Gå til innhold

Fortelle familien at du er homo...

Anbefalte innlegg

Gjest Homomamma
Skrevet

Min sønn som er åpen homofil utad, klarer ikke å fortelle nærmeste familie om sin legning.

Jeg kan forstå det til en viss grad, men samtidig tenker jeg at dersom han er så trygg på seg selv at han går åpent ut i samfunnet med dette burde han klare å si det til familien også.

Nå er det jeg som ha fått i oppgave å fortelle dette til diverse familiemedlemer.

Syns ikke det er verken lett eller vanskelig, men jeg velger å si det til dem ansikt til ansikt for å få med meg deres første reaksjoner.

Hva mener dere om dette?

Blir det ikke litt galt at han ikke klarer å si det selv?

Det er ikke det at jeg ikke støtter han osv. men jeg tenker kansje jeg syr litt puter under armene på han. Kansje han faktisk ikke er moden til å takle folks reaksjoner enda? Han er 21 år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan er han ellers da? Må du ordne opp i alt for ham, eller ordner han opp i alt annet selv? Hvis han ikke klarer noenting på egenhånd er det på tide at han begynner å gjøre det, Hvis han ellers er en selvstendig gutt så ville jeg gjort ham denne tjenesten.

Gjest Homomamma
Skrevet

Hvordan er han ellers da? Må du ordne opp i alt for ham, eller ordner han opp i alt annet selv? Hvis han ikke klarer noenting på egenhånd er det på tide at han begynner å gjøre det, Hvis han ellers er en selvstendig gutt så ville jeg gjort ham denne tjenesten.

Han er nok av den typen som stikker seg litt vekk når det kommer en uværssky ja...

Mye lettere å la meg ta støyten enn å gjør det selv.

Kansje dumt å si det, men jeg ser så utrolig mye av faren i han når det gjelder det å unngå vanskeligheter. Faren er snart 40 å er sånn fremdeles.

Skrevet

Han er nok av den typen som stikker seg litt vekk når det kommer en uværssky ja...

Kansje dumt å si det, men jeg ser så utrolig mye av faren i han når det gjelder det å unngå vanskeligheter. Faren er snart 40 å er sånn fremdeles.

Da ville jeg latt ham fortelle det selv!

Jeg jobbet en gang sammen med en fyr som i en alder av 24 (?) måtte ha mamma til å ringe banken for seg... Gjør sønnen din en stor tjeneste og la ham begynne å ordne opp selv, han vil takke deg for det siden! (Og ikke minst vil din kommende svigersønn gjøre det!)

Skrevet

Det er bra at han ikke sier det selv, slik at folk får roa seg og tenkt før de snakker om det. Særlig fedre har en tendens til å gå av skaftet og angre et helt liv på et øyeblikks ubetenksomhet.

Gjest unaturlig naturlig
Skrevet

Hvorfor må man absolutt "komme ut" egentlig? La ham ta med en kjæreste på en sammenkomst med familie en gang så ordner det seg selv. :o) Nå er det jo like naturlig å være homofil som hetero. Skal man informere hele familien på den måten fremover vil det jo fortsette å være unaturlig.

Skrevet

For han er det sikkert like naturlig å være homo som det er for meg å være hetero. Jeg ville følt det var unaturlig og rart å ha "plikt" til å fortelle familiemedlemmer og min legning. Jeg er det jeg er og det får de bare akseptere. Sånn tenker jeg på det, men nå vet jeg jo ikke akkurat hvordan homofile tenker på det da?

Siden han ønsker at du skal fortelle det, så synes jeg godt du kan gjøre det. Dette handler ikke om å sy puter under armene hans. Han skal slippe å stå retrett overfor andre fordi han tilfeldigvis har en annen legning enn majoriteten.

Skrevet

Jeg har en homofil venn som sier at det verste ved å være homofil er informasjonsplikten. At man må "komme ut" til alle og enhver.

Så jeg synes du skal gjøre han denne tjenesten :)

Skrevet

Hvorfor må man absolutt "komme ut" egentlig? La ham ta med en kjæreste på en sammenkomst med familie en gang så ordner det seg selv. :o) Nå er det jo like naturlig å være homofil som hetero. Skal man informere hele familien på den måten fremover vil det jo fortsette å være unaturlig.

Helt enig med deg! Veldig bra svar. :)

Skrevet

Enig jeg også!

Skrevet

Jeg ville fortalt det for han uansett. Kanskje han rett og slett er redd for hvordan folk skal reagere. Kanskje han har lyst til å slippe å bli kjeftet på fordi han er homofil.....

Så ja, denne tjenesten hadde jeg gjort for han. Det virker som om at han trenger litt støtte når det gjelder å få fortalt dette til familien og dermed så snur han seg til deg og ber om hjelp.

Skrevet

Da ville jeg latt ham fortelle det selv!

Jeg jobbet en gang sammen med en fyr som i en alder av 24 (?) måtte ha mamma til å ringe banken for seg... Gjør sønnen din en stor tjeneste og la ham begynne å ordne opp selv, han vil takke deg for det siden! (Og ikke minst vil din kommende svigersønn gjøre det!)

24 og måtte ha mamma til å ringe banken... Jeg jobbet sammen med en som var 26 og måtte ha mamma til å sette stikkpille når han var syk........!!

Skrevet

24 og måtte ha mamma til å ringe banken... Jeg jobbet sammen med en som var 26 og måtte ha mamma til å sette stikkpille når han var syk........!!

Han jeg jobba sammen med hadde til og med kjæreste og såvidt jeg husker giftet de seg på den tiden også! Utrolig nok.

Aldri om jeg hadde giddet ha en så uselvstendig fyr.

Skrevet

Har et par homsevenner selv. Har forstått det som at problemet ligger i at familien er man liksom "nødt" til å forholde seg til. Andre der ute kan man fortelle det til, og hvis de ikke liker det, så trenger man ikke ha kontakt med dem. Værre er det med familie og kolleger. Dette er mennesker man ikke kan komme unna. Siden han er 21 og allerede har blitt sterk nok til å stå frem overfor andre mennesker, bør han nok få puste litt før han blir tvunget til å legge frem en slik sak for mennesker han har et nært forhold til og for alltid er knyttet til.

Jeg synes for all del ikke noe om putesying, men kanskje du kan forsøke å være mer konsekvent med det i saker som ikke er så personlig for ham først og fremst? Det er jo en prosess... Men for all del, la ham ikke bli som far sin, kan ikke tenke meg noe mindre tiltrekkende!

Skrevet

Han jeg jobba sammen med hadde til og med kjæreste og såvidt jeg husker giftet de seg på den tiden også! Utrolig nok.

Kan ikke fatte hvordan noen kan tiltrekkes av en sånn fyr! Hva er mandig ved det da??! Og hva slags trygghet kan man føle om man er gift med et sånt menneske? Ordner opp i mine egne ting jeg altså, men liker å vite at samboer kan ta seg av et par telefoner eller noe mens jeg er på jobb!

Nei takk, dotter har jeg under sofaen:-)

Skrevet

Kan ikke fatte hvordan noen kan tiltrekkes av en sånn fyr! Hva er mandig ved det da??! Og hva slags trygghet kan man føle om man er gift med et sånt menneske? Ordner opp i mine egne ting jeg altså, men liker å vite at samboer kan ta seg av et par telefoner eller noe mens jeg er på jobb!

Nei takk, dotter har jeg under sofaen:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...