lote Skrevet 8. april 2001 Del Skrevet 8. april 2001 Takker for svar som jeg fikk for en stund siden. Der jeg skrev at jeg hadde gått på antidepresiva noen ganger. nå går jeg på zoloft 50 mg. daglig. føler meg fortsatt noe deppa kjenner jo at zoloft hjelper. Er det noen ide at jeg hører med legen min om og øke dosen.Kan en bli bedre da. Da jeg har hatt depresjoner noen ganger nå. og gått på medisiner har gått på antidepresiva ca 10 - 12 mnd. om gangen. Er det en fordel om jeg går på zoloft lengre denne gangen ? Hvor lenge 1-2-3 år? si at jeg går i 2 år kan det gå lengre tid for neste depresjon kan komme da for er jo klar over at det er noe jeg må leve med resten av livet . regner ikke med at depresjonen forsvinner for alltid.En som har det som meg med stadige depresjoner hvor lenge er det vanlig og gå på antidepesiva. Det er vel ikke så godt og svare på noe av dette da det vel er forsjell på den som bruker disse medisinene 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24325-nhd-depresjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 8. april 2001 Del Skrevet 8. april 2001 Det er slett ikke uvanlig at dosen Zoloft må være større enn 50 mg. Jeg mener å ha lest et sted at gj.sn dosen er ca 75 mg. Derfor synes jeg det er en svært god ide å diskutere doseøkning med legen din om effekten ikke er tilfredsstillende. Veiledende behandlingstid er 9-12nd første gang. Minimum to år andre gang, og en vurdering av svært lang (livslang?) behandling fra tredje depressive episode. For deg som har hatt flere episoder og som skal behandles lenge, vil det være av spesiell viktighet med _langsom_ nedtrapping dersom du en dag skal slutte med medisinene. Med dette mener jeg minst 4 mnd. nedtrappingstid. Dette for ikke å rent kjemisk fremkalle en ny depresjon kun fordi en tar bort medisinene for raskt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24325-nhd-depresjon/#findComment-102020 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lote Skrevet 8. april 2001 Forfatter Del Skrevet 8. april 2001 Det er slett ikke uvanlig at dosen Zoloft må være større enn 50 mg. Jeg mener å ha lest et sted at gj.sn dosen er ca 75 mg. Derfor synes jeg det er en svært god ide å diskutere doseøkning med legen din om effekten ikke er tilfredsstillende. Veiledende behandlingstid er 9-12nd første gang. Minimum to år andre gang, og en vurdering av svært lang (livslang?) behandling fra tredje depressive episode. For deg som har hatt flere episoder og som skal behandles lenge, vil det være av spesiell viktighet med _langsom_ nedtrapping dersom du en dag skal slutte med medisinene. Med dette mener jeg minst 4 mnd. nedtrappingstid. Dette for ikke å rent kjemisk fremkalle en ny depresjon kun fordi en tar bort medisinene for raskt. Takker for svaret. unnskyld maset men har bare et lite tillegsspørsmål Er der noen som må gå på antidepresiva hele livet? Takker for svar Og igjen takk for at dere er her. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24325-nhd-depresjon/#findComment-102140 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.