Gå til innhold

gjøre en wav fil om til mp3 e.l

Anbefalte innlegg

Gjest wonderinggirl
Skrevet

Jeg har en musikkfil i wav format. Hvordan kan jeg få dette over i et annet format? Må nemlig få brent det ut på en cd, og det går tydeligvis ikke med wav.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du skal lage en vanlig musikk-cd er det nettopp wav-formatet som skal brukes.

Gjest wonderinggirl
Skrevet

Hvis du skal lage en vanlig musikk-cd er det nettopp wav-formatet som skal brukes.

Hvorfor vil ikke Nero da brenne filene mine ut på cd`en? Cd`en bare spretter ut igjen og det kommer en boks opp der det står at platen ikke er skrivbar. (Cd`en er tom og burde fungere)

Skrevet

Hvorfor vil ikke Nero da brenne filene mine ut på cd`en? Cd`en bare spretter ut igjen og det kommer en boks opp der det står at platen ikke er skrivbar. (Cd`en er tom og burde fungere)

Må være noe feil på plata. Prøve en annen.

Skrevet

Brenn filene ned som data ikke musikk.

Gjest wonderinggirl
Skrevet

Må være noe feil på plata. Prøve en annen.

Det er ikke problemet, for jeg har prøvd 3 ulike, helt nye plater. Er det "lyd cd" jeg skal brenne?

Skrevet

Brenn filene ned som data ikke musikk.

Da er det endel cd-spillere som får problemer. En musikk-cd må avsluttes og lukkes, noe som skjer automatisk når den brennes som musikk-cd.

Skrevet

Det er ikke problemet, for jeg har prøvd 3 ulike, helt nye plater. Er det "lyd cd" jeg skal brenne?

Ja, det er det, og pass på at du ikke har prøvd å putte mer innpå enn det er plass til.

Skrevet

Da er det endel cd-spillere som får problemer. En musikk-cd må avsluttes og lukkes, noe som skjer automatisk når den brennes som musikk-cd.

Men hun kan vel prøve.

Skrevet

Jeg har nettopp fått en mp3-spiller (iaudio) og prøvde å kopiere en musikk-cd rett over på den via pc'en. Det ble ikke noe musikk på på mp3-spilleren - kun tittelen på låtene ble kopiert.

Har du noen glupe innspill til hva jeg gjør galt?

Skrevet

Jeg har nettopp fått en mp3-spiller (iaudio) og prøvde å kopiere en musikk-cd rett over på den via pc'en. Det ble ikke noe musikk på på mp3-spilleren - kun tittelen på låtene ble kopiert.

Har du noen glupe innspill til hva jeg gjør galt?

Mp3 spilleren klarer antagelig ikke lese annet enn Mp3-filer og WMV. Du må derfor konvertere sangene over til ett av de formatene først,

Det pleier følge med programvare til å gjøre dette med spilleren. Gjorde det ikke det? ellers går det an å bruke Windows mediaplayer til det formålet også.

Skrevet

Mp3 spilleren klarer antagelig ikke lese annet enn Mp3-filer og WMV. Du må derfor konvertere sangene over til ett av de formatene først,

Det pleier følge med programvare til å gjøre dette med spilleren. Gjorde det ikke det? ellers går det an å bruke Windows mediaplayer til det formålet også.

Da gjør jeg et nytt forsøk :-)

Skrevet

Lykke til:)

Skrevet

Da gjør jeg et nytt forsøk :-)

Enkelte mp3-spillere krever at man bruker den medfølgende programvaren og ikke Windows Utforsker/Min datamaskin/Windows Media Player til overføring av musikken. Om dette er tilfelle med iAudio er jeg ikke sikker på, men du finner nok ut av det.

Skrevet

Enkelte mp3-spillere krever at man bruker den medfølgende programvaren og ikke Windows Utforsker/Min datamaskin/Windows Media Player til overføring av musikken. Om dette er tilfelle med iAudio er jeg ikke sikker på, men du finner nok ut av det.

Du er vel optimistisk på mine vegne :-( Jeg synes det er vaaaanskelig med helt nye duppeditter!

Men gleder meg til jeg har fått den til å virke! Fikk den til jul, og har ikke gått i gang med prosjekt "oppstart" før nå...

Kanskje jeg kan få noe fobibehandling?

Det er neppe noe galt med spilleren, den fikk gode score i tester ved årsskiftet... Men skal installere medfølgende programvare IDAG!

Gjest DeepBurner
Skrevet

Jeg brukte Nero tidligere, og hadde (unnskyld språket) en helvetes masse trøbbel med den!

Jeg gikk så over til DeepBurner, og den fungerer kjempeflott! Tok meg litt tid å lære funksjonene, men nå synes jeg den er mye enklere.

Jeg bruker et program som heter Switch til å konvertere filformatet. Begge programmene bør finnes i gratis-lista her:

http://www.snapfiles.com/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...