Gå til innhold

Helt idioti i banken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært i banken for å åpne konto til minstemann, han har hatt bursdag og jeg skulle sette inn penger.

Jeg fikk ikke lov å opprette sparekonto fordi faren hans ikke var med ????????????????????????????????????

Hva er det for noe idioti? Kan ikke mødre opprette sparekontoer uten farens underskrift?

Jeg har hatt foreldreansvaret alene for de to andre og hadde jeg visst hvor mye spetakkel det blir av alt mulig når vi deler så hadde jeg nekta å skrive under siste gangen.

Faren har akkurat åpnet en bankkonto til minstemann i mai.

Videoannonse
Annonse
Gjest ChiengMai
Skrevet

"Faren har akkurat åpnet en bankkonto til minstemann i mai."

Så faren fikk åpne konto til ungen, men ikke du?

For renter og slikt, er ikke det beste at h*n har en konto, og at begge foreldrene må samtykke hvis det skal gjøres uttak?

Skrevet

"Faren har akkurat åpnet en bankkonto til minstemann i mai."

Så faren fikk åpne konto til ungen, men ikke du?

For renter og slikt, er ikke det beste at h*n har en konto, og at begge foreldrene må samtykke hvis det skal gjøres uttak?

Nei, i dette tilfelle er det ikke det beste. Faren har allerede brukt opp alle dåpspengene som minstemann fikk av mine foreldre og jeg vil ha en konto som kun jeg disponerer. Dette er bursdagspenger fra moren min. Jeg liker ikke at han skal reise til syden for de pengene jeg setter inn :o)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Nei, i dette tilfelle er det ikke det beste. Faren har allerede brukt opp alle dåpspengene som minstemann fikk av mine foreldre og jeg vil ha en konto som kun jeg disponerer. Dette er bursdagspenger fra moren min. Jeg liker ikke at han skal reise til syden for de pengene jeg setter inn :o)

"Faren har allerede brukt opp alle dåpspengene som minstemann fikk av mine foreldre"

Høres ut som eksen til søstra mi. Nevøen min fikk X antall kroner i konfirmasjonsgave fra faren. Litt rart at X antall kroner var hevet fra kontoen til nevøen min rett før...

Hva folk får seg til sier bare jeg...

Skrevet

Det er visst sånn nå, og du skal vel egentlig bare være glad for at dere ble stoppet nå, og ikke fikk lov til å opprette kontoen, for så å bli nektet å ta ut penger igjen uten farens underskrift...

Jeg har foreldreansvar alene, men barnas konti står likevel i mitt navn. Det har mange fordeler.

Skrevet

"Faren har allerede brukt opp alle dåpspengene som minstemann fikk av mine foreldre"

Høres ut som eksen til søstra mi. Nevøen min fikk X antall kroner i konfirmasjonsgave fra faren. Litt rart at X antall kroner var hevet fra kontoen til nevøen min rett før...

Hva folk får seg til sier bare jeg...

Noen har overhode ikke skrupler, jeg oppretter en sparekonto i mitt navn jeg hvis jeg ikke får laget en sparekonto i banken min. Dette var nemlig i Postbanken som er der jeg bor.

Skrevet

Kan du opprette en konto i ditt navn, der du sparer på vegne av gutten?

Skrevet

Opprett en konto i ditt navn inntil videre (til han er gammel nok til å ha konto selv...).

Da slipper du problemer med at faren får tilgang til pengene

Skrevet

Det er visst sånn nå, og du skal vel egentlig bare være glad for at dere ble stoppet nå, og ikke fikk lov til å opprette kontoen, for så å bli nektet å ta ut penger igjen uten farens underskrift...

Jeg har foreldreansvar alene, men barnas konti står likevel i mitt navn. Det har mange fordeler.

Men faren får tatt ut penger av guttens konto? Enda jeg har omsorgen alene. Forbannade foreldreansvar ;o)

Jeg går snart rettens vei for å få det alene.

Skrevet

Opprett en konto i ditt navn inntil videre (til han er gammel nok til å ha konto selv...).

Da slipper du problemer med at faren får tilgang til pengene

Jeg gjør det til mandag, jeg ble skikkelig sur. Men som Atene sier er det verre hvis jeg måtte ha hans underskrift for å ta ut pengene etterpå.

Skrevet

Kan du opprette en konto i ditt navn, der du sparer på vegne av gutten?

Ja, jeg kan det :o)

Skrevet

Men faren får tatt ut penger av guttens konto? Enda jeg har omsorgen alene. Forbannade foreldreansvar ;o)

Jeg går snart rettens vei for å få det alene.

Da har jo banken gjort feil.

Og foreldreansvaret alene får du aldri.

Skrevet

Da har jo banken gjort feil.

Og foreldreansvaret alene får du aldri.

Jeg hater fremdeles meg sjøl fordi jeg skrev under på det. Det har laget utrolig mye problemer for meg opp i gjennom årene. Og gjort livet til minstemann mye mer vanskelig selv om han heldigvis ikke er klar over det. Ikke lett å ordne opp ting i smug sammen med skolen fordi faren nekter.

Skrevet

Jeg hater fremdeles meg sjøl fordi jeg skrev under på det. Det har laget utrolig mye problemer for meg opp i gjennom årene. Og gjort livet til minstemann mye mer vanskelig selv om han heldigvis ikke er klar over det. Ikke lett å ordne opp ting i smug sammen med skolen fordi faren nekter.

Ja, gjett om jeg er glad for at jeg ikke skrev under, og jeg kommer til å nekte i det lengste.

Men ifølge en venninne av meg som er advokat, så får selv fedre som har misbrukt barna foreldreansvar... så i retten har vi nok ingen sjanse noen av oss.

Skrevet

Noen har overhode ikke skrupler, jeg oppretter en sparekonto i mitt navn jeg hvis jeg ikke får laget en sparekonto i banken min. Dette var nemlig i Postbanken som er der jeg bor.

Jeg sparer til sertifikat -og har to kontoer til hver av

jentene -men i mitt navn.

Skrevet

Ja, gjett om jeg er glad for at jeg ikke skrev under, og jeg kommer til å nekte i det lengste.

Men ifølge en venninne av meg som er advokat, så får selv fedre som har misbrukt barna foreldreansvar... så i retten har vi nok ingen sjanse noen av oss.

Jeg er vel egentlig klar over det.

Grunnen til at jeg skrev under var at han terroriserte de store ungene som ikke var hans og tilslutt orket jeg ikke mer. Og nå er det for seint å angre. Men jeg hadde egentlig ikke noe valg.

Skrevet

Jeg sparer til sertifikat -og har to kontoer til hver av

jentene -men i mitt navn.

Jeg visste ikke at det var slik for jeg har hatt foreldreansvaret alene for de to eldste. Og det var aldri noe problem.

Skrevet

Gudbedre så glad jeg er for at jeg har en eks som virkelig gjør sitt beste for at samarbeidet om ungene skal gå så knirkefritt som mulig!

Skrevet

Gudbedre så glad jeg er for at jeg har en eks som virkelig gjør sitt beste for at samarbeidet om ungene skal gå så knirkefritt som mulig!

Det skal du være glad for.

Jeg har en som har blitt mye flinkere nå men tidligere har det vært skikkelig rabalder.

Skrevet

Ha den i ditt navn/personnummer, med hans navn i merknader. Dermed får han ikke tatt ut penga, og ikke andre heller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...