ikke rare reisebrevet det her. Hue er ikke helt i vater i dag. Men vi har det i hvert fall fint, og Magaluf overgaar enkelt de greske oeyene jeg har vaert paa. Det er utrolig pent her.

Jeg har for ovrig dvd-bevis paa at jeg har blitt skutt sykt mange meter opp i lufta i en kulegreie. :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/243194-lite-reisebrev-fra-mallorca/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heipådeg SDD:) skikkelig morsomt og lese reisebrevet ditt, hehe du skriver bedre enn de fleste, kos deg masse og nyt hvert sekund av ferien, det fortjener du;)

anbefaler deg og bli edru nok til dykking forøvrig, det er en fantastisk opplevelse;)

Klem fra meg!

ShitDiddelyDo

I går la vi oss rundt midnatt. Senga gikk rundt da jeg la meg. Jeg drakk ikke i går. 2 øl eller noe sånt, og et par Smirnof Ice. Aldri vært så dårlig i hele mitt liv. Men jeg forsto etter hvert hvorfor. Dog ikke tidlig nok. For jeg drakk ikke en dråpe vann i går, og forsto litt sent at jeg muligens dehydrerte en smule. Man forstår det når man pisser snørr.

Så etter å ha holdt meg fast i senga en stund, satte jeg meg på verandaen og tok en stor flaske vann. Det var ikke mer som skulle til. Det hjalp. Riktignok noe rusten ennå, men i forhold til i går føler jeg meg som en konge.

Og til nå i dag har jeg til og med hvert lur nok til å kjøpe 1 flaske vann for hver øl. Satser på at jeg husker det senere i natt også.

Resten nedover her gidder jeg ikke kommentere. :)

Annonse

I går la vi oss rundt midnatt. Senga gikk rundt da jeg la meg. Jeg drakk ikke i går. 2 øl eller noe sånt, og et par Smirnof Ice. Aldri vært så dårlig i hele mitt liv. Men jeg forsto etter hvert hvorfor. Dog ikke tidlig nok. For jeg drakk ikke en dråpe vann i går, og forsto litt sent at jeg muligens dehydrerte en smule. Man forstår det når man pisser snørr.

Så etter å ha holdt meg fast i senga en stund, satte jeg meg på verandaen og tok en stor flaske vann. Det var ikke mer som skulle til. Det hjalp. Riktignok noe rusten ennå, men i forhold til i går føler jeg meg som en konge.

Og til nå i dag har jeg til og med hvert lur nok til å kjøpe 1 flaske vann for hver øl. Satser på at jeg husker det senere i natt også.

Resten nedover her gidder jeg ikke kommentere. :)

*LOL*

hei!

hyggelig å høre at du koser deg der nede.:)

jeg savner min årlige tur til sydligere strøk,og fikk jammen lyst til å ut og reise.

skal spandere på meg en tur i løpet av høsten.

kos deg videre!

Je skal til Gran Canaria i november - men angrer litt - det ser ut som DET partystedet det jeg har bestilt:

http://www.ving.no/hotel/hotel.aspx?hotelid=10272&itemid=10272&menuid=5&categoryid=1

Je skal til Gran Canaria i november - men angrer litt - det ser ut som DET partystedet det jeg har bestilt:

http://www.ving.no/hotel/hotel.aspx?hotelid=10272&itemid=10272&menuid=5&categoryid=1

Flisa da...!

Playa del Ingles og Yumbo-senteret der er noe av det verste, mest slitte og kunstigste feriestedet du kan finne. Og Yumbo-senteret er fullt av utesteder for homofile.

I alle fall var det sånn da jeg var på Gran Canaria for noen år siden. Jeg bodde ute i Sonnenland-området, bortenfor Maspalomas, det var i alle fall et triveligere strøk, selv om vi bodde på et sånt turist-kompleks som jeg egentlig ikke er så begeistret for. Igrunnen er det lite på GC jeg er begeistret for, det måtte i såfall være Los Berrazales-dalen oppe i nord-vest, der er det fint å ta seg en tur. Vi stoppet innom et nydelig hotell oppe i fjellsiden der, et sted i gammeldags stil, med hvite duker i spisesalen, ørelappstoler, en overbygd veranda rundt hele bygningen (eller i alle fall på 3 sider?), der jeg formerlig kunne se for meg Poirot sitte og gruble på et av sine mysterier... hihi

Men det var så utrolig flott, grønt og frodig oppe i den dalen og opp mot det fjellet der. En liten perle på et ellers "ødelagt" sted (i mine øyne).

nattsvermeren1365380995

ja,ikke sant?jeg havnet også på er slikt sted engang. da var det enten å putte soviro dypt inn i ørene,eller å bli med på festlighetene.

jeg valgte sistnevnte.uforglemmelig!

:)

Det er tydelig at du koser deg.

På en sånn en-ukes singeltur skal du ikke ha for mange og for store ambisjoner om å rekke noe som helst annet enn å bade, sole deg og drekka. Alt annet er bonus. (Og det virker som om du har skjønt det. :-).)

Have fun - du er hjemme i regnet før du vet ordet av det.

Skål!

Annonse

Flisa da...!

Playa del Ingles og Yumbo-senteret der er noe av det verste, mest slitte og kunstigste feriestedet du kan finne. Og Yumbo-senteret er fullt av utesteder for homofile.

I alle fall var det sånn da jeg var på Gran Canaria for noen år siden. Jeg bodde ute i Sonnenland-området, bortenfor Maspalomas, det var i alle fall et triveligere strøk, selv om vi bodde på et sånt turist-kompleks som jeg egentlig ikke er så begeistret for. Igrunnen er det lite på GC jeg er begeistret for, det måtte i såfall være Los Berrazales-dalen oppe i nord-vest, der er det fint å ta seg en tur. Vi stoppet innom et nydelig hotell oppe i fjellsiden der, et sted i gammeldags stil, med hvite duker i spisesalen, ørelappstoler, en overbygd veranda rundt hele bygningen (eller i alle fall på 3 sider?), der jeg formerlig kunne se for meg Poirot sitte og gruble på et av sine mysterier... hihi

Men det var så utrolig flott, grønt og frodig oppe i den dalen og opp mot det fjellet der. En liten perle på et ellers "ødelagt" sted (i mine øyne).

Huff, også jeg som har forhåndsbetalt . . ikke stort å gjøre med det nå sikkert?

Huff, også jeg som har forhåndsbetalt . . ikke stort å gjøre med det nå sikkert?

Du får kontakte Ving og spørre om du kan få endre bestillingen din, hvis du vil det.

Det er ikke sikkert at du vil synes at det er fullt så ille som jeg synes altså.

Men det STÅR jo der at det er "noe slitt" (til tross for at det er renovert i 2005), og at det er gjennomgangstrafikk, og at trafikk og utelivet er forstyrrende. Så skal jeg være ærlig, så skjønner jeg ikke helt hva som har fått deg til å velge akkurat det stedet... hehe

Gran Canaria har jo et sted som i alle fall virket hyggelig nok en dag vi var på rundtur og innom der, nemlig Puerto de Mogan. Dengang tror jeg ikke de norske arrangørene hadde hoteller der, men nå står de på Vings program, ser jeg.

Stort sett tror jeg at jeg ville valgt alt annet ENN Playa del Ingles og Las Palmas om jeg skulle reist til GC igjen.

Men du vet jo meg, jeg er jo mest begeistret for det greske, så jeg tror jeg hadde undersøkt temperaturene på Kypros før jeg hadde reist til GC igjen. Ikke at Kypros er en del av Hellas, men de snakker jo gresk. Og har sesong der fra april til januar, iflg. nettsiden til Ving. Jeg visste ikke at sesongen er såpass lang der, så det var jo ny info for meg.

Men igjen, prøv om du får booke om da, hvis du føler for det. :-)

Du får kontakte Ving og spørre om du kan få endre bestillingen din, hvis du vil det.

Det er ikke sikkert at du vil synes at det er fullt så ille som jeg synes altså.

Men det STÅR jo der at det er "noe slitt" (til tross for at det er renovert i 2005), og at det er gjennomgangstrafikk, og at trafikk og utelivet er forstyrrende. Så skal jeg være ærlig, så skjønner jeg ikke helt hva som har fått deg til å velge akkurat det stedet... hehe

Gran Canaria har jo et sted som i alle fall virket hyggelig nok en dag vi var på rundtur og innom der, nemlig Puerto de Mogan. Dengang tror jeg ikke de norske arrangørene hadde hoteller der, men nå står de på Vings program, ser jeg.

Stort sett tror jeg at jeg ville valgt alt annet ENN Playa del Ingles og Las Palmas om jeg skulle reist til GC igjen.

Men du vet jo meg, jeg er jo mest begeistret for det greske, så jeg tror jeg hadde undersøkt temperaturene på Kypros før jeg hadde reist til GC igjen. Ikke at Kypros er en del av Hellas, men de snakker jo gresk. Og har sesong der fra april til januar, iflg. nettsiden til Ving. Jeg visste ikke at sesongen er såpass lang der, så det var jo ny info for meg.

Men igjen, prøv om du får booke om da, hvis du føler for det. :-)

Grynt - Kypros hadde jo vært noe. Jeg tok hensyn til ho på 23 og ho på 15 - som skal være med - tenkte at det var kjekt med noe i nærheten av shopping. Jeg ender vel opp alene på rommet med bøker. Ja, og så måtte jeg ta noe billig - for jeg skal betale alt for alle, bare den eldste holder egne lommepenger (håper jeg) hehe-.

Grynt - Kypros hadde jo vært noe. Jeg tok hensyn til ho på 23 og ho på 15 - som skal være med - tenkte at det var kjekt med noe i nærheten av shopping. Jeg ender vel opp alene på rommet med bøker. Ja, og så måtte jeg ta noe billig - for jeg skal betale alt for alle, bare den eldste holder egne lommepenger (håper jeg) hehe-.

Jaja, lykke til... hehe

Husk ørepropper! ;-)

Og så kan dere jo leie en rimelig bil en dag for å komme litt unna/rundt?

Jaja, lykke til... hehe

Husk ørepropper! ;-)

Og så kan dere jo leie en rimelig bil en dag for å komme litt unna/rundt?

Tenkte å spørre en fastboende DOLing om å guide en dag jeg.....:-)

(var og kikket på Kypros nå - HULK! vil dit! - men der var det bare 1-roms leilighet til samme pris - vi får 3-roms nå)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...