Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger litt feedback på bilproblem her - hva som kan være feil og hva sånn cirka slikt medfører av fiksetid på verksted.

Situasjon: Kjører bilen, og det kommer et skikkelig høyt smell, etterfulgt av lyd som tilsier at ting har kontakt med hverandre som ikke bør ha det.

Ser at bilen nå er omlag 10 centimeter lavere på passasjersiden foran enn på førersiden.

Tipper selv at det er fjærbein og/eller støtdemper som tok kvelden.

Spørsmålet er da: Kan dette stemme, eller kan det og være noe annet?

Og hva slags andre skader kan ha oppstått - kjørte i 80 da dette skjedde.

Og hvor mange verkstedtimer snakker man om for å fikse slikt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fjærbrudd.

Kontakt en fjærfabrikk. Relativt grei sak. Bilverksteder er gjerne 5-10 ganger dyrere på slikt.

Gjest helt blånn
Skrevet

Fjærbrudd.

Kontakt en fjærfabrikk. Relativt grei sak. Bilverksteder er gjerne 5-10 ganger dyrere på slikt.

Hva er en fjærfabrikk?:)

Skrevet

Fjærbrudd.

Kan de fikse slikt på fjærfabrikk da - eller er det kun deleprisen man evt. sparer på?

Ikke det, med privatlogistikken min er det ikke høyaktuelt å oppsøke annet enn verksted; døgnet går noen timer i minus som det er - for å si det slik ;-)

Gjest buttons
Skrevet

hvor holder du til??

er du rundt bergen distriktet vet jeg om noen som gjør dette raskt og billig...

det er nok fjøren ja vil eg tro.

andre skader kan det ha oppstått ja...

fks. skader på demper, tårnet hjulbue...

Skrevet

hvor holder du til??

er du rundt bergen distriktet vet jeg om noen som gjør dette raskt og billig...

det er nok fjøren ja vil eg tro.

andre skader kan det ha oppstått ja...

fks. skader på demper, tårnet hjulbue...

Holder dessverre til rimelig langt fra Bergen - bor nærmere Løvebakken enn Grieghallen, for å si det slik ;-)

Men ellers takk for tilbudet.

Skrevet

Trodde hele dekket datt av mens jeg kjørte en gang, og etterpå skrapet og klirret det enormt! Er jo jente da, og fikk helt panikk...! Samboeren trillet opp på verkstedet for meg, og det viste seg bare å være fjøra som var knekt, og den løse delen som lå og skrapte og trillet rundt inni der. Bruker et fast verksted, så de gadd ikke engang ta betalt for å fikse det, tok bare ca. 400 som fjøra kostet!

Skrevet

Trodde hele dekket datt av mens jeg kjørte en gang, og etterpå skrapet og klirret det enormt! Er jo jente da, og fikk helt panikk...! Samboeren trillet opp på verkstedet for meg, og det viste seg bare å være fjøra som var knekt, og den løse delen som lå og skrapte og trillet rundt inni der. Bruker et fast verksted, så de gadd ikke engang ta betalt for å fikse det, tok bare ca. 400 som fjøra kostet!

Ah - høres betryggende ut.

Får ta en ringerunde til et par sjapper på mandag - får alltids trillet kjerra til ett av dem om jeg kjører rolig nok ;-)

Skrevet

Ah - høres betryggende ut.

Får ta en ringerunde til et par sjapper på mandag - får alltids trillet kjerra til ett av dem om jeg kjører rolig nok ;-)

Får ta det i sånt "vi over seksti"-tempo, så går det nok greit:-)

Husk å be dem sjekke hva det er, og så kontakte deg før de gjør noe med det. Ellers fikser de brått bilen for flere tusen kroner mens den egentlig hadde vært fullt brukbar for halve prisen! Må spørre og grave litt før du lar dem gå berserk! Hatt gammel bil lenge se;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...